موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

انتاریو به فارغ‌التحصیلان کالج یک‌ساله اجازه اقامت دائم می‌دهد

انتاریو به فارغ‌التحصیلان کالج یک‌ساله اجازه اقامت دائم می‌دهد

استان انتاریو (Ontario)، یکی از استان‌های پر جمعیت‌ کانادا است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجر است. این استان، در پی یک تصمیم جدید، برای رونق بازار کار و اقتصاد خود، شرایط را برای اقامت دانشجویان بین‌المللی که دارای تحصیلات و مهارت‌های لازم برای کمک به بازار کار این استان هستند را آسان‌تر می‌کند. این، یک خبر خوش برای دانشجویانی است که قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

به گزارش immigration.ca و به نقل از پارسی کانادا، اخیراً تغییراتی در برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP) توسط اداره مهاجرت این استان، برای اقامت دائم اجرا شده است تا دانشجویان بین‌المللی، پس از فارغ‌التحصیلی در این استان مشغول به زندگی و کار شوند. پیش از این، فارغ‌التحصیلان، فقط می‌توانستند با ارائه مدرک معتبر از یک موسسه واجد شرایط درخواست دهند؛ اما با ایجاد این تغییرات، تمام فارغ‌التحصیلان دوره‌های یک ساله از اکثر کالج‌های انتاریو می‌توانند در این برنامه شرکت و اقامت دائم اخذ کنند.

افزایش جذب متقاضیان برنامه استانی انتاریو با استریم دانشجویان بین‌المللی

توجه کنید که این تغییرات جدید در برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP)، از تاریخ 1 ماه ژانویه 2024 اجرایی شده است و شامل متقاضیانی که قبل از این تاریخ، درخواست خود را ارسال کرده‌اند نمی‌شود. هدف از اجرای این تغییرات، جذب متقاضیان و نیروی کار بیشتری در استان انتاریو است.

در پی اعمال این تغییرات، فاکتورهای امتیازدهی برای مدارک تحصیلی اضافی کانادایی و بالاترین مدرک تحصیلی، در فرم ابراز علاقه (EOI)، بازنگری و فهرست موسسات آموزشی واجد شرایط این جریان نیز اصلاح شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از درخواست، شرایط جدید و نحوه امتیازدهی را در وب‌سایت انتاریو بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام معیارهای لازم را دارید.

علاوه بر این، داشتن قصد زندگی در انتاریو، داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام‌وقت دائمی در یک شغل واجد شرایط در انتاریو و ارائه سابقه کاری یا مجوزهای لازم از شرایط لازم اخذ اقامت از طریق برنامه (OINP) است. برای اطلاعات بیشتر مطلب برنامه مهاجرت استانی انتاریو را مطالعه کنید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال