موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

5 هشدار کانادا برای انتخاب وکیل مهاجرت که باید در نظر بگیرید!

5 هشدار کانادا برای انتخاب وکیل مهاجرت که باید در نظر بگیرید!

با‌توجه‌به افزایش مؤسسه‌های مهاجرتی تقلبی و روش‌های خطرناک مانند پناهندگی، سایت cicnews، پنج هشدار در انتخاب وکیل مهاجرت اعلام کرده است. ما نیز این خبر را پوشش داده‌ایم و در ادامه این هشدارها را شرح می‌دهیم.

ماه مارس سال 2024، ماه پیشگیری از تقلب و کلاهبرداری در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است. کانادا مقصد افرادی است که در سراسر جهان به‌دنبال ساختن آینده‌ای بهتر هستند. به همین دلیل این موضوع باعث شده تا کلاهبرداری‌های مهاجرتی در سال‌های اخیر، افزایش پیدا کند. موضوع امسال IRCC مبارزه با تقلب و کلاهبرداری است و بر تکامل تاکتیک‌های کلاهبرداری تاکید می‌کند.

رئیس انجمن وکلای مونترال، دیوید اتدگی (David Ettedgui)، می‌گوید سازمان مهاجرت کانادا از سال 2018 تا 2022 افزایش 26 درصدی (از 13 درصد به 39 درصد) را در خصوص شکایت‌های مرتبط با مهاجرت، تجربه کرده است. او خاطرنشان کرد که کانون وکلای مونترال، اخیراً یک کمپین آگاهی را برای جلوگیری از کلا‌برداری‌های مهاجرتی راه‌اندازی کرده است. با این حال، وکلای مهاجرت تقلبی در مکان‌هایی به غیر از مونترال نیز درحال فعالیت هستند. بنابراین، برای همه اتباع خارجی مهم است که بدانند هنگام انتخاب وکیل مهاجرتی، به چه نکاتی توجه کنند و چگونه وکلای تقلبی را شناسایی کنند. این امر هم در مورد کسانی که در حال حاضر به کانادا مهاجرت کرده یا در آینده خواهند کرد، صدق می‌کند.

5 هشدار مهم برای انتخاب وکیل مهاجرتی

در ادامه پنج هشدار حیاتی که هنگام انتخاب یک وکیل یا مشاور مهاجرتی، باید از آن‌ها آگاه باشید، توضیح داده شده است.

1- نداشتن اعتبار و مجوز

وکلا و مشاوران مهاجرت، باید توسط نهاد نظارتی مناسب برای حرفه خود مجوز داشته باشند. متقلبان، اغلب اعتبار تأیید نشده‌ای دارند و نمی‌توان آن‌ها را تأیید کرد. به‌طور خاص، مشاوران شهروندی یا مهاجرت، باید به‌عنوان اعضای کالج مشاوران مهاجرت و شهروندی ثبت‌نام کرده و دارای مجوز باشند. به همین ترتیب، وکلاً و دفاتر اسناد رسمی در سراسر کانادا نیز باید اعضای جامعه حقوقی در استان یا قلمرو خود باشند.

IRCC به مهاجران کانادایی هشدار می‌دهد که بررسی کنند، آیا وکیل انتخابی آن‌ها وضعیت خوبی دارد یا خیر! اکثر انجمن‌های حقوقی به شما اجازه می‌دهند تا به‌صورت آنلاین، فرد موردنظر خود را استعلام کنید. این استعلام باعث می‌شود تا از خدمات شخصی که وضعیت خوبی ندارد، استفاده نکنید.

2- درخواست برای پرداخت نقدی بدون رسید

وکلای قانونی و دارای مجوز مهاجرت، همیشه اسناد صورتحساب دقیقی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. بنابراین، هر فردی که درخواست پرداخت نقدی بدون رسید رسمی را داشت، باید به اصالتش شک کنید.

3- عدم اطلاع از مدارک رسمی

اسناد، نقش مهمی در روند مهاجرت به کانادا ایفا می‌کنند. آنکیت جوشی (Ankit Joshi) یک تبعه هندی بود که هنگام مهاجرت از استرالیا به هالیفاکس، توسط یک مشاور مهاجرتی تقلبی، از او کلاهبرداری شده بود. وکیل او، اسناد جعلی ایجاد و هرگز مدارک جوشی را به اداره مهاجرت ارسال نکرده بود.

این موضوع بر انتخاب وکیل مهاجرت دارای مجوز و اطلاعات اشاره می‌کند، زیرا عدم توجه به این نکته، کارنامه و آینده فرد در کانادا را در معرض خطر قرار می‌دهد. به خصوص اگر وکیل انتخابی با قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌های اداره مهاجرت کانادا آشنا نباشد.

4- نداشتن دفاتر حرفه‌ای

وکلای معتبر مهاجرت، همیشه یک مکان رسمی تجاری برای برگزاری جلسات با مشتریان خود دارند. بنابراین، جلساتی که به جای دفتر وکیل مهاجرت، در رستوران و کافی شاپ‌ها برگزار می‌شود، نشانه رفتار متقلبانه است.

5- وعده موفقیت سریع و تضمینی

وعده‌های رسیدگی سریع به درخواست مهاجرت یا موفقیت تضمینی، کاملاً غیرواقعی و به‌عنوان نشانه‌ای آشکار از تقلب است. اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که هیچ تضمینی برای موفقیت یک متقاضی مهاجرت کانادا، به‌طور کامل وجود ندارد. مهم نیست که وکیل شما چه کسی است، از طریق چه روشی اقدام کرده‌اید یا از چه کشوری درخواست می‌دهید! تضمین موفقیت در مهاجرت، صرفاً تلاشی برای سوء‌استفاده از اتباع خارجی ناامیدی است که به‌دنبال ساخت یک زندگی جدید در کانادا هستند!

پایان خبر: منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال