موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت از طریق خرید یا راه‌اندازی کارواش در کانادا

مهاجرت از طریق خرید یا راه‌اندازی کارواش در کانادا

با راه‌اندازی یا خرید کارواش در کانادا، می‌توانید از طریق ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای C11 به این کشور مهاجرت و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، اما پیش از هر اقدامی، نیاز است که با این صنعت بیشتر آشنا شوید. صنعت کارواش در کانادا، یک صنعت پر رونق و پویا است که سالانه بیش از 2 میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد این کشور ایجاد می کند. کارواش‌ها در کانادا به سه روش سنتی (Handwash & Detailing)، اتوماتیک (Conveyor or In-bay Automatic Carwash) و سلف سرویس (Self-Service Carwash) کار می‌کنند، که هر کدام با‌توجه به نوع خود؛ هزینه و درآمد متفاوتی دارند.
همچنین، قیمت کارواش در کانادا برای خرید؛ از 150 هزار الی 5 میلیون دلار و هزینه راه‌اندازی آن؛ حدود 250 هزار دلار است. در ادامه این مطلب از پارسی کانادا، هر یک انواع کارواش‌ را معرفی و هزینه‌ها، نحوه خرید یا افتتاح هر کدام را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تصویر دو نفر در حال شستشو ماشین به روش سنتی در کانادا

کارواش سنتی (Handwash & Detailing)

کانادا، با وسعت خود و تنوع جغرافیایی، دارای تعداد زیادی کارواش سنتی و خدمات دیتیلینگ خودرو (Car Detailing Services) است که در سراسر کانادا، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این خدمات، عموماً شامل شستشوی دستی، پاکسازی داخلی و خارجی، واکس زدن، پولیش، تمیز کردن چرم، تمیز کردن موکت و کارهای دیگر برای به بازگرداندن خودروها به حالت اولیه‌شان می‌شود.

کارواش‌های اتوماتیک (Conveyor or In-bay Automatic Carwash)

کارواش‌های اتوماتیک، از دستگاه‌های اتوماتیک برای تمیز کردن و شستشوی خودروها استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها، به‌طور خودکار و بدون نیاز به دخالت دست و نیروی انسانی، خدمات کارواش را انجام می‌دهند. در کارواش‌های اتوماتیک، خودروها به‌طور خودکار از طریق یک تونل آب و مواد شوینده مخصوص می‌گذرند و تمیز می‌شوند.

کارواش‌های سلف سرویس (Self-Service Carwash)

این کارواش‌ها، مکان‌هایی هستند که به مالکان خودروها اجازه می‌دهند تا خودشان خودروهای خود را شستشو دهند. در این نوع کارواش‌ها، ابزارهای لازم برای شستشوی خودرو در اختیار مالکان قرار داده می‌شود و آن‌‌ها می‌توانند خدماتی از جمله شستشوی خودرو، پولیش، تمیز کردن شیشه‌ها، پیش‌شستشو و پس‌شستشو را انجام داد.
از نظر گستردگی و تنوع خدمات در دسترس، حدود 25 تا 30 درصد از کارواش ها در کانادا به صورت سلف سرویس هستند و تقریباً 50 درصد به صورت رول اور معمولی با امکانات اتوماتیک داخلی اجرا می شوند.

تصویری از کارواش در کانادا به صورت سلف سرویس

پیشنهاد اول: خرید کارواش در کانادا

بسیاری از متقاضیان، به‌دنبال خرید فرانچایز یک کارواش یا خرید یک بیزنس آماده کارواش در کانادا هستند. اگر قصد دارید که یک کارواش یا امتیاز آن را خریداری کنید، باید به وب‌سایت‌های مربوط به خرید فرانچایز و خرید بیزنس بروید و آگهی‌های مربوط به آن را بررسی کنید. هرکدام از این 2 روش، مزایا و معایب خاص خود را دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر، صفحات مربوط به هر کدام را مطالعه کنید تا دید بهتری به‌ دست آورید.

مزایای خرید کارواش در کانادا

خرید کارواش در کانادا (چه به‌صورت فرانچایز و چه یک بیزنس آماده)، ممکن است یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این کشور باشد. همچنین این روش، دارای مزایای زیر است:

  • از طریق این روش، می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را دریافت و به این کشور مهاجرت کنید.
  • سهم بازار کارواش در کانادا، بسیار بزرگ و سودآور است.
  • با خرید یک کارواش آماده، دیگر دغدغه و نگرانی بابت تهیه وسایل یا اجاره مکان نخواهید داشت.
  • یک کارواش آماده، در حال حاضر تاسیس شده و سابقه سوددهی دارد.
  • همچنین دارای پایگاه مشتری و شناخته شده است.
  • با خرید کارواش در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت خواهید کرد.

شرایط و مدارک لازم

عموما درخواست خرید کارواش و اخذ اقامت دائم کانادا، از طریق برنامه اکسپرس انتری انجام می‌شود که باید در این برنامه، امتیاز موردنیاز را کسب کنید. اما شرایط و مدارک عمومی موردنیاز آن عبارت‌اند از:

  • مدرک تحصیلی : حداقل دیپلم
  • سابقه کار: از نوع مدیریتی و حداقل 3 سال
  • قیمت کارواش در کانادا: از 150 هزار تا 5 میلیون دلار
  • مدرک زبان: الزامی نیست؛ ولی دانش زبان پایه درحد توانایی ارتباط با مشتریان، لازم است.

مراحل خرید کارواش در کانادا

1- یافتن یک کارواش مناسب

پیدا کردن یک کارواش مناسب، در روند خرید، بسیار مهم است. ظاهر کارواش، باعث ثبت یک تصویر اولیه خوب در ذهن مخاطب، باعث ایجاد تمایز بین شما و دیگران می‌شود. همچنین دقت به تجهیزات آن نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا باید خدمات شستشو به بهترین نحو برای مشتریان انجام شود. موقعیت مکانی کارواش نیز باید در جایی باشد که تراکم جمعیت در آنجا تقریبا بالا باشد، اما دارای ترافیک‌های شدید یا جای کم برای پارک ماشین‌های مشتریان نباشد.

2- مذاکره با صاحب کارواش

قدم بعدی برای خرید کارواش در کانادا، مصاحبه با فروشنده و صاحب آن است. همان‌طور که می‌دانید، لازمه یک معامله خوب، دانستن تکنیک‌های مذاکره و فن بیان قوی است. بهتر است هنگام مذاکره با صاحب کارواش، همراه وکیل خود باشید تا او ضمن راهنمایی شما، با به کارگیری تکنیک‌های مذاکره، بهترین خرید را برایتان انجام دهد. همچنین می‌توانید در این راه، از وکلای مجرب پارسی کانادا کمک بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

3- بستن قرارداد

عقد قرارداد نیز، یکی از کارهایی است که باید با کمک وکلای مجرب در این حوزه انجام شود. اطلاع از ماده و بندهای موجود در قراردادهای این‌چنینی به شما کمک می‌کند که در آینده با هیچ مشکلی، مواجه نشوید. برای عقد قرارداد، پیشنهاد می‌کنیم کار را به وکلای پارسی کانادا بسپارید تا یک قرارداد بی عیب و نقص و کامل برای شما با صاحب کارواش عقد کنند.

4- دریافت مجوزهای لازم

کارواش ماشین شما به طیف وسیعی از مجوزها نیاز دارد. به‌عنوان مثال، برای استفاده روزانه از حجم زیادی از آب، نیاز به مجوز دارید و باید از مقررات مربوط به دفع مایعات زباله و مواد شیمیایی پیروی کنید. همچنین نیاز دارید کسب‌وکار خود را در مراجع مختلفی مانند اداره مالیات ثبت کنید و قوانین مربوط به آن‌ها را رعایت کنید. علاوه‌براین، در‌صورت استخدام نیروی کار، باید از مقرراتی مانند ایمنی و بیمه افراد نیز مطلع باشید. برخی از الزامات قانونی نیز، مانند علائم، حقوق پارکینگ و مجوزهای هرگونه تغییر محل، ممکن است مشمول محدودیت‌های محلی یا منطقه‌ای باشند.


از آنجایی که دفتر اصلی ما در کانادا قرار دارد، وکلای ما می‌توانند تمام کارواش‌های موجود در کانادا را تحت نظر قرار دهند و در مورد آن‌ها تحقیق کنند. از طرفی با عقد قراردادهای محکم، تضمین خواهند کرد که هیچ مشکلی در آینده بریتان به وجود نخواهد آمد. در واقع وکلا و کارشناسان ما در تمام مراحل خرید کارواش در کانادا، در کنار شما هستند و شما می‌توانید از کمک و راهنمایی‌های این افراد، استفاده کنید.

و اما معایب خرید کارواش در کانادا

با این حال، خرید یک کارواش موجود نیز دارای معایبی است، از جمله:

  1. قیمت خرید کارواش در کانادا بسیار زیاد است.
  2. ممکن است با مشکلات اساسی در دل کار مواجه شوید که فروشنده آن‌ها را به شما اطلاع نداده است.
  3. ممکن است فروشندگان زیادی، تمایلی به فروش و واگذاری بیزنس خود به یک فرد مهاجر نداشته باشند.

پیشنهاد دوم: راه‌اندازی کارواش در کانادا

راه اندازی کارواش در کانادا، نسبت به خرید آن، بسیار سخت‎‌تر و مستلزم برنامه ریزی و تحقیق است. در واقع، راه‌اندازی کارواش در کانادا توسط مهاجرین، کمتر از خرید آن مورد‌استقبال قرار می‌گیرد. با این حال، اگر بتوانید یک مکان خوب و تامین مالی مطمئن پیدا کنید، ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. در ادامه مزایا، شرایط، مدارک، مراحل و هزینه‌ها، معایب راه‌اندازی یک کارواش در کانادا را شرح می‌دهیم تا بتوانید درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

مزایای راه‌اندازی کارواش در کانادا

مزایای راه اندازی کارواش در کانادا عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی کارواش در کانادا، راهی برای مهاجرت به این کشور است.
  • با راه‌اندازه کارواش، می‌توانید محل و طرح کارواش را به سلیقه خودتان انتخاب کنید.
  • همچنین قادرید نوع تجهیزات کارواش را خودتان خریداری کنید.
  • قیمت گذاری نیز به‌وسیله خود شما تعیین خواهد شد.
  • با این روش می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

شرایط و مدارک موردنیاز

شرایط راه‌اندازی کارواش نیز، همانند شرایط لازم برای خرید کارواش است و عموما از طریق برنامه اکسپرس انتری انجام می‌شود. شما علاوه‌بر کسب نمره قابل‌قبول در اکسپرس انتری، باید شرایط عمومی مورد نیاز زیر را نیز داشته باشید:

  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • دارای سابقه کار از نوع مدیریتی به‌مدت حداقل 3 سال
  • داشتن حداقل سرمایه‌ 250 هزار دلار
  • اثبات مهارت زبان در حد توانایی ارتباط با مشتریان

مراحل راه‌اندازی کارواش در کانادا

راه‌اندازی کارواش در کانادا نیاز به مراحلی دقیق و پیچیده دارد که به شرح زیر است.

مرحله 1: درباره بازار تحقیق کنید

رقبای خود را در منطقه ای که قصد راه‌اندازی کارواش دارید، تحلیل کنید. به انواع خدماتی که ارائه می دهند، قیمت و بازار هدفشان نگاه کنید. سعی کنید خدماتی ارائه دهید که بازار کار خوبی دارد و رقبای شما آن را انجام نمی‌دهند.

مرحله 2: یک مکان مناسب انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب برای راه‌اندازی یک کارواش، بسیار مهم است که به مواردی مانند موقعیت جغرافیایی، دسترسی آسان از جاده‌ها و خیابان‌های اصلی، مساحت کافی برای پارکینگ مشتریان و همچنین برای اجرای فعالیت‌های کارواش، مشاهده و تحلیل بازار رقبا دقت کنید.

مرحله 3: یک طرح کسب‌وکار (Business Plan) مناسب انتخاب کنید

یک طرح کسب‌وکار مناسب که مدل کسب‌وکار، بازار هدف، قیمت گذاری، استراتژی بازاریابی و پیش بینی‌های مالی شما را مشخص می‌کند، ارائه دهید. این طرح کمک می‌کند تا بودجه خود را تضمین کنید و در مسیر راه اندازی کسب‌وکار خود ادامه دهید.

مرحله 4: مجوزهای لازم را بگیرید

شما باید مجوز کسب‌وکار و هر گونه مجوز لازم برای منطقه خود (مانند فرم مالیاتی، بیمه کارکنان، بیمه کارواش وغیره) را دریافت کنید. توصیه می‌شود برای اطمینان از دریافت تمام مجوزات، از یک وکیل مجرب کمک بگیرید.

مرحله 5: تجهیزات لازم را بخرید

تجهیزاتی را که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار شستشوی اتومبیل خود به آن نیاز دارید، مانند واشرهای تحت فشار، شیلنگ، برس‌ و محلول‌های تمیز کننده، خریداری کنید.

مرحله 6: نیرو کار مورنیاز خود را استخدام کنید.

همان‌طور که تجارت شما رشد می‌کند، ممکن است نیاز به استخدام نیروی کار بیشتر داشته باشید.

مرحله 7: کارواش خود را تبلیغ و برای آن بازاریابی کنید

یک برنامه بازاریابی که شامل تبلیغات در روزنامه‌های محلی، رادیو و سایر رسانه‌ها باشد، تهیه کنید. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کسب‌وکار خود و ایجاد یک وب‌سایت برای جذب مشتری استفاده کنید.

و اما معایب راه‌اندازی کارواش در کانادا

از مهم‌ترین معایب را‌ه اندازی کارواش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سختی زیاد: علاوه‌بر جستجو برای انتخاب یک مکان خوب و پر مشتری، خرید تجهیزات آن نیز بسیار دشوار است.
  • هزینه زیاد برای تبلیغات: یک کارواش تازه تاسیس، شناخته شده نیست و نیاز به هزینه زیاد برای تبلیغات دارد.
  • عدم بازگشت سریع سرمایه: مدت زمان زیادی طول می‌کشد که به سوددهی و بازگشت سرمایه برسد.

عکس از دوماشین و کارواش در کانادا

خرید یا راه‌اندازی کارواش در کانادا؟ کدام بهتر است؟!

باتوجه‌به موارد بالا، اگر می‌خواهید از طریق خرید یک کسب‌وکار به کانادا مهاجرت کنید، خرید کارواش، انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌رسد. خرید کارواش یا راه‌اندازی آن، شما را به درآمد بالایی می‌رساند، اما تفاوت آن‌ها هزینه‌ها و مقدار سرمایه موردنیاز است. این کار بستگی به این دارد که شما از کدام روش برای ایجاد یک کسب‌وکار حول محور کارواش، اقدام کنید.

قطعا خرید کارواش در کانادا، نسبت به راه‌اندازی مجدد آن، هزینه بسیار زیادی به‌همراه دارد،اما مزیت خرید در این است که معیار انتخاب، بر اساس داده‌های واقعی از عملکرد و سوددهی کارواش به جای پیش بینی‌ها خواهد بود. این بدان معناست که به جای قمار کردن در یک استارت آپ یا یک بیزنس نوپا، تصویر واضح‌تری از درآمد و بازگشت سرمایه خود، خواهید داشت.

به‌طور کلی، هردو این روش‌ها، از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این کشور است که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شود و در نهایت، تصمیم با خود شماست که کدام‌یک را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید تا مشاوران ما در پارسی کانادا، با بررسی شرایط شما، کمک کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید یا راه‌اندازی کارواش

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، مهاجرت به کانادا از طریق خرید یا راه‌اندازی کارواش، عموما از طریق برنامه اکسپرس انتری انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر، صفحه مربوط به این روش را مطالعه کنید.

مرحله 1: امتیاز CRS خود را تخمین بزنید

در روش های مهاجرت به کانادا، اولین قدم، ساخت پروفایل در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای جمع بندی امتیازات مهاجرت در سیستم اکسپرس اینتری کانادا است که بر اساس موارد زیر اعطا می‌شود:

  • مهارت‌های شغلی
  • سن
  • سابقه کاری
  • صلاحیت های
  • تسلط به زبان فرانسه
  • تسلط به زبان انگلیسی

مجموع امتیازات شما بر اساس فاکتور‌های بالا، باید حداقل 67 و حداکثر 100 امتیاز باشد. پس از کسب امتیاز قبولی، مرحله دوم را انجام دهید.

مرحله 2: درخواست ویزا

درخواست ویزای خود را به اداره مهاجرت ارسال کنید. پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست از اداره مهاجرت کانادا به دلیل درخواست ورود سریع خود، ظرف 60 روز یک درخواست قانونی ارائه دهید. در این مرحله، اداره مهاجرت نیز شرایط شما را بررسی می‌کند و شما را اصطلاحا در استخر انتظار اکسپرس انتری نگه می‌دارد. در این مرحله نیز، مجددا به شما امتیاز می‌هد (حداکثر امتیاز در این مرحله 1200 است و حداقل آن مشخص نیست و به‌صورت دوره‌ای توسط اداره مهاجرت تعیین می‌شود). پس از کسب امتیاز قبولی، ویزا شما صادر شده و می‌توانید برای مهاجرت و شروع شغل خود به‌عنوان یک کارآفرین در کانادا، اقدام کنید.

سرمایه‌گذای در کانادا؛ بهترین راه برای اخذ اقامت دائم

در این مقاله در خصوص نحوه مهاجرت به کانادا از طریق یا راه‌اندازی یا خرید کارواش در کانادا صحبت کردیم. تصمیم به راه‌اندازی یا خرید کارواش در کانادا، بستگی به موقعیت مالی، تجربه شخصی، و اهداف شما دارد. قبل از تصمیم‌گیری نهایی، به دقت تحقیق و با مشاوران حوزه کسب و کار؛ مانند مشاوران پارسی کانادا؛ مشورت کنید. همچنین، باید با مقررات و قوانین محلی مرتبط با کارواش آشنا و از سرمایه مورد‍‌نیاز برای خرید یا راه‌اندازی کارواش در کانادا، مطمئن شوید. همچنین قیمت کارواش در کانادا یا راه‌اندازی آن، بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی اعم از مکان، اندازه و امکانات کارواش، شهر و استان محل واقعیت کارواش، و منابع مالی شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان و کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در پارسی کانادا تماس بگیرید یا با تکمیل فرم مشاوره زیر، منتظر تماس آن‌ها بمانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

اتو دیتیلینگ معمولاً فرآیند تمیز کردن و بهبود ظاهر خودروها به صورت دقیق و حرفه‌ای می‌گویند. این روش، یکی از متداول‌ترین روش‌ها در کارواش‌های کانادا است.

هر شغلی که در فهرست NOC کانادا ذکر شده است، دارای یک کد مهاجرتی وابسته به آن است و کد هر فردی که مایل است به عنوان مدیر کارواش به کانادا نقل مکان کند 0651 است.

از شرایط خرید کارواش در کانادا، می‌توان به داشتن سرمایه موردنیاز، مدرک دیپلم، 1 الی 3 سال سابقه مدیریت و حداقل مهارت زبانی اشاره کرد.

از مهم‌ترین مزایای خرید کارواش، می‌توان به عدم نگرانی بابت خرید وسایل یا اجاره مکان، سوددهی و بازگشت سرمایه سریع و عدم نیاز به تبلیغات گسترده برای برندسازی اشاره کرد.

برای خرید یک کارواش خوب با سوددهی زیاد، به سرمایه‌ای حدود 150 هزار الی 5 میلیون دلار نیاز دارید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها