موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تفاوت ویزای 189، 190 و 491 استرالیا

تفاوت ویزای 189، 190 و 491 استرالیا

کشور استرالیا یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجران است. وضعیت اقتصادی و اشتغال مناسب استرالیا یکی از دلایل توجه مهاجران به این کشور است. شما می‌توانید از طریق ساب‌کلاس‌های مختلف ویزای کاری کشور استرالیا به این کشور مهاجرت کرده و بنا به نوع ویزای خود از امکانات مختلف آن استفاده کنید.

ویزای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۹۱ استرالیا را می‌توان به عنوان ویزای اسکیل ورکر استرالیا به حساب آورد که پرطرفدار است. این ویزا یک ویزای موقت است و به‌صورت 5 ساله صادر می‌شود. پس از دریافت این ویزا شما باید حداقل به‌مدت 3 سال در منطقه پذیرش شده اقامت داشته و حداقل درآمدی برابر با 53900 دلار در سال داشته باشید.

اگر شما هم علاقه دارید که اقامت کاری کشور استرالیا را دریافت کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن اطلاع از تفاوت این ویزاهای استرالیا، به‌صورت مختصر با هرکدام از آن‌ها نیز آشنا شوید.

بررسی تفاوت ویزاهای مهارتی یا اسکیل ورکر (190، 491 و 189) استرالیا

شباهت و تفاوت ویزای 189، 190 و 491 در یک نگاه

هرکدام از این ویزاها شرایط و امکانات خاصی را دارا می‌باشند. برای هر سه ویزا وضعیت سن متقاضی، امتیاز مهاجرتی، نمره زبان، آزمون سنجش مهارت، دعوت‌نامه و اجازه کار در استرالیا مشابه یکدیگر است ولی در مواردی از جمله نوع اقامت و نوع اسپانسر موردنیاز متفاوت هستند. در جدول زیر شباهت‌ها و تفاوت‌های این سه ویزا را بررسی می‌کنیم:

شباهت‌ها:

فاکتورشباهت‌ها
سندر هر 3 ویزا سن متقاضی بایستی کمتر از 45 سال باشد.
موقعیت شغلیبرای هر 3 ویزا متقاضی بایستی در یک شغل نامزد شده در فهرست مشاغل ماهر، تخصص داشته باشد.
امتیاز مهاجرتیداشتن حداقل امتیاز 65 نیاز است.
مهارت زبان انگلیسیکسب نمره زبان 6 آیلتس برای هر 3 ویزا الزامی است.
آزمون ارزیابی مهارتالزامی است
اجازه کار در استرالیااجازه کار در شغل دلخواه را دارید

تفاوت‌‌ها:

فاکتورویزای 189ویزای 190ویزای 491
وضعیت اقامتدریافت اقامت دائم از بدو وروداقامت دائمی بدون قید و شرط و محدودیتاقامت موقت
داشتن اسپانسرمستقل و بدون نیاز به اسپانسرالزامی (ایالتی)الزامی (ایالتی یا فامیلی)
امتیاز اسپانسرشیپ- با دریافت اسپانسرشیپ ایالتی، 5 امتیاز کمکی دریافت می‌کنید.با دریافت اسپانسرشیپ ایالتی یا فامیلی 15 امتیاز کمکی دریافت می‌کنید
محل زندگیامکان زندگی در هر نقطه از استرالیاامکان زندگی در همه جا
(به لحاظ اخلاقی 2 سال باید در ایالت اسپانسر شده کار و زندگی کنید.)
3 سال اقامت در منطقه تعیین شده

در ادامه هر کدام از این ویزاها را معرفی می‌کنیم:

ویزای مهارتی مستقل 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا یکی از ویزاهای مهارتی مستقل استرالیاست؛ یعنی بر خلاف ویزای 190 یا 491، برای اخذ این ویزا، نیازی به اسپانسر یا حامی ایالتی یا فامیلی ندارید. با اخذ ویزای 189، از همان ابتدا اقامت دائم استرالیا را اخذ می‌کنید و در هر نقطه از استرالیا می‌توانید کار و زندگی کنید.

برای اخذ ویزای 189 باید شغل شما در لیست مشاغل استرالیا (لیست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL)) باشد و حداقل 65 امتیاز در سییستم امتیازبندی استرالیا کسب کنید تا واجد شرایط اخذ این ویزا باشید. (اگر کمتر از 65 امتیاز اخذ کردید می‌توانید در صورت امکان برای ویزاهای مهارتی 491 یا 190 اقدام کنید.)

با اخذ این ویزا مزایای زیر را خواهید داشت:

  • اقامت دائم در استرالیا
  • امکان کار و تحصیل در استرالیا
  • ثبت نام در طرح مراقبت های بهداشتی عمومی استرالیا
  • حمایت از بستگان خود برای امدن به استرالیا
  • سفر به استرالیا و بازگشت به مدت 5 سال
  • امکان اخذ شهروندی استرالیا در صورت واجد شرایط بودن

برای اطلاعات بیشتر مطلب ویزای ۱۸۹ استرالیا را مطالعه کنید.

ویزای مهارتی 190 با اسپانسر ایالتی

یکی از مسیرهای مهاجرت کاری ویزای 190 استرالیا است. با این ویزا، شما اقامت دائم استرالیا را دریافت خواهید کرد. برای اخذ این ویزا، بایستی شغل‌ شما در لیست مشاغل استرالیا (لیست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) یا لیست مشاغل کوتاه مدت (STSOL)) باشد و توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا برای این ویزا نامزد شده باشید. همچنین حداقل 65 امتیاز در سیستم امتیاز بندی کسب کنید.

پس از پر کردن فرم ابراز علاقه کامل (EOI) در SkillSelect، یک ایالت یا قلمرو در استرالیا، می‌توانند EOI تکمیل‌شده شما را ببینند و در صورت تمایل، شما را برای اخذ ویزا معرفی کنند. با دریافت این نامزدی، 5 امتیاز کمکی به شما تعلق می‌گیرد و در عوض شما باید به لحاظ اخلاقی، به مدت 2 سال در ایالت اسپانسر شده کار و زندگی کنید.

امکاناتی که با دریافت ویزای 190 در اختیار شما قرار می‌گیرد عبارتند از:

  • اقامت دائم در استرالیا
  • کار و تحصیل در استرالیا
  • ثبت‌نام در طرح مراقبت‌های بهداشتی عمومی استرالیا (Medicare)
  • حمایت از بستگان خود برای آمدن به استرالیا
  • سفر به استرالیا و بازگشت به‌مدت 5 سال

مدت‌زمان دریافت این ویزا بین 3 تا 11 ماه بوده و شخص متقاضی هزینه‌ای در حدود 4240 دلار استرالیا را پرداخت خواهد کرد.اگر شما نیز شرایط اولیه دریافت این ویزا را دارید و علاقه‌مندید از این طریق به استرالیا مهاجرت کنید، بهتر است، مطلب زیر را مطالعه کنید.

حتما بخوانید:
ویزای 190 استرالیا

ویزای مهارتی 491 با اسپانسر ایالتی و فامیلی

ویزای 491 یک ویزای مهارتی با اسپانسر ایالتی و فامیلی،  مخصوص افراد ماهر در شغل‌های اعلام شده از سوی مناطق کم‌جمعیت استرالیا است.

برای اخذ این ویزا شغل شما باید در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا (مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL)، لیست مشاغل مهارت کوتاه مدت (STSOL) و لیست مشاغل منطقه ای (ROL)) باشد. همچنین باید از طرف یک سازمان دولتی ایالتی یا منطقه‌ای یا یکی از بستگان واجد شرایط اسپانسر شوید. برای اخذ این ویزا باید 65 امتیاز کسب کنید که داشتن اسپانسر، 15 امتیاز کمکی به شما می‌دهد.

این ویزا موقت بوده و دارای 5 سال اعتبار است. پس از دریافت این ویزا، لازم است که به مدت حداقل 3 سال، در منطقه پذیرش شده اقامت داشته و و حداقل درآمد سالانه‌تان برابر با 53900 دلار باشد. پس‌از برآورده کردن این دو شرط می‌توانید برای دریافت ویزای ساب‌کلاس 191 اقدام کرده و به‌صورت دائمی در هر منطقه از کشور استرالیا که مایل هستید کار و زندگی کنید.

مدت‌زمان دریافت این ویزا بین 79 روز تا 12 ماه بوده و شخص متقاضی هزینه‌ای در حدود 4240 دلار استرالیا را پرداخت خواهد کرد. مزایای این ویزا عبارت‌اند از:

  • 5 سال اقامت در استرالیا
  • زندگی، کار و تحصیل در یک منطقه مشخص در استرالیا
  • امکان سفر به استرالیا تا زمان اعتبار ویزا
  • امکان درخواست اقامت دائم پس از گذشت 3 سال

اگر شما نیز علاقه‌مندید از این طریق به استرالیا مهاجرت کنید، بهتر است پیش از ادامه کار، مطلب ویزای 491 استرالیا را مطالعه کنید.

سخن پایانی

درخواست ویزای کاری برای مهاجرت به کشور استرالیا یکی از متداول‌ترین مسیرهای مهاجرت به این کشور است. ویزای189، 190 و 491 استرالیا از ویزاهای کاری پرطرفدار بین متقاضیان مهاجرت به این کشور هستند. اگر شما نیز متقاضی دریافت اقامت کاری کشور استرالیا هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که تفاوت این ویزاها را به‌خوبی متوجه شوید.

اگر علاقه دارید به این کشور مهاجرت کنید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مطلب مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

سوالات متداول

ویزای 189، 190 و 491 استرالیا ویزاهای کاری پرطرفدار هستند و هر کدام شرایط و امکانات خاصی را دارا می‌باشند. اصلی‌ترین تفاوت در نوع اقمت، اسپانسرشیپ و امتیاز موردنیاز برای اخذ این ویزاها هستند. در این مطلب تفاوت‌های این دو ویزا در یک جدول به صورت ساده بیان شده است.

برای هر ویزای مهارتی، وضعیت سن متقاضی، امتیاز مهاجرتی، نمره زبان، آزمون سنجش مهارت مشابه یکدیگر است.

 برای دریافت هر یک از این ویزاها شخص متقاضی اصلی بایستی مبلغ 4,640 دلار استرالیا را پرداخت کند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها