موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مارک میلر (Marc Miller)، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا را محدود کرد!

مارک میلر (Marc Miller)، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا را محدود کرد!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از ctvnews، مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت، می‌گوید که در چند ماه آینده، پذیرش دانشجویان بین‌المللی ساکن کانادا، محدود خواهد شد. میلر با اشاره به تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا گفت: ” این حجم، نگران‌کننده و از کنترل خارج شده است.” دولت فدرال به‌دلیل استقبال بالای مهاجران، با انتقاد شدیدی مواجه شده است. زیرا، کانادا با کمبود مسکن مواجه است.

در همین حال، گزارش جدید از سمت Canadian Press، با استناد به اسناد داخلی به دست آمده است. این گزارش، نشان می‌دهد که دولت فدرال دو سال پیش توسط کارمندان دولتی، هشدار داده بود که اهداف پذیرش مهاجران، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن را به خطر بیندازد.

لیبرال‌ها اهدافی را برای جذب 485000 مهاجر در سال جاری و 500000 مهاجر در سال 2025 و 2026، تعیین کرده‌اند. ساکنان موقت که عمدتاً از دانشجویان بین‌المللی و نیروهای کار مهاجر تشکیل شده‌اند، بیش از 300000 نفر از آنها، در سه‌ماهه سوم سال گذشته وارد کانادا شده‌‍اند. میلر گفت که در سه ماهه اول و دوم سال 2024 به‌دنبال تعیین سقفی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی برای کمک به کاهش تقاضای مسکن است.

میلر گفت: “ما باید مطمئن شویم که سیستمی داریم که واقعاً اطمینان می‌دهد که افراد، توانایی مالی برای آمدن به کانادا را دارند.” او همچنین گفت که باید سن پایین‌تری برای پذیرش نیروی کار در نظر گرفته شود.

در کل، تمامی موارد بالا، باید بررسی شود، زیرا در حال حاضر تعداد دانشجویان بین‌المللی که به کانادا می‌آیند، بسیار بیشتر از تعداد خانه‌هایی است که دولت فدرال، قصد ساخت آن را دارد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال