موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

پارلمان آلمان، قوانین را برای درخواست شهروندی، ساده‌تر می‌کند!

پارلمان آلمان، قوانین را برای درخواست شهروندی، ساده‌تر می‌کند!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از Financial Times، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که حدود 10 میلیون نفر از مردم آلمان، گذرنامه آلمانی ندارند و 5.7 میلیون نفر از آنها حداقل 10 سال است که در این کشور زندگی می‌کنند. بنابراین پارلمان آلمان، زمان اقامت متقاضیان در این کشور را کاهش می‌دهد و ممنوعیت تابعیت دوگانه را برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، لغو می‌کند.

به‌دلیل کمبود وجود نیروهای کار ماهر در برلین (Berlin)، پارلمان آلمان، قانونی را تصویب کرده است که همه بتوانند به‌راحتی تابعیت دریافت کنند. بر اساس این قانون که با 382 رای موافق تصویب شد، افراد می‌توانند پس از پنج سال اقامت در آلمان برای شهروندی یا اقامت دائم آلمان درخواست دهند. تابه‌حال، برای درخواست شهروندی، افراد هشت سال باید انتظار می‌کشیدند. همچنین کسانی که مهارت بالایی در زبان آلمانی دارند و یا کارهای داوطلبانه انجام داده‌اند، می‌توانند پس از سه سال برای شهروندی آلمان درخواست دهند.

همچنین پارلمان آلمان، محدودیت‌های داشتن تابعیت دوگانه را برای افراد کشورهای غیر اتحادیه اروپا لغو می‌کند؛ یعنی افرادی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند، باید بعد از اخذ تابعیت آلمان، تابعیت قبلی خود را حذف کنند.

نانسی فایزر (Nancy Faeser)، وزیر کشور گفت: «ما باید قدردانی خود را از مردمی که به این کشور می آیند و در تداوم جامعه ما کمک می‌کنند نشان دهیم.»

قانون دیگری برای کسانی که اجازه اقامت در آلمان را ندارند تصویب شد، پلیس 28 روز می‌تواند آن‌ها را بازداشت کند که قبلا 10 روز برای بازداشت آن‌ها فرصت داشت. فائزر روز پنجشنبه گفت: «هرکسی که اجازه اقامت در آلمان را ندارد، باید آلمان را ترک کند. بر اساس قانون جدید، پلیسی که به‌دنبال اخراج‌شدگان است، می‌تواند وارد مکانی شود که فکر می‌کند آن‌ها مخفی شده‌اند و آن‌ها را بازداشت کند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال