موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

در سال 2023 چه تعداد دانشجوی بین المللی اقامت دائم (PR) گرفتند؟

در سال 2023 چه تعداد دانشجوی بین المللی اقامت دائم (PR) گرفتند؟

به گزارش پارسی کانادا به نقل از خبر cicnew تعداد دانشجویان بین‌المللی که توانستند اقامت دائم کانادا (پی آر کانادا) اخذ کنند، در سال 2023 افزایش یافت.

یکی از بزرگترین گروه‌های مهاجر که هر ساله دولت کانادا از آن استقبال می‌کند، دانشجویان بین‌المللی هستند که برای تحصیل به کانادا می‌آیند و به آنها فرصت داده می‌شود تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا (PR) شوند.

فرصت‌های مهاجرتی کانادا یکی از دلایل کلیدی است که این کشور امروزه یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی باقی مانده است.

بر اساس آخرین داده‌های اداره پناهندگان، مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از نوامبر 2023، 62410 دانشجوی بین المللی اقامت دائم دریافت کردند. این تعداد نشان دهنده افزایش 9670 نفری از 52740 فارغ التحصیل بین المللی است که در سال 2022 دانشجوی بین المللی شده‌اند.

این افراد دانشجویانی هستند که از طریق مسیر واجد شرایط بودن از طریق تجربه کار پس از تحصیل کانادا (PGWP) برای اخذ اقامت دائم درخواست دادند. برخی از دانشجویان بین المللی مستقیماً پس از فارغ التحصیلی، اقامت دائم دریافت کردند.

اغلب این دانشجویان از طریق برنامه‌های استانی (PNP) منجر به اقامت دائم شدند. دانشجویانی که از این روش در سال 2023 اقامت دائم دریافت نمودند 23150 نفر بودند.

برنامه PGWP به دانشجویان این امکان را می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیلی تجربه کاری در کانادا کسب کنند و از این طریق به اقامت دائم برسند. در این مورد در صفحه کار پس از تحصیل کانادا به صورت جامع اطلاعاتی ارائه دادیم.

علاوه بر این، کانادا از طریق برنامه‌های PNP، فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند به طور مستقیم پس از تحصیل به اقامت دائم دست یابند. این برنامه‌ها به استان‌ها امکان می‌دهد که نیروی کار مورد نیاز خود را بر اساس نیازهای اقتصادی محلی جذب کنند.

افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی که اقامت دائم می‌گیرند، بخشی از استراتژی کلان کانادا برای جذب نیروی کار ماهر و تقویت اقتصاد این کشور است.

انتهای خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال