موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شرایط استخدام خارجی‌ها در استان انتاریو، تغییر کرد!

شرایط استخدام خارجی‌ها در استان انتاریو، تغییر کرد!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، اخیراً دولت استانی انتاریو تصمیم گرفته است که شرط داشتن تجربه کار کانادایی را در آگهی‌های شغلی کارفرمایان، غیرقانونی اعلام کند! علاوه بر این، درج مقدار دقیق حقوق برای همه آگهی‌های شغلی، اجباری شده است. هر دو خبر، نشان از یک پیروزی است!

از یک سو برای نیروهای کار انتاریو، که اکنون می‌توانند حقوق یک شغل را مشاهده کنند و آن را با میانگین استانی و ملی مقایسه کنند. از سوی دیگر این خبر برای تازه واردان به انتاریو خوشایند است، چراکه اغلب آن‌ها به دلیل نداشتن تجربه کار کانادایی در مشاغل و حرفه‌هایی که برای آنها واجد شرایط هستند، نمی‌توانند استخدام شوند. با توجه به این دو تغییر، CIC News راهنمای زیر را برای تازه واردانی که به دنبال کار در انتاریو هستند، گردآوری و پارسی کانادا نیز آن را  ترجمه کرده است. پس در ادامه همراه ما باشید…

مهارت‌ها و مشاغل مورد نیاز انتاریو

برای تازه واردانی که هنوز مسیر شغلی خود را انتخاب نکرده‌اند و امیدوار به اخذ اقامت دائم کانادا هستند، توجه به مهارت‌ها و مشاغل مورد تقاضا در استان انتاریو می‌تواند مزیتی برای یافتن شغل در این استان باشد. مهارت‌های مورد تقاضا، منعکس‌کننده شکاف نیروی کار در بازار کار انتاریو است (به این معنا که در این مشاغل، تعداد نیروی کار پاسخگوی مشاغل نیست).

این اطلاعات همچنین توسط برنامه استانی انتاریو (OINP) جهت تعیین انتخاب متقاضیان مهاجرت کاری، استفاده می‌شود. البته این یک روش معمول برای هر استان کانادایی (به استثنای نوناووت و کبک) است که از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP) مهاجرین خود را جذب می‌کنند.

هر دو عامل به این معنی است که افراد تازه واردی که دارای مهارت‌های مورد تقاضا هستند، احتمال موفقیت بیشتری هم در کار خود دارند و هم در مسیرهای مهاجرتی بعدی برای اخذ اقامت دائم می‌توانند از آن استفاده کنند.

شرط تخصص و تجربه برای کسب اعتبار در یک شغل

در حالی که قوانین اخیر منجر به حذف شرط داشتن سابقه کار کانادایی شده است، متقاضیان کار در این استان باید بتوانند تخصص و مهارت‌شان را در رشته و حرفه مورد نظر ثابت کنند؛ و در صورت لزوم، مجوز و مدارک لازم برای آن را ارائه دهند. دلیل این امر هم واضح است: نه تنها اعتبارسنجی برای بسیاری از مشاغل در کانادا یک شرط قانونی است، بلکه به کارفرمایان این اطمینان را می‌دهد که نیروهای کار آموزش‌دیده خارجی می‌توانند مطابق با مقررات و استانداردهای داخلی عمل کنند.

یکی از راه‌های کسب اعتبار، از طریق سازمان‌های شناخته شده‌ای است که این فرآیند را تسهیل می‌کنند. مهم است که به دنبال خدماتی باشید که در کانادا به رسمیت شناخته شده باشند و سابقه ارائه خدمات موفق در این زمینه را داشته باشند. برنامه‌های بیریجینگ (Bridging Program) یک راه عالی برای به دست آوردن مهارت‌های لازم برای کسانی است که نیاز به اعتبار بین‌المللی برای کار در کانادا دارند.

💡یک نکته مهم

برنامه بیریجینگ، شکاف بین مدارک/تحصیلات در سطح بین‌المللی و تجربه یا آموزش‌هایی که ممکن است برای کار در حرفه متقاضی نیاز باشد را از بین می‌برد. انتاریو دارای شبکه گسترده‌ای از این برنامه‌ها است که طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها را پوشش می‌دهد.

دریافت کمک‌های دولتی از کانادا

تازه واردان ممکن است از کمک‌های دولتی ارائه شده در استان انتاریو نیز بهره‌مند شوند. چندین سازمان ویژه تازه واردین، در سراسر کانادا وجود دارد که از دولت‌های فدرال، استانی و شهری کمک مالی دریافت می‌کنند. این خدمات می‌توانند از کمک به استخدام (مانند نگارش رزومه، تمرین مصاحبه و غیره) تا آموزش زبان، کمک به یافتن مسکن و موارد دیگر باشد. برای کسانی که به دنبال استفاده از این خدمات هستند سایت‌های زیر معرفی شده است:

تازه واردان باید توجه داشته باشند که واجد شرایط بودن آنها برای دریافت این خدمات رایگان، هم به وضعیت آنها در کشور (دانشجو، کارگر، مقیم دائم و غیره) بستگی دارد و هم به شخص تامین کننده مالی. پس بهترین کار این است که واجد شرایط بودن یا نبودن خود را از سازمان یا خدمات شهری مورد نظر خود سؤال کنید.

شبکه‌سازی در استان انتاریو

مطالعه اخیر توسط Statistics Canada نشان داده که برخی از شایع‌ترین دلایلی که افراد تازه وارد به کانادا، در یافتن شغل در این کشور با با مشکل مواجه بوده‌اند، شامل موارد زیر است:

  1. نبود شبکه خوب (20.3٪)
  2. نداشتن مراجع حرفه‌ای (18.5٪)
  3. و نداشتن تجربه کار در کانادا (22.7٪)

به این ترتیب، یکی از مهم‌ترین کارهایی که تازه واردان به انتاریو می‌توانند برای تضمین شغل انجام دهند، شروع به شبکه‌سازی با دیگر متخصصان در استان است. خوشبختانه برای انجام این کار لازم نیست حتما به کانادا برسید، به کمک شبکه‌های آنلاین مانند لینکدین، فیس‌بوک یا توییتر، می‌توانید کار شبکه‌سازی را آغاز کنید.

همچنین افرادی که اکنون در انتاریو حضور دارند می‌توانند با شرکت در رویدادهای شبکه‌سازی اختصاصی، نمایشگاه‌های شغلی، کنفرانس‌های حرفه‌ای و موارد دیگر به این هدف دست یابند. در حالی که برخی از این رویدادها ممکن است نیاز به گواهینامه حرفه‌ای داشته باشند، اما بسیاری از آنها اغلب برای عموم آزاد هستند و هزینه ورودی کمی دارند. با یک جستجوی سریع در گوگل با عبارت “رویدادهای شبکه‌سازی در نزدیکی من” یا “رویدادهای شبکه‌سازی در انتاریو” می‌توانید نتایج خوبی ببینید.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال