موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جبران کمبود نیروی کار در کانادا با دانشجویان خارجی

جبران کمبود نیروی کار در کانادا با دانشجویان خارجی

به گزارش پارسی کانادا به نقل از اداره مهاجرت کانادا طبق آخرین اخبار مهاجرتی در این زمینه کارفرمایان با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در پیدا کردن و حفظ نیروی کار مورد نیاز خود در این دوره بعد از پایان همه‌گیری کانادا مواجه هستند. با این حال دولت کانادا در حال تلاش برای جبران نیازهای فعلی نیروی کار در کانادا است.به دنبال این معضل، شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، از لغو موقت سقف 20 ساعت کار دانشجویان در هفته خبر داد تا دانشجویان بتوانند مدت زمان بیشتر به کار مشغول شوند.

طبق این اعلام از سوی شان فریزر از 15 نوامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023، دانشجویان خارجی که برای تحصیل در کانادا مهاجرت کرده‌اند و دارای مجوز کار خارج از دانشگاه در مجوز تحصیلی خود هستند دیگر توسط قانون 20 ساعت در هفته محدود نخواهند شد. دانشجویان مهاجر در کانادا که قبلاً درخواست مجوز تحصیلی را ارسال کرده‌اند نز از 8 اکتبر 2022 می‌توانند از این اصلاحیه قانون موقت به شرط تایید درخواستشان بهره‌مند شوند.

کار دانشجویی در کانادا
این اقدام دولت به بسیاری از دانشجویان خارجی فرصت بیشتری برای کسب تجربه کاری در کانادا می‌دهد و در دسترس بودن نیروی کار برای حفظ رشد اقتصادی پس از همه‌گیری کانادا را بالا خواهد برد. با اینکه تا الان 500000 دانشجوی بین‌المللی در کانادا هستند ، این تغییر موقت نشان‌دهنده نقش مهمی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رفع کمبود نیروی کار ایفا کنند و در عین حال به تحصیل خود ادامه دهند.

این اطلاعیه با هدف بهره مندی از دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی و در عین حال حمایت از تلاش های گسترده تر کانادا برای بهبود خدمات مشتری منتشر شده است.
سایر اقداماتی که اخیراً به نفع دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان اخیر راه اندازی شده اند عبارتند از:
• فراهم شدن شرایط انتقالی برای کسانی که از خارج از کشور آنلاین تحصیل می کنند
• ایجاد فرصت برای کسانی که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده هستند تا یک مجوز کار آزاد 18 ماهه اضافی دریافت کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال