موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پیوستن خانواده‌های مهاجر در آلمان: ۱۲۵ هزار ویزا صادر شد

پیوستن خانواده‌های مهاجر در آلمان: ۱۲۵ هزار ویزا صادر شد

به گزارش پارسی کانادا به نقل از دویچه وله، در سال ۲۰۲۳، کشور آلمان بیش از ۱۲۵ هزار ویزای الحاق خانواده برای اتباع خارجی صادر کرد. این تعداد نسبت به سال گذشته، بیش از ۷۵۰۰ مورد افزایش داشته است.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، وزارت خارجه آلمان در پاسخ به پرسش کلارا بونگر، نماینده حزب چپ در پارلمان این کشور، آماری از صدور روادید برای بستگان شهروندان خارجی ساکن آلمان منتشر کرد.

بر اساس این آمار، در مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۲۵ روادید برای بستگان این افراد صادر شده است. این آمار نشان می دهد که تعداد روادید صادر شده برای بستگان شهروندان خارجی ساکن آلمان در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال قبل از آن، رشد قابل توجهی داشته است.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲۴ هزار و ۶۲۵ روادید برای بستگان شهروندان خارجی ساکن این کشور صادر شده است. این آمار نسبت به سال قبل از آن، رشد قابل توجهی نشان می دهد.
بر اساس این آمار، تعداد روادید صادر شده برای بستگان پناهجویان و مهاجران سوری و افغانستانی در آلمان، بیش از ۷۵۰۰ فقره افزایش داشته است.

این رشد قابل توجه، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل احتمالی، بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی در آلمان است که باعث شده است، پناهجویان و مهاجران بیشتری بتوانند اعضای خانواده خود را به این کشور دعوت کنند.

دلیل دیگر احتمالی، کاهش محدودیت های مربوط به الحاق خانواده است. دولت آلمان در سال های اخیر، محدودیت های مربوط به الحاق خانواده را کاهش داده است که این امر نیز می تواند در افزایش تعداد روادید صادر شده، نقش داشته باشد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، وزارت خارجه آلمان آماری از صدور روادید برای بستگان شهروندان خارجی ساکن این کشور منتشر کرد. بر اساس این آمار، در مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۲۵ روادید برای بستگان این افراد صادر شده است.

از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۷۰ مورد برای اقوام پناهجویان، ۱۲ هزار و ۶۷ مورد برای بستگان افرادی که در صورت بازگردانده شدن ممکن است در کشورهایشان شکنجه یا اعدام شوند، و ۲۵۴ مورد برای بستگان افرادی که از حق پناهندگی برخوردارند، صادر شده است.

مابقی روادید، یعنی ۱۰۱ هزار و ۷۳۴ مورد، برای بستگان آن دسته از اتباع خارجی صادر شده که به آلمان فرار نکرده و در حیطه پناهجویی و پناهندگی قرار نمی‌گیرند. این روادید تحت عنوان “الحاق عمومی خانواده” صادر شده است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال