موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا

نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا

برای افرادی که قصد راه‌اندازی استارتاپ در کانادا را دارند، داشتن مدرک زبان آیلتس، یکی از اصلی‌ترین الزامات است. در واقع تسلط بر مهارت‌های زبان انگلیسی، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وارد بازار کار کانادا شوند، با افراد بیشتری ارتباط بگیرند و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در پروژه استارتاپ خود، جذب کنند.

حداقل نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا، در حال حاضر IELTS 5 یا CLB 5 (معیار سنجش زبان کانادایی) است. ایرانیان می‌توانند از طریق شرکت در آزمون‌های آیلتس آنلاین در داخل کشور یا آزمون‌های آیلتس کاغذی در خارج از کشور، برای دریافت این مدرک، اقدام کنند.

در این مقاله از پارسی کانادا، به بررسی انواع مدارک زبان، حداقل نمره زبان مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا (Canada Start-Up Visa) و نکات مربوط به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چه مدارک زبانی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا لازم است؟

یکی از شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا، داشتن مدارک زبان انگلیسی و فرانسوی زیر است:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی از طریق شرکت در آزمون سلپیپ (CELPIP)، آزمون آیلتس (IELTS) و آزمون ( PTE) با معادل حداقل نمره CLB 5
  • داشتن مدرک زبان فرانسوی از طریق شرکت در آزمون‌ (TEF) و آزمون (TCF) با معادل حداقل نمره CLB 5

💡 نکته مهم

معیار سنجش زبان کانادایی (Canadian language benchmark) یا CLB، یک سیستم ارزیابی توانایی زبان انگلیسی و فرانسوی است که بر اساس معیارهای زبان در کانادا، توانایی افراد را می‌سنجد و از 1 تا 12 به آن‌ها نمره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله CLB چیست را بخوانید.

در واقع مدرک آزمون آیلتس، جهت به تأیید رسیدن توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، باید به CLB تبدیل شود. در حال حاضر، حداقل نمره CLB مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، نمره 5 است.

از آنجایی که انگلیسی و فرانسوی، هردو زبان‌های رسمی کانادا هستند، تصمیم برای انتخاب هر یک از این دو برای متقاضیان ایرانی، به استان انتخابی فرد برای راه‌اندازی استارتاپ بستگی دارد.

به‌عنوان مثال زبان انگلیسی، زبان رایج بیشتر استان‌ها و مناطق کانادا است و زبان فرانسوی هم در استان‌هایی مثل استان کبک (Quebec) و استان انتاریو (Ontario) صحبت می‌شود. بنابراین لازم است که در ابتدا، استان مقصد خود برای راه‌اندازی استارتاپ را انتخاب کرده و سپس نسبت به دریافت مدرک زبان مورد نیاز آن شهر یا استان، اقدام کنید.

اهمیت تسلط داشتن به زبان برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

همان‌طور که گفتیم، داشتن مدرک فرانسوی یا کسب حداقل نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا، یکی از الزامات این روش و دریافت اقامت دائم کانادا است.

چند مورد از مهم‌ترین دلایلی که اهمیت داشتن مدرک انگلیسی یا فرانسوی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا را بیان می‌کند، عبارت‌اند از:

  • اخذ تصمیم‌های آگاهانه‌تر در مسیر مهاجرت و اخذ ویزا
  • برقراری ارتباط بهتر با اداره مهاجرت کانادا
  • پیگیری فرایند اخذ ویزای استارتاپ کانادا
  • آسان‌تر شدن روند مهاجرت به کانادا
  • درک بهتر قوانین راه‌اندازی استارتاپ
  • درک بهتر از نحوه بستن قرارداد با سرمایه‌گذاران
  • مصاحبه آسان با نیروهای کار و استخدام آن‌ها
  • برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد با افراد فعال در حوزه کاری و مشتریان

حداقل نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا

اگر برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا اقدام می‌کنید، باید ثابت کنید که در هر 4 مهارت زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن) تسلط دارید. برای اثبات این موضوع، لازم است که حداقل نمره 4 را در بخش مهارت ریدینگ و حداقل نمره 5 را در سایر مهارت‌ها (لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ) کسب کنید.

در جدول زیر، علاوه‌بر نمره‌های مورد قبول زبان در آزمون آیلتس جنرال (IELTS General) برای استارتاپ کانادا، نمره معادل CLB را نیز آورده‌ایم:

مهارت speakingمهارت listeningمهارت writing
مهارت reading
سطح CLB
7.58.57.5810
78779
6.57.56.56.58
66667
5.55.55.556
55545

💡 نکته مهم

هنگام درخواست برای ویزای استارتاپ کانادا، باید کم‌تر از 2 سال از نتایج آزمون زبان انگلیسی آیلتس گذشته باشد. بنابراین، اگر بیش از 2 سال از تاریخ دریافت مدرک زبانتان می‌گذرد، برای دریافت ویزای استارتاپ، لازم است مجدداً در آزمون آیلتس شرکت کنید.

معرفی مراکز آزمون آیلتس مورد تأیید کانادا

در حال حاضر، 3 مرکز آزمون آیلتس مورد تأیید دولت کانادا در خارج از این کشور وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

1- مؤسسه مشاوره بین‌المللی IDP Australia که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کند:

  • وب‌سایت: www.idp.com
  • پشتیبانی از زبان فارسی و مناسب برای متقاضیان ایرانی یا فارسی‌زبان

2. بخش آزمون‌های بین‌المللی دانشگاه کمبریج (Cambridge Assessment English):

  • وب‌سایت: www.cambridgeenglish.org
  • دارای بخش‌های آمادگی آزمون آیلتس، آموزش و تدریس زبان انگلیسی

3. شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) که به‌صورت آنلاین و حضوری آزمون برگزار می‌کند:

حداقل نمره آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا

شعب مورد تأیید آیلتس در ایران

در حال حاضر، امکان آزمون کاغذی آیلتس در ایران وجود ندارد و متقاضیان این نوع از آزمون IELTS باید به شعب مورد تأیید در کشورهای همسایه (مانند آذربایجان، ترکیه و غیره) مراجعه کنند. اما افراد متقاضی می‌توانند از طریق شعب مورد تأیید IELTS در ایران، به‌صورت آنلاین آزمون بدهند. طبق سایت رسمی آیلتس، 5 مرکز مورد تأیید در ایران وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • مرکز آزمون IELTS شیراز: خیابان قدوسی غربی / شماره تماس: 07136311684
  • مرکز آزمون ایرسافام تهران: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان میرزاپور، قلندری شمالی، بن‌بست ساناز / شماره تماس: 02175292000
  • مرکز آزمون ایرسافام تهران: میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان 37 شرقی، پلاک 4 / شماره تماس: 02175292
  • مرکز آزمون IELTS تهران: قلهک، خیابان کدویی، کوچه کارون، ساختمان آیلتس تهران / شماره تماس: 02191008007
  • مرکز آزمون دین و دانش تهران: خیابان ولیعصر، خیابان اول ساعی، بن‌بست دانش 3 / شماره تماس: 02188644690

💡 نکته مهم

چه به‌صورت آنلاین در ایران و چه به‌صورت کاغذی در خارج از کشور آزمون آیلتس بدهید، نتیجه آزمون مورد قبول دولت کانادا است. با این حال، از آنجایی که دولت کانادا مخالف استفاده از کاغذ و فرایند کاغذ بازی است، پیشنهاد می‌کند که برای کمک به محیط زیست، در آزمون‌های آنلاین آیلتس شرکت کنید. در نهایت انتخاب هریک از این دو روش‌ برای کسب نمره آیلتس مورد نیاز برای استارتاپ کانادا، به شرایط و ترجیحات خود شما بستگی دارد.

آیا اخذ ویزای استارتاپ کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خیر. اخذ ویزای استارتاپ کانادا بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر نیست. ارائه مدرک زبان معتبر با حداقل نمره آیلتس برای زبان انگلیسی یا حداقل نمره برای زبان فرانسوی، یکی از الزامات دریافت ویزای استارتاپ کانادا است. همچنین اداره مهاجرت کانادا نیز در‌صورت عدم وجود مدرک زبان در مدارک شما، درخواست ویزا را بررسی نکرده و آن را ریجکت یا رد می‌کند.

علاوه‌براین، بر فرض محال، اگر برای اخذ ویزای استارتاپ نیازی به داشتن مدرک زبان نباشد و بتوانید به کانادا بروید، چگونه می‌خواهید با جامعه کانادا ارتباط برقرار کنید؟ برای کسب‌وکار خود چگونه سرمایه‌گذار یا نیروی کار مجرب و ماهر پیدا می‌کنید؟

آیا می‌توانید بدون داشتن مهارت زبانی با آن‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنید؟ جواب تمام این سؤالات، خیر است! از خرید یک بطری آب آشامیدنی که کوچک‌ترین نیاز زندگی در کانادا است، تا پیدا کردن سرمایه‌گذار، نیروی کار و اخذ اقامت دائم، همه و همه نیازمند تسلط بر مهارت‌های زبان هستند. پس به‌طور قطع، باید بگوئیم که تسلط بر زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی برای ورود به کانادا از طریق ویزای استارتاپ، صددرصد الزامی است.

اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای استارتاپ

در این مقاله از مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با حداقل نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا، شرایط و اهمیت دریافت آن آشنا شدید و اکنون مراکز مورد تأیید آزمون IELTS در ایران را به‌خوبی می‌شناسید. همچنین می‌دانید که مهاجرت به کانادا بدون داشتن مدرک انگلیسی یا فرانسوی، به‌هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و برای برخی از استان‌ها نیز داشتن مدرک فرانسوی الزامی است.

همان‌طور که گفتیم، با اخذ ویزای استارتاپ، می‌توانید یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید و اقامت دائم کشور کانادا (Permanent Residency) را به دست آورید. برای مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی استارتاپ، کافی است که شرایط لازم را داشته باشید و با کمک وکلا و مشاوران مجرب پارسی کانادا برای اخذ ویزا، اقدام کنید.

سوالات متداول

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، باید حداقل نمره 5 را در آزمون آیلتس دریافت کنید که معادل نمره 5 در معیار زبان کانادایی (CLB) است.

در حال حاضر 3 مرکز IDP استرالیا، بخش آزمون‌های بین‌المللی دانشگاه Cambrdige و شورای فرهنگی بریتانیا برای آزمون IELTS مورد تأیید کانادا هستند.

بله. هم‌اکنون 5 مرکز آزمون آیلتس از جمله مرکز آزمون IELTS شیراز، مرکز آزمون ایرسافام تهران، مرکز آزمون IELTS تهران و مرکز آزمون دین و دانش تهران برای آزمون آیلتس مورد تأیید کانادا فعالیت می‌کنند.

آزمون آیلتس عمومی یا جنرال (IELTS General Test) برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا مناسب است.

به‌جز مهارت‌های نوشتن، شنیدن و مکالمه که نیازمند حداقل نمره 5 هستند، حداقل نمره برای مهارت خواندن، نمره 4 در آزمون IELTS است.

به غیر از آزمون آیلتس، آزمون CELPIP (سلپیپ) برای اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی مورد تأیید کانادا است.

خیر. امکان اخذ ویزای استارتاپ کانادا بدون مدرک زبان وجود ندارد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال