موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شهر هوبارت استرالیا (Hobart)

شهر هوبارت استرالیا (Hobart)

شهر هوبارت (Hobart) پایتخت ایالت تاسمانی (Tasmania) استرالیا است و به‌عنوان بزرگترین شهر و بندر اصلی تاسمانی شناخته می‌شود. این شهر در جنوب شرقی استان تاسمانی و در کرانه غربی رودخانه Derwent قرار دارد.

شهر هوبارت دارای آب و هوای معتدل است که اغلب روزهای سال بارندگی را تجربه می‌کند. هوبارت از لحاظ میزان جمعیت و مساحت به‌عنوان یکی از کم جمعیت‌ترین و کوچک‌ترین شهرهای استرالیا شناخته می‌شود. علی رغم کوچک بودن خود، موقعیت‌های شغلی زیادی را برای مردم فراهم کرده است.

همچنین این شهر هر ساله مهاجران زیادی را از سراسر دنیا پذیرش می‌کند. آب‌و‌هوای ایده‌آل، وضعیت مطلوب زندگی، فرهنگ غنی مردم و وجود مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری متنوع آن سبب شده است به یک گزینه عالی برای مهاجرت تبدیل شود. در این مقاله از پارسی کانادا به بررسی شهر هوبارت استرالیا و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید خواهیم پرداخت.

نقشه شهر هوبارت

موقعیت شهر هوبارت در گوگل مپ

تاریخچه هوبارت

هوبارت بزرگترین شهر، بندر اصلی و پایتخت ایالت تاسمانی استرالیا است و به‌عنوان جنوبی‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. شهر هوبارت برای اولین بار توسط جورج باس (George Bass) دریانورد بریتانیایی در سال 1798 کشف شد. پنج سال بعد، فیلیپ گیدلی کینگ (Philip Gidley King) فرماندار نیو ساوت ولز، برای جلوگیری از تهاجم فرانسوی‌ها به مناطقی که هنوز تحت کنترل بریتانیایی‌ها در نیامده بود، یک ستوان را برای ایجاد شهرک در Derwent اعزام کرد. این شهر به افتخار رابرت هوبارت (Robert Hobart) (وزیر امور خارجه مستعمرات بریتانیا) نام‌گذاری شده است.

در اواسط قرن 19، این شهر به بندر اصلی کشتی‌های صید نهنگ در اقیانوس‌های جنوبی تبدیل شده بود. اما توسعه آن به دلیل محدودیت منابع در جزیره تاسمانی به‌طور کامل متوقف شد.

شهر هوبارت دارای یک بند بزرگ و پررونق است که در آب‌های عمیق قرار دارد. بهره‌مندی از این بندر عالی در کنار خطوط ریلی باربری که به سمت شمال و شمال غرب می‌رود سبب شده است که هوبارت به یک محل ایده‌آل برای اتصال بزرگراه‌های میدلند (Midland)، هوون (Hoon)، تاسمان (Tasman) و فرودگاه بین المللی هوبارت تبدیل شود.

در واقع هوبارت کانونی برای ارتباطات عمیق و تجارت بین المللی شناخته می‌شود. این صنایع از دهه 1970 کاهش یافته است اما صنایع جدید جایگزین آن شدند و هم اکنون کارخانه‌های ذوب Derwent، کاغذ روزنامه و گردشگری به‌عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد و رشد اقتصادی این شهر به شمار می‌رود.

جمعیت شناسی هوبارت استرالیا

به گزارش سایت population در 2023، هوبارت جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر دارد که 0.93% از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهد. حدود 40 درصد از مردم تاسمانی در هوبارت زندگی می‌کنند. پس از شهر سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز، هوبارت دومین شهر قدیمی استرالیا است و حدود 1,695.5 کیلومتر مربع مساحت دارد. طبق تحقیقات این سایت، جمعیت هوبارت تا پایان ژوئن سال 2023 به 265376 نفر خواهد رسید.

آب‌وهوای هوبارت

شهر هوبارت استرالیا دارای آب‌و‌هوای معتدل اقیانوسی با چهار فصل مختلف است. این شهر دارای تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌هایی معتدل با میزان بارندگی بالا است. میانگین حداکثر دمای شهر هوبارت حدود 21.7 درجه سانتی‌گراد و میانگین دمای سرد آن حدود 11.7 درجه سانتی‌گراد است.

ژانویه به‌عنوان گرم‌ترین ماه و ژوئیه به‌عنوان سردترین ماه شهر هوبارت شناخته می‌شود. این در حالی است که میانگین دمای شبانه در ماه ژانویه 12 درجه و در ماه ژوئیه 4.6 درجه سانتی‌گراد است.

شهر هوبارت استرالیا به‌طور متوسط دارای 41 روز آفتابی در طول سال است. هوبارت کمترین میزان روزهای آفتابی را بین پایتخت‌های ایالات استرالیا دارد. این در حالی است که هوبارت از لحاظ بارندگی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و 87 روز بارانی در سال است. طی این 87 روز حداقل یک میلی‌متر بارندگی انجام می‌شود.

فرهنگ مردم هوبارت

هوبارات دارای مردمی آرام و خوش‌برخورد است که به خاطر صمیمتشان معروف هستند. جمعیت این شهر طی سال‌ها رشد چندان زیادی نداشته است و جزو شهرهای کوچک استرالیا شناخته می‌شود. شهر هوبارت یک جامعه فعال دارد که در رویدادهای اجتماعی مختلف شرکت می‌کنند و از زندگی لذت می‌برند.

موقعیت مکانی تاسمانی باعث افزایش جذابیت شهر هوبارت شده است و باعث شده است که با دنیای مدرن و امروزی متفاوت باشد. مردم هوبارت شاداب و سرحال هستند و سعی می‌کنند که در کارهایی که به عهده دارند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. هوبارت در تاریخ خود نویسنده‌های بزرگ با جایزه بین‌المللی، ارکسترهای مطرح و… را به خود دیده است.

مردم شهر هوبارت استرالیا وابستگی خاصی به هیچ دین و مذهبی ندارند. این موضوع سبب شده است که شاهد ترکیبات مذهبی مختلف بین مردم این شهر باشید.

معرفی شهر هوبارت

ترکیبات مذهبی مختلفی بین مردم شهر هوبارت دیده می‌شود.

حمل و نقل در شهر هوبارت

بیشتر حمل و نقل‌های داخل شهر هوبارت استرالیا از طریق شبکه اتوبوسرانی عمومی و خصوصی انجام می‌شود. مسیرهای اصلی این شهر شامل بزرگراه بروکر (Brooker Highway) است که به گلنورشی (Glenorchy) و حومه شمالی شهر متصل می‌شود. همچنین پل تالسمان و پل بوون اهمیت زیادی برای این شهر دارند که از طریق رودخانه به روسنی و ساحل شرقی و جاده خروجی جنوبی به سمت کینگستون منتهی می‌شوند.

زندگی در هوبارت

هوبارت از لحاظ میزان توسعه نسبت به سایر شهرهای استرالیا کمی عقب‌تر است. این شهر از لحاظ وجود مناظر تاریخی و شگفت‌انگیز در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. همچنین فرهنگ غنی شهر هوبارت و موقعیت‌های شغلی متنوع سبب شده است گزینه مناسبی برای زندگی باشد. هوبارت در دهانه رودخانه Derwent واقع شده است و مناطق کوهستانی زیادی دارد. شهر هوبارت یک میزبان خوب برای مهاجران و مردم عادی است چرا که رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی دارد.

اگر عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید در تعطیلات آخر هفته از ورزش‌های آبی و ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی لذت ببرید، هوبارت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. مناطق تفریحی و گردشگری این شهر تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود. بلکه شما برای گذران اوقات خود می‌توانید از بازارهای سالامانکا (Salamanca) که سرشار از کارهای هنری و فرهنگی است استفاده کنید. این بازار در روزهای شنبه پر رونق است و اغلب مردم هوبارت از این فرصت برای گردش و خرید محصولات متنوع استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

هوبارت یکی از شهرهای زیبا و پر رونق استرالیا است و در ایالت تاسمانی قرار دارد. مردم این شهر خون گرم و مهربان هستند و همیشه از مهمانان به گرمی استقبال می‌کنند. آب و هوای شهر هوبارت معتدل است و چهار فصل زیبا دارد. مردم این شهر روزهای بارانی زیادی را در طول سال تجربه می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که هوبارت خاکی حاصل‌خیز و مناسب برای کشاورزی داشته باشد. شهر هوبارت جمعیت کمی دارد ولی در عوض با ایجاد موقعیت‌های شغلی مختلف و اقتصاد قدرتمند خود سبب شده است که مورد توجه مهاجران قرار بگیرد. این شهر از لحاظ شرایط زندگی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد و جزو گزینه‌های برتر برای مهاجرت به استرالیا شناخته می‌شود. در این مقاله شهر هوبارت استرالیا و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

هوبارت (Hobart) پایتخت ایالت تاسمانی استرالیا است و به‌عنوان بزرگترین شهر و بندر اصلی تاسمانی شناخته می‌شود.

مقدار دقیقِ هزینه‌ها باتوجه‌به شرایط شما، روشِ مهاجرتی، تعداد اعضای خانواده و قوانین استرالیا متغیر است. دراین‌خصوص باید با وکلای مهاجرتی مشورت کنید.

شهر هوبارت استرالیا دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی با چهار فصل مختلف است و تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌هایی معتدل با میزان بارندگی بالا دارد.

هوبارت دارای مردمی آرام و خونگرم است که وابستگی خاصی به هیچ دین و مذهبی ندارند و در اغلب اجتماعات و برنامه‌های درون شهری شرکت می‌کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال