موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت است. برای زندگی در این کشور مدیریت هزینه ها بسیار اهمیت دارد. در دل این کشور پیشرفته، مجموعه‌ای از شهرها قرار دارند که سبک زندگی ارزان و راحت آن‌ها توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. پس می توانند مقصد خوبی برای مهاجران ایرانی باشند.

به‌طور کلی شهر محل زندگی نقش مهمی در مقدار هزینه‌های ماهیانه دارد. به‌عنوان مثال، با زندگی در شهرهایی مثل فرانکفورت (Frankfurt) یا هاله (Halle) می‌توانید به‌راحتی از پس هزینه‌های زندگی بر بیایید و پس‌انداز هم داشته باشید. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، لازم است یک دید کلی درباره خرج‌ومخارج ماهیانه در شهرهای مختلف این کشور داشته باشید. در این مطلب قصد داریم درباره ارزانترین شهرهای آلمان و هزینه زندگی در آن‌ها صحبت کنیم. اگر دوست دارید بدانید ارزانترین شهر آلمان برای مهاجرت کدام است، تا انتها همراه ما باشید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های زندگی در آلمان

میانگین هزینه ماهانه، شامل مواردی مانند اجاره، آب و برق، غذا، حمل‌ونقل و بیمه درمانی است که  بخشی از هزینه ها برای مهاجرت به یک کشور جدید به حساب می‌آید. هزینه‌ های زندگی در آلمان بر اساس این عوامل متعدد، در شهرهای مختلف متفاوت است. هنگامی که به‌دنبال ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی هستید، باید عواملی مثل فرصت‌های شغلی محلی، دسترسی به امکانات رفاهی و شرایط اقتصادی منطقه‌ای را در نظر بگیرید. به‌طور کلی عوامل موثر بر تعیین هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان عبارت‌اند از:

  1.  در دسترس بودن مسکن ارزان و مناسب
  2.  شبکه حمل‌ونقل عمومی کارآمد
  3.  هزینه مواد غذایی
  4.  اوقات فراغت و سرگرمی‌های ارزان
  5.  نرخ دستمزد محلی
  6.  مالیات‌، قوانین و مقررات

اگر قصد زندگی در آلمان، کار یا تحصیل را دارید، با ارزیابی این موارد می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای را در مورد شهر محل اقامت خود گرفته و از یک زندگی ارزان و در عین حال رضایت بخش در آلمان لذت ببرید.

ارزانترین شهرهای آلمان

ارزانترین شهرهای آلمان

هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان با همدیگر متفاوت است. برخی از شهرهای این کشور مانند برلین (Berlin) و مونیخ (Munich) به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از سایر شهرها هستند. اگر قصد مهاجرت به آلمان و زندگی در یک شهر ارزان را دارید، ما مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین هزینه‌های مختلف زندگی در این شهرها را با برلین، پایتخت آلمان، مقایسه خواهیم کرد. ارزانترین شهرهای آلمان عبارت‌اند از:

1. بیله‌فلد (Bielefeld)

این شهر در منطقه شمال شرقی ایالت نوردراین-وستفالن (Rhine-Westphalia) قرار دارد. جمعیت این شهر در حدود 350 هزار نفر بوده و هزینه‌های زندگی در آن مناسب است. اجاره خانه‌ها در این شهر خیلی بالا نیستند. بر اساس اطلاعات وب‌سایت daadscholarship، در حال حاضر میانگین اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز این شهر، 460 یورو است. همچنین میانگین اجاره آپارتمان‌ها در سایر مناطق شهر چیزی در حدود 200 تا 460 یورو است.
علاوه بر مسکن ارزان، بیله‌فیلد از نظر هزینه خوراک هم مقرون‌به‌صرفه است. در این شهر رستوران‌های خوب زیادی وجود دارد که به شما در تهیه وعده‌های غذایی ارزان قیمت کمک می‌کنند. جزئیات هزینه زندگی در این شهر و مقایسه آن با قیمت‌های پایتخت، در جدول زیر آورده شده است:

خدماتهزینه در بیله فلدهزینه در برلینمقایسه برلین و بیله فلد
خدمات رفاهی200 یورو245 یورو% 18-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (حاشیه شهر)400 یورو650 یورو% 39-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (مرکز شهر)466 یورو860 یورو% 46-
بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی2.7 یورو2.8 یورو% 4-
کرایه هر کیلومتر مسیر تاکسی2 یورو2 یورو% 0
عضویت در باشگاه ورزشی30 یورو25 یورو% 19+
غذا در رستوران (برای یک نفر)10 یورو8 یورو% 25+

2. فرانکفورت (Frankfurt)

شهر فرانکفورت در نزدیکی مرز لهستان (Polish) در آلمان شرقی قرار دارد. وسعت این شهر در حدود 150 کیلومتر بوده و جمعیت آن بر اساس آمارهای اخیر کشور آلمان، بیش از 60 هزار نفر گزارش شده اس ت. اگر قصد زندگی در آلمان را دارید، فرانکفورت یک انتخاب بسیار خوب و ارزان است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر 460 یورو در ماه هزینه دارد. همچنین اجاره ماهانه یک آپارتمان سه‌خوابه در مرکز این شهر 1250 یورو و در حاشیه شهر حدود 400 تا 1400 یورو است.
هزینه آب و برق در فرانکفورت بالا نیست، اما به‌صورت کلی مقدار آن به میزان استفاده شما هم بستگی دارد. به‌طور متوسط برای پرداخت قبض‌های خدماتی به 410 یورو در ماه نیاز دارید. اگر مصرف برق و آب را کاهش دهید، قیمت این مبلغ می‌تواند به 225 یورو کاهش پیدا کند. جزئیات هزینه زندگی در این شهر و مقایسه آن با قیمت‌های پایتخت، در جدول زیر آورده شده است:

خدماتهزینه در فرانکفورتهزینه در برلینمقایسه برلین و فرانکفورت
خدمات رفاهی410 یورو245 یورو% 67+
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (حاشیه شهر)327 یورو650 یورو% 50-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (مرکز شهر)466 یورو864 یورو% 46-
بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی1.7 یورو2.8 یورو% 39-
کرایه هر کیلومتر مسیر تاکسی6 یورو2 یورو% 200+
عضویت در باشگاه ورزشی25 یورو25 یورو% 0
غذا در رستوران (برای یک نفر)8 یورو8 یورو% 0

3. هاله (Halle)

شهر هاله در مرکز آلمان قرار دارد. این شهر دارای 135 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی در حدود 240 هزار نفر است. هزینه زندگی در هاله کمتر از سایر شهرهای آلمان است، به طوری که می‌توانید با 350 یورو در ماه، یک آپارتمان یک‌خوابه را در مرکز این شهر اجاره کنید. همچنین قبوض خدماتی و وعده‌های غذایی در این شهر قیمت مناسبی دارند. بنابراین اگر به قصد کار در آلمان وارد این کشور می‌شوید، شهر ارزان قیمت هاله انتخاب خوبی برای زندگی است. جزئیات هزینه زندگی در این شهر و مقایسه آن با قیمت‌های پایتخت، در جدول زیر آورده شده است:

خدماتهزینه در هالههزینه در برلینمقایسه برلین و هاله
خدمات رفاهی195 یورو245 یورو% 21-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (حاشیه شهر)305 یورو650 یورو% 53-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (مرکز شهر)355 یورو865 یورو% 59-
بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی2.3 یورو2.8 یورو% 18-
کرایه هر کیلومتر مسیر تاکسی2 یورو2 یورو% 0
عضویت در باشگاه ورزشی27 یورو25 یورو% 9+
غذا در رستوران (برای یک نفر)10 یورو8 یورو% 25+

4. کرفلد (Krefeld)

این شهر در نزدیکی دوسلدورف (Dusseldorf) در ایالت نوردراین-وستفالن (Rhine-Westphalia) قرار دارد. کرفلد یکی دیگر از شهرهای ارزان آلمان برای مهاجران است. هزینه اجاره آپارتمان در این شهر به‌طور متوسط حدود 450 یورو در ماه است. همچنین هزینه آب و برق در این شهر حدود 170 یورو است. حتی اگر مصرف برق و موارد دیگر را مدیریت کنید، می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. جزئیات هزینه زندگی در این شهر و مقایسه آن با قیمت‌های پایتخت، در جدول زیر آورده شده است:

خدماتهزینه در کرفلدهزینه در برلینمقایسه برلین و کرفلد
خدمات رفاهی170 یورو245 یورو% 30-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (حاشیه شهر)400 یورو650 یورو% 39-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (مرکز شهر)450 یورو860 یورو% 47-
بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی2.7 یورو2.8 یورو% 4-
کرایه هر کیلومتر مسیر تاکسی2 یورو2 یورو% 0
عضویت در باشگاه ورزشی26 یورو25 یورو% 4+
غذا در رستوران (برای یک نفر)10 یورو8 یورو% 25+

5. پاسائو (Passau)

پاسائو شهر کوچکی در نزدیکی مرز کشور اتریش (Austrian) در جنوب آلمان است. آمارهای اخیر آلمان نشان می‌دهند که 50 هزار نفر شهروند در این شهر سکونت دارند. این شهر در مقایسه با شهرهای دیگر آلمان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین در پاسائو، هزینه قبوض آب و برق در مقایسه با شهرهای دیگر کمتر بوده و به‌طور متوسط، ماهانه 75 یورو است. با این حال، بسته به استفاده شما، هزینه‌ها تا مقدار مشخصی مانند 250 یورو افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر قصد پس‌انداز بیشتری دارید، این شهر در مقایسه با سایر شهرهای آلمان بسیار ارزان‌تر است و قطعا باید در آن زندگی کنید. جزئیات هزینه زندگی در این شهر و مقایسه آن با قیمت‌های پایتخت، در جدول زیر آورده شده است:

خدماتهزینه در پاسائوهزینه در برلینمقایسه برلین و پاسائو
خدمات رفاهی76 یورو245 یورو% 69-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (حاشیه شهر)340 یورو650 یورو% 48-
اجاره آپارتمان یک‌خوابه (مرکز شهر)600 یورو865 یورو% 31-
بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی2 یورو2.8 یورو% 28-
کرایه هر کیلومتر مسیر تاکسی4 یورو2 یورو% 100+
عضویت در باشگاه ورزشی23 یورو25 یورو% 7-
غذا در رستوران (برای یک نفر)7 یورو8 یورو% 12-

دیگر شهرهای ارزان آلمان

علاوه بر موارد قبلی، شهرهای دیگری نیز در آلمان وجود دارند که برای شروع یک زندگی ارزان و اقتصادی مناسب هستند. بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • اسن (Essen)
  •  برمن (Bremen)
  •  آخن (Aachen)
  •  لایپزیگ (Leipzig)
  •  درسدن (Dresden)
  •  بوخوم (Bochum)

بعد از این که شهر محل اقامتتان را انتخاب کردید، می‌توانید فرایند اخذ اقامت و مهاجرت به آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید در تمام این مراحل از خدمات موسسه مهاجرتی پارسی کانادا استفاده کرده و به هدف خود دست پیدا کنید.

ارزانترین شهرهای آلمان از نظر اجاره خانه

هزینه اجاره خانه در آلمان یکی از مهمترین هزینه ها برای مهاجرت به حساب می‌آید . در همی جهت انتخاب شهرهای با هزینه اجاره پایین ما را به ارزانترین شهرهای آلمان می رساند. از طرفی خوب است که بدانید هزینه اجاره خانه در مونیخ آلمان به ازای هر مترمربع 19 یورو است. لیست زیر ارزانترین‌ها در آلمان هستند.

  • ماگدبورگ (Magdeburg) با 5.60 یورو برای هر مترمربع
  • رکلینگهاوزن (Recklinghausen) با 5.56 یورو برای هر متر مربع
  • رمشاید (Remscheid) با 5.51 یورو برای هر متر مربع
  • دویسبورگ (Duisburg) با 5.50 یورو برای هر متر مربع
  • هرنه (Herne) با 5.46 یورو برای هر متر مربع
  • گلزنکیرشن(Gelsenkirchen) با 5.21 یورو برای هر متر مربع
  • هاگن(Hagen) با 5.20 یورو برای هر متر مربع

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره ارزانترین شهرهای آلمان صحبت کردیم. برای انتخاب شهر مناسب برای مهاجرت، باید عوامل مهمی از جمله هزینه‌های زندگی در نظر گرفته شود. در کشور آلمان شهرهای مقرون‌بهصرفه متعددی وجود دارد که برای شروع یک زندگی اقتصادی مناسب هستند. برخی از ارزانترین شهرهای آلمان عبارت‌اند از: بیله‌فلد، فرانکفورت، هاله، کرفلد، پاسائو و غیره. هر کدام از این شهرها خصوصیات منحصربه‌فردی دارند و زندگی در آن‌ها جذابیت خاص خود را دارد، بنابراین در انتخاب آن‌ها اهداف و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. اگر دوست دارید با ارزانترین شهر آلمان برای زندگی آشنا شوید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره شخصی و خدمات مهاجرتی آلمان، با تیم متخصص پارسی کانادا در ارتباط باشید.

 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سوالات متداول

برخی از ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی، کار و تحصیل عبارت‌اند از: بیله‌فلد، فرانکفورت، هاله، کرفلد و پاسائو.

میانگین اجاره ماهانه یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهرهای ارزان آلمان بین 300 تا 466 یورو است. ­­­­­

شهرهایی مثل درسدن، لایپزیگ و فرانکفورت به‌عنوان ارزانترین شهرها برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان شناخته می‌شوند.

میانگین مقدار هزینه آب و برق و سایر امکانات رفاهی در ارزانترین شهرهای آلمان بین 75 تا 410 یورو است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال