موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) چیست؟

برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) چیست؟

دولت کانادا برای رفع نیاز خود به نیروی کار، سیاست خاصی را برای جذب آن‌ها با انواع ویزای کاری پیش گرفته است. یکی از ویزاهای کاری، برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) است و فرصت بی‌نظیری برای افرادی که می‌خواهند برای مدت کوتاهی در کانادا کار کنند، ایجاد می‌کند. به این ترتیب، دولت کانادا علاوه‌بر جبران کمبود نیروی کار خود، این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که کار در این کشور را برای مدت محدودی تجربه کنند. این سیاست که برای دولت و کارفرمایان کانادایی اهمیت زیادی دارد، دارای شرایط ویژ‌ه‌ای است که لازم است آن‌ها را بدانید.

در این مقاله از پارسی کانادا به معرفی برنامه نیروی کار خارجی موقت کانادا خواهیم پرداخت و الزامات، مراحل، مدارک، هزینه‌ها و نکات مربوط به چگونگی دریافت اجازه کار موقت در کانادا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کار در کانادا با برنامه کار خارجی موقت (TFWP)
مروری بر برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)، به افرادی که می‌خواهند برای مدت کوتاهی در کانادا کار کنند، یک ویزای کاری موقت می‌دهد.  در واقع کارفرمایان کانادایی، از طریق این برنامه، می‌توانند نیروی کار موردنیاز خود را استخدام و کمبود نیروی کار در مشاغل مختلفی از جمله کشاورزی، تولید محصولات غذایی، مراقبت از کودکان و سالمندان و … را بر طرف کنند. کارفرمایان کانادایی برای استخدام نبرنامه نیروی کار خارجی موقت کانادا، باید گواهی ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کنند. این گواهی ثابت می‌کند که نیروی کار مورد نظر، دارای مهارتی است که هیچ شهروند مقیم کانادا، آن مهارت را ندارد.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و کار در این کشور را دارند، می‌توانند از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت کانادا، به مدت 6 ماه در کانادا کار و در صورت نیاز، ویزای خود را تمدید کنند. در این مدت، افراد با ویزا و مجوز کار خود، اجازه دارند فقط در استخدام یک کارفرما باشند، اما در صورت لزوم می‌توانند کار خود را تغییر داده و برای کارفرمای دیگری کار کنند. آن‌ها باید در شهری زندگی کنند که کارشان در آنجاست و ملزم به رعایت قوانین کشور کانادا هستند. زمانی که مجوز و ویزای کار آن‌ها منقضی می‌شود، این افراد می‌توانند برای تمدید مجوز کار اقدام کنند. در غیر این صورت، باید کانادا را ترک کرده و به کشور خود بازگردد.

اقامت موقت و کار کانادا با برنامه TFWP

دسته‌بندی‌های برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

همانطور که گفتیم برنامه کارگر خارجی موقت کانادا، به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا نیروی کار خارجی مورد نیاز خود را استخدام کنند. دسته‌بندی‌های گوناگونی برای استخدام نیروهای کار موقت وجود دارد. کارفرمایان می‌توانند از طریق این دسته‌بندی‌ها، جهت استخدام نیروی مورد نیاز خود، اقدام کنند.

در ادامه این مطلب، به‌صورت جداگانه به معرفی هریک از این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم.

جریان استعدادهای جهانی (GTS)

جریان استعدادهای جهانی (GTS) یک برنامه آزمایشی در کاناداست که جهت اشتغال و توسعه اجتماعی برای استخدام مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادایی راه اندازی شده است. این برنامه به برخی کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا افرادی که دارای استعدادهای خاص هستند را از سراسر جهان استخدام کنند. کارفرمایانی که اجازه دارند نیروهای خود را از طریق این برنامه جذب کنند، روند استخدام سریع‌تری نسبت به سایر روش‌ها خواهند داشت.

GTS شامل دو دسته A و B است. دسته A شامل شرکت‌هایی با رشد بالا هستند که برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خالی خود، به نیروی کار متخصص نیاز دارند. دسته B شامل شرکت‌هایی است که به دنبال استخدام نیروی کار ماهر خارجی در لیست مشاغلی که با کمبود نیروی کار روبه‌رو هستند، می‌شود. این مشاغل در لیست مشاغل استعدادهای جهانی موجود است که شما می‌توانید با کلیک بر روی این لینک در سایت اداره مهاجرتی کانادا، لیست این مشاغل را مشاهده کنید.

همچنین این دو دسته در مقابل بازار کار کانادا و افزایش تاثیرگذاری مثبت بر روی آن، تعهداتی دارند. این تعهدات به‌ این‌ صورت‌ است که، دسته A ملزم به کارآفرینی برای شهروندان مقیم کانادا و دسته B موظف به آموزش و ارتقاء آن‌ها هستند.

نیروی کار خارجی موقت با مهارت بالا (نیروی کار دستمزد بالا) (High-Wage Workers)

اگر کارفرمایی قصد استخدام یک نیروی کار خارجی را داشته باشد که دستمزدش مساوی یا بالاتر از متوسط ​​دستمزد ساعتی مصوب باشد، کارفرما باید از طریق برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، برای استخدام او اقدام کند. مسلما این افراد به علت توانایی و مهارت‌هایشان، دستمزد بالاتری نسبت به افراد عادی خواهند داشت. به همین دلیل، کارفرمایان باید نسبت به دریافت LMIA برای استخدام آن‌ها اقدام و ثابت کنند که هیچ یک از شهروندان کانادایی قادر به پر کردن این موقعیت شغلی نیستند.

هنگامی که کارفرما گواهی LMIA را دریافت می‌کند، باید آن را برای شخص مورد نظر خود بفرستند و او را مطلع سازد که تا قبل از پایان انقضاء این گواهی، نسبت به درخواست ویزای کار اقدام کند. هنگامی که کارفرما برای دریافت LMIA اقدام می‌کند، می‌تواند مدت زمان اقامت یک نیروی کار ماهر را تا 3 سال درخواست دهد.

نیروی کار خارجی موقت با مهارت کم (نیروی کار با دستمزد پایین) (Low-Wage Workers)

مشاغلی در کانادا وجود دارد که کار کردن در آن‌ها نیاز به مهارت زیادی ندارد. این مشاغل به شدت با کمبود نیرو مواجه است و اگر کارفرمایی بخواهد یک نیروی کارخارجی موقت با مهارت کم را استخدام کند، باید از طریق برنامه کارگران خارجی موقت کانادا درخواست دهد. نخستین قدم برای این کار، این است که مجوزات لازم مانند LMIA برای استخدام فرد مورد نظر خود را دریافت کند. پس از اخذ LMIA، فرد باید برای صدور مجوز کار موقت در کانادا، درخواست دهد. نیروهای کار دستمزد پایین یا کم مهارت، می‌توانند ویزای کاری خود را تا 2 سال تمدید کنند. این گروه شامل مشاغلی مانند کشاورزی، مهمان‌داری، ساخت‌و‌ساز و غیره می‌شود.

برنامه نیروی کار فصلی کشاورزی (SAWP)

برنامه نیروی کار فصلی کشاورزی (SAWP) به کارفرمایان کمک می‌کند تا هر زمان که نیاز دارند، نیروی کار خارجی را در موقعیت‌های شغلی موقت در حوزه کشاورزی، به مدت 6 تا نهایتا 8 ماه استخدام کنند. موقعیت‌های شغلی کشاورزی، باید شرایط عمومی لازم برای استخدام نیروی کار خارجی را داشته باشند و این به عهده کارفرما است. او باید شرایط لازم جهت تردد آن‌ها، اسکان آن‌ها در طول دوره کاری و الزامات بهداشتی و ایمنی مناسب را در محل کار، به وجود آورد.

این برنامه به کارفرمایان مزارع کانادایی اجازه می‌دهد افراد خارجی که شهروند مکزیک یا یکی از کشورهای حوزه کارائیب هستند را استخدام کنند. در واقع، کشورهای شرکت کننده در SAWP شامل مکزیک، آنگولا، آنتیگوا و باربودا، باربادوس، دومینیکا، گرانادا، جامائیکا، مونتسرات، سنت کیتس نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، و ترینیداد و توباگو می‌شوند.

انواع جریان‌های برنامه TFWP کانادا

شرایط استخدام برنامه کارگران خارجی موقت در کانادا

شرکت در برنامه نیروی کار خارجی موقت کانادا، شرایط بسیار ویژه‌ای دارد. دولت کانادا حامی شهروندان خود است و به راحتی، بازار کار آن‌ها را به نیروهای خارجی تقدیم نمی‌کند. به همین دلیل، شما باید در ابتدا یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا کسب‌و‌کار کانادایی دریافت کنید و سپس ثابت کنید که حضور شما برای آن‌ها، بسیار ضروری است.

همچنین، باید ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را دارید و پس از گذشت مدت زمان مشخص، خاک کانادا را ترک خواهید کرد. یکی دیگر از مهمترین شرایط برای برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، داشتن ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA است. علاوه‌براین، داشتن مدرک زبان و تست‌های پزشکی نیز الزامی است.

در ادامه، هر کدام از این شرایط را به‌صورت تیتروار شرح خواهیم داد.

دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) سندی است که کارفرمای کانادایی باید از دولت دریافت کند. این سند، گواهی می‌دهد که کارفرما تلاش کرده است نیروی کاری در کانادا پیدا کند که شهروند یا مقیم دائم باشد، اما کسی که مایل، در دسترس یا واجد شرایط برای کار در آن شغل باشد، وجود نداشته است. از آنجایی که هیچ فردی در داخل کانادا برای آن شغل پیدا نشده، کارفرما به یک نیروی کار خارجی نیاز دارد. دریافت LMIA چند ماه طول می‌کشد، بنابراین، پروسه دریافت آن باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

داشتن پیشنهاد شغلی (job offer)

شما پیش از ورود به کانادا، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. کارفرما پس از دریافت LMIA باید آن را به‌همراه جاب آفر کانادا برای شما ارسال کند. شما نیز باید آن‌ها را به درخواست مجوز کار خود پیوست کنید. پس از تایید این مدارک توسط دولت کانادا، ویزا و مجوز کار موقت دریافت خواهید کرد.

شرکت در امتحانات پزشکی (Medical Test)

افرادی که قصد کار در کانادا بیشتر از 6 ماه را دارند، باید جهت حفظ سلامت عمومی، در امتحانات پزشکی یا مدیکال تست شرکت کنند. همچنین بعضی از مشاغل صرف نظر از مدت زمانی که فرد در کانادا حضور دارد، نیاز به آزمایشات پزشکی دارند. برای انجام مدیکال تست، شما باید به پزشک معتمد سفارت کانادا مراجعه کنید. اگر وضعیت سلامتی شما تایید نشود، شما برای سلامت عمومی خطر تلقی می‌شوید و درخواست شما رد خواهد شد.

داشتن مهارت زبان (Language Skill)

پس از ورود به فرودگاه کانادا، یک افسر مهاجرت کانادایی از شما سوالاتی خواهد پرسید. در این بین اگر او تشخیص دهد که مهارت کافی در یکی از زبان‌های رسمی کانادا ندارید، مجوز کار شما باطل و از انجام کار محروم خواهید شد. گواهی ارزیابی تاثیر بازار کار که به درخواست مجوز کار یک نیروی کار خارجی پیوست می‌شود، گویای این است که این نیروی کار، مهارت زبانی کافی برای انجام کار دارد. افسر مهاجرتی هنگام بررسی درخواست مجوز کار موقت، مهارت‌های زبان فرد متقاضی را بر اساس این شرط بررسی می‌کنند.

به نقل از CIC News، اخیرا پرونده‌ای در رابطه با ابطال مجوز کار از طریق برنامه TFWP توسط افسر مهاجرت، در دادگاه فدرال کانادا در جریان است. این پرونده مربوط به یک شهروند ایرانی است که از این افسر به‌علت ابطال مجوز کارش شکایت کرده است. در واقع افسر مهاجرت هنگام مصاحبه تشخیص داده که این فرد، مهارت زبانی کافی برای انجام شغلی که برای آن جاب آفر دریافت کرده را ندارد!

اما دادگاه فدرال کانادا به 3 دلیل اقدام این افسر را غیر منطقی می‌داند:

  • این شهروند ایرانی از طریق برنامه TFWP به‌عنوان هماهنگ‌کننده پروژه‌های ساخت‌وساز یک شرکت محوطه ساز، جاب آفر دریافت کرده است.
  • مدرک آیلتس این فرد ثابت می‌کند که از نظر مهارت در درجه متوسط قرار دارد.
  • کارفرمای او نیز با دریافت گواهی LMIA نیز تایید کرده که مهارت کافی را برای انجام کار دارد.

بنابراین، افسر مهاجرت هیچ دلیلی برای اثبات این موضوع که او قادر به انجام کار خود نیست را ندارد.

شرایط استخدام از طریق برنامه کار خارجی موقت در کانادا

چه مدارکی برای برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) نیاز است؟

برای برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، علاوه‌بر گواهی LMIA و جاب آفر کانادا، نیروی کار خارجی برای اخذ ویزای کار موقت کانادا، باید مدارک و فرم‌های زیر را جمع آوری کنند:

  • فتوکپی از گذرنامه که شامل شماره گذرنامه، تاریخ صدور، تاریخ انقضا، عکس، نام، تاریخ و محل تولد می‌شود.
  • دو عدد عکس پشت نویسی شده شامل نام و تاریخ تولد
  • مدرک معتبر برای اثبات مهارت زبانی (انگلیسی یا فرانسه)
  • گواهی سلامت جسمانی، عدم اعتیاد و سوء‌پیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی و کاری ترجمه شده (رزومه کاری و تحصیلی)
  • فرم درخواست ویزای اقامت موقت
  • مدارکی مانند شناسنامه و سند ازدواج که ازدواج و تعداد فرزندان شما را ثابت می‌کند.
  • گواهی وضعیت فعلی مهاجرت (درصورتی‌که کشور محل اقامت شما با کشور شهروندی شما متفاوت است)
  • سایر مدارک مورد نیاز برای کنسولگری کانادا
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه

8 مرحله کلی برای اخذ ویزای کار موقت کانادا

افرادی که قصد دارند از طریق برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، ویزای کار موقت کانادا را دریافت کنند، باید طبق مراحل زیر پیش بروند:

  1. بررسی اینکه آیا در شغل مورد نظر خود در کانادا، نیاز به دریافت مجوز کار دارید یا خیر
  2. بررسی واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز کار کانادا
  3. مشخص کردن نحوه درخواست ویزا (به‌صورت آنلاین یا به‌صورت کاغذی)
  4. دریافت گواهی مثبت ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) از کارفرمای کانادایی
  5. دریافت نامه جاب آفر از کارفرمای کانادایی
  6. جمع‌آوری تمام مدارک و فرم‌های مورد نیاز
  7. پرداخت هزینه‌ها
  8. ارسال درخواست برای سفارت
  9. دریافت ویزا و مجوز کار موقت

فرآیند دریافت LMIA

همانطور که گفتیم ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA)، سند است که ثابت می‌کند کارفرما طی یکسال گذشته، فرد مورد نیاز برای استخدام را در کانادا پیدا نکرده است. این سند حتما باید توسط کارفرما درخواست شود. تمام روش‌ها در برنامه نیروهای کار خارجی موقت در کانادا، مستلزم به دریافت LMIA است.

مراحل درخواست این سند، باتوجه‌به دستمزد فردی که قرار است استخدام شود، متفاوت است و باید شرایط زیر را دربرگیرد:

  1. هزینه درخواست: هزینه درخواست برای تمام برنامه‌های استخدامی، شامل 1000 دلار کانادایی است که حتی اگر نتیجه منفی باشد، بازپرداخت نمی‌شود. ممکن است برخی از متقاضیان کار برای مراقبت در خانه، از این هزینه معاف شوند.
  2. اسناد مشروعیت تجاری: این اسناد ثابت می‌کند که کارفرما یک بیزینس تجاری موفق در کانادا دارد.
  3. تلاش برای استخدام شهروندان کانادایی: کارفرمایان باید ثابت کنند که پیش از تصمیم برای استخدام نیروی کار خارجی، جهت استخدام شهروندان و مقیمان دائمی کانادایی، تلاش‌های قابل‌توجهی انجام داده‌اند.
  4. اعلام دستمزد: دستمزد نیروی کار خارجی باید مشخص باشد و اعلام شود. در واقع این افراد باید همان دستمزدی را دریافت کنند که شهروندان کانادایی دریافت می‌کنند.
  5. تضمین ایمنی و بهداشت در محل کار: کارفرماها باید تضمین کنند که بهداشت و ایمنی افراد را در محل کار، ایجاد خواهند کرد.

هزینه مهاجرت به کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

براساس اطلاعات سایت اداره مهاجرتی کانادا، جهت درخواست برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، یک هزینه 1000 دلاری برای دریافت LMIA وجود دارد که توسط کارفرما پرداخت خواهد شد. هزینه‌های دیگر مهاجرت از طریق روش TFWP، مولفه‌های بسیاری را دربرمی‌گیرد و یک هزینه کلی ثابت ندارد.

هزینه‌های دولتی شامل درخواست مجوز کار، معاینه پزشکی، دریافت گواهی‌های عدم سوء‌پیشینه از پلیس، گواهی وضعیت فعلی مهاجرت، حمل‌ونقل، ترجمه مدارک و تسویه حساب‌ها می‌شود. هزینه‌های غیر دولتی نیز شامل دستمزد وکیل مهاجرتی، بلیط هواپیما، اجاره خانه یا هتل، هزینه‌های خوردو‌خورک، حمل‌و‌نقل و دیگر هزینه‌هایی در این راستا است.

جالب است بدانید، خانواده‌هایی که درآمد آن‌ها به طور متوسط 150.000 دلار آمریکا در سال است و به دنبال استخدام یک پرستار خارجی، برای مراقبت از کودک زیر 13 سال خود هستند، از پرداخت هزینه‌های پردازش مجوز کار معاف هستند.

به‌طورکلی، هزینه‌ها و الزامات برای هر مدل از برنامه TFWP متفاوت است و لازم است در مورد این موضوع تحقیق کنید. ما در شرکت پارسی کانادا در خصوص راه و روش‌های مهاجرتی به شما مشاوره و هزینه‌های مختلف در مسیر مهاجرت به کانادا را برایتان شرح می‌دهیم.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه‌های دریافت ویزای کاری کانادا، با مشاوران ما در پارسی کانادا تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مدت زمان و تمدید اجازه کار موقت در کانادا

دولت کانادا در راستای برنامه کارگران خارجی موقت کانادا، اقدامات ویژه‌ای را برای ایجاد ثبات بیشتر برای کارفرمایان و نیروی کار ایجاد کرده است. بر اساس این موضوع، اجازه کار موقت در کانادا برای نیروهای کار خارجی با دستمزد کم، حداقل 6 ماه و حداکثر تا 2 سال و برای نیروهای کار خارجی با دستمزد بالا، حداقل 6 و حداکثر تا 3 سال است.

دریافت اقامت دائم کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

کارفرمایانی که مایل به استخدام نیروهای کار ماهر از طریق برنامه کارگران خارجی موقت کانادا هستند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا از آن‌ها حمایت کنند. آ‌ن‌ها می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، به این افراد پیشنهاد کاری یا جاب آفر دهند.

پیشنهاد شغلی باید معیارهای یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی زیر را داشته باشد:

  1. اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال (FSWC): این برنامه برای نیروهای کار ماهری که تجربه کار خارجی و قصد مهاجرت به کانادا را دارند طراحی شده است.
  2. اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP): برای نیروهای کار ماهری طراحی شده که در یک رشته فنی، مهارت خاصی دارند و باید دارای یک جاب آفر معتبر یا گواهی صلاحیت باشند.
  3. تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class): این برنامه برای برای نیروهای کار ماهری است که تجربه کار در کانادا را دارند و می‌خواهند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

تامین نیروی کار با برنامه TFWP کانادا و اخذ اقامت

حقوق و حمایت‌های نیروهای کار

نیروهای کار خارجی که به‌صورت موقت در کانادا مشغول به کار هستند، حق‌وحقوق مشابهی با شهروندان کانادایی‌ و مقیمان دائمی آن دارند و تحت حفاظت قانون‌اند. کارفرمایان نیز باید اطلاعاتی در مورد حقوق و قرارداد کاری این کارگران را به دولت ارائه دهند. همچنین آن‌ها موظف‌اند که حقوق و مزایای نیروی کار خارجی موفق خود را مطابق با قرارداد کاری آن‌ها پرداخت کنند.

شما به‌عنوان یک نیروی کارموقت خارجی، حق دارید تا زمانی که در کانادا هستید، کارفرمای خود را تغییر دهید. می‌توانید از Job Bank برای یافتن شغل جدید استفاده کنید. کارفرمای شما حق این را نخواهد داشت که شما را به‌دلیل جستجوی شغل دیگری جریمه یا اخراج کند. هنگامی که با برنامه کارگران خارجی موقت کانادا وارد خاک کانادا می‌شوید، برای مدت محدودی به شما مجوز کار داده می‌شود. ممکن است لازم باشد مجوز خود را قبل از شروع کار برای کارفرمای دیگری تغییر دهید.

همچنین، کارفرمایان ملزم به رعایت یک‌سری قوانین و الزامات در قبال استخدام نیرو‌های کار ماهر هستند. مثلاً، افرادی که از طریق این برنامه استخدام می‌شوند، باید دستمزد یکسان یا بالاتر از نیروهای کار کانادایی دریافت کنند.

تمام افرادی که به عنوان نیروی کار خارجی در کانادا مشغول به کار می‌شوند، باید حق دسترسی به تمام خدمات بهداشتی و درمانی را داشته باشند. به‌عنوان مثال، چنانچه فردی در محل کار خود مجروح یا بیمار شود، در این مواقع کارفرما لازم است از او حمایت و هزینه‌های درمان این فرد را به‌صورت تمام و کمال پرداخت کند.

نیروی کار خارجی موقت با چه چالش‌هایی رو‌به رو هستند؟

در کنار مزایای بسیاری که کار کردن در کانادا برای نیروی کار خارجی دارد، ممکن است چالش‌هایی نیز برای آن‌ها وجود داشته باشد. در ادامه 2 تا از مهم‌ترین چالش‌هایی که کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی با آن رو‌به‌رو هستند را نام می‌بریم:

  • هزینه‌های استخدام: هزینه‌هایی مانند هزینه LMIA، ممکن است هزینه بالایی برای کارفرمایان باشد.
  • حفظ نیروی کار: حفظ نیروی کار برای کارفرما یک چالش بسیار سخت است، زیرا ممکن است نیروهای کار پس از استخدام، با یک موقعیت شغلی بهتر یا حقوق بالاتر، وسوسه شوند.

همچنین از چالش‌هایی که نیروهای کار ممکن است با آن‌ها رو‌به‌رو شوند، عبارت‌اند از:

  • عدم تمدید ویزای کاری
  • دیپورت شدن در صورت اشتباه و خطا
  • دوری از خانواده
  • تفاوت فرهنگی و زبانی
  • اخراج توسط کارفرما
  • عدم پرداخت حق‌و‌حقوق و مزایا
  • و غیره

نظارت دولت کانادا بر برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، مسئولیت‌های خود را برای محافظت از نیروی کار خارجی موقت بسیار جدی می‌گیرد. این آژانس، مقررات جدیدی برای حمایت از آن‌ها وضع کرده است که کارفرمایان را برای انطباق با نیروهای کار، موظف می‌کند و رابطه بین آن‌ها را بهبود می‌دهد. این مقررات شامل ارائه شرایط کار مناسب، پرداخت به‌موقع دستمزد، ایجاد ایمنی و محافظت از جان افراد است. عدم توجه به این مقررات و نادیده گرفتن آن‌ها منجر به جریمه و ممنوعیت استفاده مجدد از برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) می‌شود. درواقع، دولت کانادا به نیروهای کار خارجی موقت، این تضمین را می‌دهد که حقوق کافی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و تا زمانی که در خاک کانادا هستند، تحت حمایت دولت و کارفرمای خود هستند.

مهاجرت به کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP)

در این مقاله در خصوص برنامه برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) و روش‌ها دریافت ویزای کاری با این برنامه صحبت کردیم. همچنین، مزایا و چالش‌ها،هزینه، مدت زمان و نحوه تمدید آن‌را شرح دادیم. همانطور که گفتیم، این برنامه برای دولت کانادا و کارفرمایان این کشور اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل از نیروهای کار ماهر خارجی، استقبال خوبی می‌کنند.

در صورتی که فکر می‌کنید واجد شرایط برای این برنامه TFWP هستید، می‌توانید با مشاوران ما با پارسی کانادا تماس بگیرید یا مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید. کارشناسان ما، در اسرع وقت با شما تماس گرفته و شما برای دریافت اجازه کار موقت در کانادا، راهنمایی خواهند کرد. در صورتی که تجربه کار در کانادا با این روش را داشته‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

بله- شما باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه اقامت خود و خانواده خود را در کانادا تامین کنید و برای بازگشت به کشور خود بودجه کافی دارید. همچنین همسر و فرزندان شما در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند مجوز کار آزاد دریافت کنند.

کانادا به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا تنها به مدت 6 ماه در کشور کار کنند. البته این مدت زمان برای افراد ماهر تا 3 سال هم قابل‌تمدید است.

بله، امکان اخذ اقامت دائم از طریق برنامه برنامه کارگر خارجی موقت کانادا (TFWP) وجود دارد. نیروهای کار خارجی موقت می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی، برای اقامت دائم درخواست دهند.

دریافت جاب آفر، مهارت زبانی، تمکن مالی، داشتن گواهی سلامت و عدم سوء سابقه از مهم ترین شرایط لازم برای کار در کانادا از طریق TFWP است.

سندی است که ثابت می‌کند کارفرما در طی یکسال گذشته، برای موقعیت شغلی خالی که دارد، فرد مناسبی را که مقیم یا شهروند کانادا باشد، پیدا نکرده است.

کانادا به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا تنها به مدت 6 ماه در کشور کار کنند. البته این مدت زمان برای افراد ماهر تا 3 سال هم قابل‌تمدید است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها