موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آشنایی با فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا

آشنایی با فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا

آقای آر جی سیمپسون (R. J. Simpson)، فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا محسوب می‌شود که در هفته اول ماه دسامبر سال 2023 به این سمت منصوب شد. منطقه نورت وست تریتوریز یا NWT (The northwest Territories)، مساحت وسیعی از شمال کانادا را در شرق استان یوکان (Yukon) شامل می‌شود و دومین قلمرو بزرگ از 3 قلمروی اصلی کشور کانادا است. قلمروهای شمال غرب کانادا بیش از 43 هزار نفر جمعیت را در خود جا داده است که تقریباً نیمی از آن‌ها بومی هستند. با توجه به اهمیت قلمروهای شمال غربی کانادا، آشنایی با فرماندار قلمروهای شمال غرب از جمله موضوعات مهم محسوب می‌شود. در ادامه، با آر جی سیمپسون، مردی با موهای جوگندمی و چهره‌ای خندان بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا

اطلاعاتی درباره فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا
نامآر جی سیمپسون (R. J. Simpson)
عکسR. J. Simpson
حزب سیاسیغیرحزبی (non-partisan)، دولت اجماع (consensus government)
چندمین فرماندارچهاردهمین فرماندار
تاریخ شروع فرمانداری8 دسامبر سال 2023
زبانانگلیسی
مهم‌ترین دستاورد سیاسیعضو مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غرب کانادا در سال 2019

راکی آر. جی. سیمپسون (Rocky “R. J.” Simpson)، یک سیاستمدار کانادایی، چهاردهمین و جدیدترین فرماندار سرزمین‌های شمال غربی کانادا از دسامبر سال 2023 است. سیمپسون، در انتخابات سال 2015، به‌عنوان یکی از اعضای مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی انتخاب شد. آقای سیمپسون، نماینده حوزه انتخاباتی هی ریور شمالی (Hay River North) در کانادا هم است. سیمپسون، در انتخابات عمومی مناطق شمال غربی کانادا در سال 2019، با اختلاف پیروز شد؛ چونکه هیچ نامزدی برای رقابت با او در پایان دوره نامزدی ثبت‌نام نکرد.

آقای راکی سیمپسون، قبل از انتخابات سال 2019 اعلام کرده بود که قصد دارد برای نامزدی عنوان فرمانداری مناطق شمال غرب کانادا معرفی شود. در 24 اکتبر سال 2019، آقای سیمپسون توسط نمایندگان جدید منطقه‌ای مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی یا MLA (Legislative Assembly of the Northwest Territories) به کابینه خانم کارولین کاکرین (Caroline Cochrane) معرفی شد. کارولین کاکرین، سیزدهمین فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا بود و آقای سیمپسون پس از او به سمت خود رسید. پس از این هم، پدر آر جی سیمپسون به‌عنوان نماینده منطقه هی ریور جنوبی (Hay River South) به مجلس نوزدهم راه پیدا کرده بود.

زندگینامه فرماندار R. J. Simpson

آر جی سیمپسون، در منطقه هی ریور (Hey River) متولد و در مدرسه راهنمایی دیاموند جنس (Diamond Jenness Secondary School) فارغ‌التحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی، لیسانس هنر را از دانشگاه مک ایوان (Macewan University) و مدرک حقوق را از دانشکده حقوق دانشگاه آلبرتا (University of Alberta’s Faculty of Law) دریافت کرد. آقای سیمپسون، به‌عنوان رئیس انجمن دانشجویان حقوق هم فعالیت داشته است و اولین فعالیت سیاسی‌اش در هجدهمین مجلس قانون‌گذاری در سال 2019 به نمایندگی از شهر هی ریور شروع شد.

سیمپسون، فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا، در اولین دوره فعالیت‌اش در سال 2015، نماینده مجلس قانون‌گذاری بود و سمت‌های مختلفی را تجربه کرده است. او در طول فعالیت سیاسی‌اش به‌عنوان وزیر آموزش، فرهنگ و اشتغال و همچنین وزیر دادگستری و رهبر خانه دولت هم خدمت کرده است. در این دوره، آقای سیمپسون به‌عنوان فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا قصد دارد اکوسیستم، فرهنگ، اقتصاد و کیفیت زندگی در قلمروهای شمال غرب کانادا را توسعه دهد.

فرماندار قلمرو شمال غرب کانادا R. J. Simpson

سابقه فعالیت های فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا

  • نماینده و سخنگوی مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی کانادا در سال 2015
  • معاونت کمیته دائمی عملیات دولت مستقل مناطق شمال غربی کانادا در سال 2015
  • رئیس کمیته ویژه در امور انتقال مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی کانادا در سال 2015
  • نماینده مجلس قانون‌گذاری شمال غربی کانادا از منطقه هی ریور در سال 2019
  • وزیر آموزش، فرهنگ و اشتغال در سال 2019
  • وزیر دادگستری و رهبری خانه دولت در سال 2019

 وظایف قانونی فرماندار قلمروهای شمال غرب

عنوان رئیس دولت در سرزمین‌های شمال غرب یا همان فرماندار، در فوریه سال 1994 و در نتیجه اصلاحیه قانون مجلس قانون‌گذاری و شورایی اجرایی تعریف شد. با توجه به این قوانین، وظایف اصلی فرماندار مناطق شمال غربی کانادا عبارت‌اند از:

  • ریاست جلسات کابینه
  • واگذاری پورتفولیو به نمایندگان مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی کانادا
  • تنبیه نمایندگان کابینه
  • موافق با سایر نمایندگان و فعالیت به‌عنوان سخنگوی آن‌ها در موضوعات مختلف

فرماندار شمال غرب طرفدار کدام حزب سیاسی در کانادا است؟

فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا، هیچ تعلقی به حزب‌های سیاسی ندارد و اصطلاحاً به غیر حزب‌گرایی یا nonpartisanism علاقه‌مند است. در کانادا، مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی (the Legislative Assembly of the Northwest Territories) و مجلس قانون‌گذاری نوناووت (the Legislative Assembly of Nunavut) تنها نهادهایی هستند که در حال حاضر غیرحزبی محسوب می‌شوند.

آقای سیمپسون با توجه به سیستم غیرحزبی مناطق شمال غرب کانادا، طبق سیستم اجماع دولت یا همان consensus government عمل می‌کند.

 آینده سرزمین‌های شمال غرب کانادا با آر جی سیمپسون

در این مطلب از مجموعه پارسی کانادا با بیوگرافی، فعالیت‌های سیاسی و اهدافی که آر جی سیمپسون به‌عنوان فرماندار قلمروهای شمال غرب دارد، آشنا شدید. آقای سیمپسون، با چهره همیشه خندان و جملات امیدوارانه‌اش سعی دارد تا آینده‌ای بهتر را برای بومی‌ها و مهاجران سرزمین‌های شمال غرب رقم بزند. با شروع سال 2024 میلادی، دوره فعالیت راکی آر جی سیمپسون به‌عنوان فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا رسماً آغاز می‌شود و باید منتظر دستاوردهای سیاسی و اجتماعی او بود.

راستی شما می‌توانید در مورد موضوعات مربوط به مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور با ما در پارسی کانادا تماس بگیرید. تجربه چندین‌ساله ما و اطلاعات به‌روز مشاوران امور مهاجرتی در پارسی کانادا به شما کمک می‌کنند تا مسیری مطمئن و موفقیت‌آمیز را به سوی کانادا طی کنید.

سوالات متداول 

فرماندار جدید قلمروهای شمال غرب کانادا آقای آر جی سیمپسون است.

 مجلس قانون‌گذاری مناطق شمال غربی یک نهاد غیرحزبی یا non-partisan محسوب می‌شود.

 از مهم‌ترین وظایف فرماندار قلمروهای شمال غرب کانادا می‌توان به ریاست جلسات و توافق با نمایندگان در رابطه با موضوعات مختلف اشاره کرد.

 آقای آر جی سیمپسون در تاریخ 8 دسامبر سال 2023 فرماندار رسمی سرزمین‌های شمال غرب کانادا شده است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال