موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

با ورود به سال 2024، در ادامه 10 کشور برتر که به دلیل نگرش مثبتی که نسبت به پذیرش مهاجران شهرت دارند، معرفی کرده‌ایم.

پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ ادامه مطلب را از دست ندهید! یا به راحتی فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید و منتظر یک مشاوره حرفه‌ای از سمت ما باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

از جمله راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها لیست زیر است که مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی و سهولت در اخذ اقامت دارند:

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

1. کانادا

شهرت کانادا به‌عنوان اولین و بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان، به‌دلیل جامعه چندفرهنگی و پذیرا، اقتصاد قوی، مناظر و منابع طبیعی وسیع، جوامع متنوع، کیفیت زندگی بالا و فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری و کاری است.

چطور به کانادا مهاجرت کنید؟

برای مهاجرت به کانادا باید شرایطی مانند مدرک تحصیلی، مهارت زبان (انگلیسی و/یا فرانسوی)، شرایط سنی و سابقه کاری داشته باشید. برنامه‌های مهاجرتی مانند اکسپرس انتری و برنامه‌های نامزدی استانی و یا روش‌های سرمایه‌گذاری روند مهاجرت را برای نیروهای کار ماهر و متخصص، کارآفرینان و اعضای خانواده آن‌ها تسهیل کرده است.

جزئیات تکمیلی را در صفحه مهاجرت به کانادا بخوانید.

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

2. استرالیا

اقتصاد پایدار، مناظر طبیعی خیره کننده، و وجود تعادل بین کار و زندگی، کشور استرالیا را به مقصدی جذاب برای مهاجرانی که به دنبال شروعی تازه هستند، تبدیل کرده است. جامعه چندفرهنگی این کشور برای تنوع ارزش قائل است و به مهاجران امکان دسترسی به آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و فرصت‌های شغلی در سطح کلاس جهانی در صنایع مختلف را می‌دهد.

چطور به استرالیا مهاجرت کنید؟

برای مهاجرت به استرالیا نیز داشتن شرایطی مانند سوابق تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی، سن، تجربه کار تخصصی و گواهی سلامت ضروری است. متقاضیان ممکن است بر اساس شرایط و اهداف مهاجرتی خود برای روش‌های متفاوتی واجد شرایط باشند.

پس بهتر است جزئیات تکمیلی را در صفحه مهاجرت به استرالیا بخوانید.

نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

3. نیوزلند

کشور نیوزلند فراتر از مناظر خیره کننده و جامعه پذیرای مهاجرین، بیشتر به‌دلیل سیاست‌های پیشرفته‌ای که در پیش گرفته است، در لیست بهترین کشور برای مهاجرت قرار گرفته است. به همین دلیل مورد توجه مهاجرانی است که به دنبال ارتقای کیفیت زندگی خود هستند. تاکید این کشور بر تعادل بین کار و زندگی، پایداری زیست محیطی و تنوع فرهنگی، آن را به مقصدی جذاب برای تازه واردان تبدیل کرده است.

چطور به نیوزلند مهاجرت کنید؟

مهاجران برای رفتن به نیوزیلند باید شرایطی از جمله مدارک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی، سن مناسب، سلامت جسمانی و سوابق کار حرفه‌ای و تخصصی را داشته باشند. برای مهاجرت به نیوزلند می‌توانید از طریق سیستم EOI علاقه خود را به این کشور ثابت کنید و در نهایت بهترین مسیر مهاجرتی را بنابر شرایط‌تان انتخاب کنید.

سنگاپور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

4. سنگاپور

اقتصاد قوی، زیرساخت‌های پیشرفته و جامعه چندفرهنگی سنگاپور، آن را به جاذبه‌ای برای مهاجرانی تبدیل کرده است که به دنبال فرصت‌هایی در تجارت و سرمایه‌گذاری، آموزش و فناوری هستند. سیاست‌های مهاجرتی کارآمد و استاندارد بالای زندگی این کشور، برای متخصصان و خانواده‌های آن‌ها جذاب است.

چطور به سنگاپور مهاجرت کنید؟

سنگاپور بیش از هرچیزی به نیروهای کار متخصص و حرفه‌ای نیاز دارد. پس برای مهاجرت به این کشور به جز شرایطی مانند سن و مدارک تحصیلی باید توانایی خود را در شغل موردنظر ثابت کنید و از فیلترهای متعددی بگذرید تا مجوز کار در این کشور بگیرید.

واجد شرایط بودن برای مهاجرت به سنگاپور به عواملی مانند سن، وضعیت شغلی، مدارک تحصیلی و روابط خانوادگی بستگی دارد. انواع مجوزها و ویزاهای کار (مانند پاسپورت استخدام)  از جمله گزینه‌های ویزا هستند که برای مهاجران بر اساس شرایط و سهم آنها در اقتصاد سنگاپور در دسترس است.

آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

5. آلمان

آلمان به عنوان پایگاه اقتصادی اروپا، دسترسی مهاجران را به اقتصاد پر رونق و استفاده از آموزش در سطح جهانی راحت کرده است. تعهد این کشور به نوآوری، پایداری و رفاه اجتماعی، باعث شده است کارگران ماهر، نیروهای متخصص، دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از سراسر جهان جذب این کشور شوند.

چطور به آلمان مهاجرت کنید؟

آنچه برای مهاجرت به آلمان بسیار مهم است، مدرک زبان آلمانی است. چراکه از هر طریقی که به این کشور مهاجرت کنید، تا زبان آلمانی ندانید، نمی‌توانید در کار و زندگی خود موفق باشید. در کنار مدرک زبان آلمانی مدارک تحصیلی، تمکن مالی، تخصص و سابقه کار و … نیز برای مهاجرت به آلمان مهم است.

یکی از فرصت‌های خوب مهاجرت به این کشور، کارت شانس آلمان است که از طریق آن می‌توانید ویزای جست‌جوی کار در آلمان بگیرید و یک سال در این کشور اقامت داشته باشید تا شغل موردنظرتان را پیدا کنید.

جزئیات بیشتر درباره سایر روش‌ها را در صفحه مهاجرت به آلمان بخوانید.

انگلیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

6. انگلیس

بریتانیا همچنان مقصد اصلی مهاجرانی است که به دنبال فرصت‌های مختلف در زمینه تحصیل، اشتغال و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف هستند. انگلیس با بناهای تاریخی، دانشگاه‌های مشهور جهان و جامعه‌ای چندفرهنگی، ترکیبی از سنت و مدرنیته را به مهاجران ارائه می‌کند.

چطور به انگلیس مهاجرت کنید؟

برای مهاجرت به انگلیس راه‌های مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، ویزای کاری و کارآفرینی پیش روی شماست و برای دستیابی به آن‌ها معمولا لازم است که تسلط کاملی به زبان انگلیسی داشته باشید و ضمن داشتن توانایی مالی برای مهاجرت و زندگی در انگلیس، برای کار در این کشور سابقه کار مرتبط و تخصص داشته باشید.

امریکا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

7. امریکا

ایالات متحده امریکا سال‌هاست مهاجرین را با امید به رفاه و آزادی، فرصت‌های بی‌نظیر رشد و آموزش در بهترین دانشگاه‌های جهان و البته فرصت‌های عالی برای کار به خود جذب می‌کند. البته همه می‌دانیم مهاجرت به این کشور کار راحتی نیست. اما هنوز هم این مسیر برای کارآفرینان و دانشجویان هموارتر است.

چطور به امریکا مهاجرت کنید؟

همانطور که می‌دانید سیستم مهاجرتی امریکا پیچیده است و تمرکز خاصی روی مهارت زبان، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و تمکن مالی متقاضیان مهاجرت دارد. درصورتی که شرایط ایده‌آلی برای این کشور داشته باشید، قطعا می‌توانید به امریکا مهاجرت کنید.

نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

8. نروژ

کشور نروژ بهشت دوستداران طبیعت است. البته طبیعت زیبا تنها حسن این کشور نیست و سطح بالای رفاه اجتماعی این کشور، مهاجرین زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. آنچه در کشور نروژ در وهله اول اهمیت دارد، برابری اجتماعی و رعایت حقوق بشر است و این موضوع را در خصوص مهاجرین نیز رعایت می‌کند.

چطور به نروژ مهاجرت کنید؟

مهاجرت به این کشور سخت‌تر از کشورهای دیگر است. همانطور که گفتیم این کشور از سطح زندگی بالایی برخوردار است و به‌همین دلیل در جذب مهاجرین نیز به دنبال افراد متخصص و حرفه‌ای است که البته به زبان نروژی نیز تسلط کامل دارند. برای مهاجرت به این کشور انواع ویزای کار و تحصیلی پیش روی مهاجرین است.

امارات یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

9. امارات

امارات متحده عربی که به خاطر امکانات رفاهی مجلل، و جامعه‌ای بدون مالیات شناخته شده است، با وعده رفاه بیشتر و سبک زندگی مدرن، مهاجران را به سمت خود جلب می‌کند. این کشور نیز ترکیبی از سنت و مدرنیته است. تنها کافی است از خیابان‌های پرجنب و جوش دبی گذر کنید و نگاهی به میراث فرهنگی ابوظبی داشته باشید.

چطور به امارات مهاجرت کنید؟

کشور امارات فرصت‌های جذابی برای مهاجرت دارد. خصوصا ایرانی‌های زیادی توانسته‌اند در سال‌های اخیر به این کشور مهاجرت کنند. عمده روش‌های مهاجرت موجود برای ایرانیان به کشور امارات انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و مهاجرت پزشکان و پرستاران بوده است. برای استفاده از این روش‌ها تنها کافیست تخصص و مهارت داشته باشید و بتوانید سرمایه لازم را نیز فراهم کنید.

جزئیات تکمیلی را در صفحه مهاجرت به امارات بخوانید.

پرتغال یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت

10. پرتغال

کشور پرتغال با داشتن آب و هوای خوب و متعادل برای ایرانی‌ها مقصد جذابی است. در این کشور شما فرصت تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان را خواهید داشت. شاید برای‌تان جالب باشد که پرتغال جزء 3 کشور اول در لیست کشورهای مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است.

چطور به پرتغال مهاجرت کنید؟

فرصت مهاجرت به این کشور علاوه‌بر روش‌های تحصیلی، سرمایه‌گذاری است. یکی از ویزاهای معروف سرمایه‌گذاری پرتغال، ویزای طلایی است. هدف این ویزا درواقع جذب سرمایه‌گذاران خارجی است تا ضمن اعطای اقامت دائم پرتغال به آن‌ها، از سرمایه‌شان برای توسعه اقتصادی پرتغال استفاده کند.

لیست بالا، از جمله راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها است که مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی و سهولت در اخذ اقامت دارند. تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت‌های فردی قبل از تصمیم‌گیری بسیار مهم است.

چرا مهاجرت کنیم؟

به‌طورکلی اهداف مهاجرت را می‌توانیم به سه دسته اصلی تقسیم کنیم:

اینجاست که انتخاب کشور مقصد اهمیت پیدا می‌کند. اگر در انتخاب مقصد خود تردید دارید، فرم ارزیابی مهاجرت یا فرم ساده زیر را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و شما را برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، راهنمایی‌ کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

ایرانیانی که به‌دنبال فرصت‌های شغلی در خارج از کشور هستند، کشورهای زیر به‌عنوان مقاصد بالقوه برای نیروهای کار ایرانی، بهترین شناخته شده‌اند:

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت کاری در سال 2024

مشاغل موردتقاضای هرکدام از این کشورها را در سال 2024 در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

جدول بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان
کشورمشاغل موردنیاز (2024)
ایالات متحدهسرآشپز، توسعه‌دهنده پایگاه داده، متخصص هوش مصنوعی، مهندس شبکه و پرستار
کانادامهندس برق، مهندس نرم‌افزار، داروساز، جوشکار، راننده، مهندس محیط زیست، تحلیل‌گر فناوری اطلاعات و مدیر تولید
نروژمهندسی نرم‌افزار، آیتی، پرستار، معلم و داروسازی
اسلواکیمددکاری، پرستاری، پزشک متخصص، متخصص فناوری اطلاعات و صنعتگر
ایسلندنجاری، گردشگری، توسعه نرم‌افزار و پرستار
کشورهای خلیج‌فارسمدیر بازاریابی، متخصص امور مالی و متخصص فناوری اطلاعات
استرالیابرنامه‌نویسی، مهندسی عمران، نجار و وکالت

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان در سال 2024

بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور در سال 2024 عبارت‌اند از:

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحات زیر را بخوانید:

بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در سال 2024

بهترین کشورها برای مهاجرت مبتنی بر سرمایه‌گذاری در سال 2024 عبارت‌اند از:

معرفی بهترین کشورهای برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در سال 2024

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحات زیر را بخوانید:

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید، به‌دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود؛ اما بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان فراهم ‌شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان
کانادااسترالیانیوزلند
فرانسهآلمانیونان
بلغارستانبلژیکمجارستان
سنگاپورروسیهآمریکا
انگلستانمالزیترکیه
اسپانیااماراتعربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در اولویت قرار دارد و به دین و اعتقادات هر فرد احترام می‌گذارند.

بهترین کشور برای زندگی به‌همراه خانواده

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده، معیارهای مختلفی تاثیرگذار هستند. در انتخاب مقصد، باید شرایط اعضای خانواده، اهداف و سبک زندگی آن‌ها را در نظر گرفت. چنانچه قصد دارید، با خانواده خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، مطلب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی را بخوانید تا با کشورهای مختلف و شرایط آن‌ها برای مهاجرت آشنا شوید.

بهترین کشور برای پناهندگی

آخرین راه و البته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه حالت، دو راه بیشتر ندارند:

راه اول: باید در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد؛

راه دوم: یا باید از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل شوند؛

کشورهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بیشترین پذیرش مهاجران پناهنده را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند.

معمولاً این کشورها اجازه ورود مردم سوریه، افغانستان، سومالی و غیره را به وطن خود را می‌دهند و برای آن‌ها شرایط قابل‌قبول‌تری فراهم می‌کنند.

کمپ‌های تمیزتر، روند پذیرش سریع‌تر، فراهم کردن امکانات گرمایشی و تهیه خوراک ازجمله امکاناتی است که برای پناهندگان آماده می‌شود.

  • امریکا
  • ترکیه
  • صربستان
  • بنگلادش
  • کنیا
  • انگلیس
  • یونان
  • آلمان

توجه داشته باشید، پارسی کانادا پناهندگی را به هیچ مهاجری توصیه نمی‌کند. توصیه می‌شود برای مهاجرت، به جای پناهندگی، از سایر روش‌های قانونی استفاده کنید.

پارسی کانادا؛ راهنمایی مطمئن جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

تلاش کردیم در این نوشته از پارسی کانادا، به گونه‌ای اطلاعات مفید و مختصر به شما ارائه کنیم که بعد از مطالعه آن به پاسخ سوال “بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان” رسیده باشید. امیدواریم هرچه سریع‌تر مقصد ایده‌آل و مطلوب خودتان را پیدا کنید. ضمناً اگر سوالی داشته باشید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهیم. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، برای ارتباط با وکیل مهاجرتی می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر نمایید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سوالات متداول

کشورهای ایالت متحده، کانادا، استرالیا، نروژ، اسلواکی، ایسلند و کشورهای خلیج‌فارس را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد.

شاید بتوان کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا و انگلستان را بهترین کشورها برای تحصیل نام برد.

کشورهایی که بالاترین دستمزد را دارند عبارت‌اند از: استرالیا، نیوزیلند، هلند، ایرلند، بریتانیا و آلمان. از طرف دیگر، کلمبیا، برزیل و آرژانتین کم‌ترین حد دستمزد را ارائه می‌دهند.

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان شامل نیوزلند، استرالیا، اسپانیا و آلمان است. فرآیند دریافت ویزا در این کشورها ساده‌ است. ترکیه یک گزینه راحت برای سرمایه‌گذاری ایرانیان است. مالزی همچنین، به عنوان یک کشور آسان برای ایرانیان برای تحصیل است

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال