موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا تغییراتی را در برنامه کارگران خارجی موقت اعلام می کند

کانادا تغییراتی را در برنامه کارگران خارجی موقت اعلام می کند

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت و رندی بواسونالت (Randy Boissonnault) وزیر کار، تغییراتی را در برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) اعلام کردند.

در طول دوره کرونا، کانادا مجموعه ای از اقدامات موقت را برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار آغاز کرد. اما اکنون کانادا شروع به لغو این اقدامات موقت کرده است.

وزیر Boissonault گفت: “ما اکنون در یک تصویر اقتصادی متفاوت هستیم. با بسته شدن شکاف بین بیکاری و مشاغل خالی، بازار کار سخت تر شده و برخی از این اقدامات دیگر مورد نیاز نیست.”

برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) برای صدور مجوز کار برای اتباع خارجی طراحی شده است که به پر کردن شکاف‌های بازار کار در کانادا کمک کند. مشاغل در کانادا که مایل به استخدام اتباع خارجی از طریق TFWP هستند باید درخواست خود را با (LMIA) بررسی کنند که نشان دهد هیچ کانادایی واجد شرایط یا مقیم دائمی برای این نقش وجود ندارد.

در طول همه گیری کرونا، برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار، کانادا به طور موقت دوره اعتبار تاییدیه LMIA را به 12 ماه افزایش داد. از 1 می 2024، مدت اعتبار LMIA به 6 ماه باز می‌گردد. توجه داشته باشید، کارفرمایان بخشی از برنامه آزمایشی کارفرمای شناخته شده تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت.

نیروهای کاری که از طریق TFWP استخدام می‌شود نباید بیش از 20 درصد از نیروی کار یک تجارت کانادایی را تشکیل دهند. در سال 2022، به عنوان یک اقدام موقت و فقط برای بخش‌های خاص، کانادا این سقف را به 30 درصد افزایش داد. از اول ماه مه 2024، تنها بخش‌های ساخت‌وساز و مراقبت‌های بهداشتی مجاز خواهند بود تا 30 درصد از نیروی کار خود را با مجوز کار TFWP با دستمزد پایین در اختیار داشته باشند.

تبصره، سقف معافیت برای بخش کشاورزی و کارفرمایان فصلی بدون تغییر باقی می‌ماند.

این تغییرات در حالی اتفاق می‌افتد که کانادا در تلاش است تا یکپارچگی سیستم مهاجرت خود را تقویت کند، که نقشی مرکزی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کند. کانادا اخیراً در پاسخ به افزایش سریع و ناپایدار دانشجویان بین‌المللی محدودیتی در مجوزهای تحصیلی و تغییراتی در برنامه ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) خود اعلام کرده است.

مارک میلر وزیر مهاجرت گفت: “اخیراً حجم اقامت موقت کانادا به طور قابل توجهی افزایش یافته و اکنون به 2.5 میلیون نفر یا 6.2 درصد از جمعیت ما در سال 2023 رسیده است و ما در نظر داریم جمعیت ساکنان موقت خود را تا 5 درصد طی 3 سال آینده کاهش دهیم. ما می‌خواهیم که هر خانواده و ساکن جدید بتواند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. هدف نهایی ما تضمین یک سیستم مهاجرتی با مدیریت خوب و پایدار بر اساس نیازها است.”

منبع: cicnews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال