موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

رشد صنعت فناوری کانادا: فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی

رشد صنعت فناوری کانادا: فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی

صنعت فناوری کانادا در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشته است و آن را به مقصدی جذاب برای کارآفرینان خارجی که به دنبال سرمایه‌گذاری در اقتصاد پویا این کشور هستند تبدیل کرده. کانادا با جذب نیروی کار تحصیل‌کرده، سیاست‌های حمایتی دولت و اکوسیستم پر رونق، فرصت‌های سرمایه گذاری فراوانی را در صنعت فناوری ارائه می‌دهد. در این مقاله از پارسی کانادا، صنعت روبه‌رشد فناوری کانادا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که برای کارآفرینان خارجی ارائه می‌کند، بررسی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به صنعت فناوری کانادا

صنعت فناوری کانادا سهم قابل توجهی در اقتصاد این کشور دارد و توانسته در سال 2020 بیش از 117 میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا، درآمد داشته باشد. این صنعت در سال‌های اخیر به لطف ترکیبی از عوامل مختلف مانند نیروی کار بسیار ماهر، محیط تجاری مدرن، پیشرفته و حمایت‌کننده به سرعت در حال رشد بوده. سیاست‌های دولت بر اساس شاخص جهانی نوآوری (Global Innovation Index) در سال 2021، کانادا را بالاتر از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و چین در رتبه هجدهم جهان قرار دارد.

نیروی کار تحصیل‌‌کرده کانادا یکی از محرک‌های اصلی رشد در صنعت فناوری این کشور است. کانادا دارای یک سیستم آموزشی در سطح جهانی است که برخی از باهوش‌ترین افراد را در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) تربیت می‌کند. سیستم آموزشی کانادا به دلیل تمرکز بر تحقیق و نوآوری شناخته شده است و دانش آموختگان را با مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای موفقیت در صنعت فناوری تحویل جامعه کانادایی می‌دهد.

علاوه‌براین، محیط کسب و کار کانادا به شدت از نوآوری و کارآفرینی حمایت می‌کند. این کشور برنامه‌ها و فرصت‌های مالی مختلفی را برای حمایت از شرکت‌های نوپا ارائه می‌دهد و می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کارآفرینان خارجی باشد که به دنبال ورود به بازار کانادا هستند. دولت کانادا همچنین مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های تحقیق و توسعه را در کانادا انجام می‌دهند از طریق برنامه تحقیقات علمی و توسعه تجربی (SR&ED) ارائه می‌کند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری کانادا

کارآفرینان خارجی که به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری کانادا هستند، گزینه‌های مختلفی در اختیار دارند. آنها می‌توانند یک تجارت جدید راه‌اندازی کنند، در یک شرکت موجود سرمایه‌گذاری کنند یا با یک شرکت کانادایی شریک شوند. برنامه ویزای استارتاپ کانادا یک فرآیند سریع را برای کارآفرینان خارجی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا هستند ارائه می‌دهد. این برنامه برای کارآفرینان امکان دسترسی به بودجه، راهنمایی و سایر منابع را فراهم می‌کند تا به آن‌ها کمک کند تا کسب‌وکار خود را شروع کنند. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، در این لاین مهاجرتی یکی از بهترین‌هاست. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر مطلب ویزای استارتاپ کانادا را بخوانید.

صنعت فناوری کانادا چندین فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، امنیت سایبری، تجارت الکترونیک، فین‌تک (فناوری مالی) و فناوری سلامت ارائه می دهد. بیایید نگاهی دقیق تر به این بخش ها بیندازیم:

 

سرمایه گذاری در بخش هوش مصنوعی

کانادا خانه برخی از مراکز تحقیقاتی پیشرو هوش مصنوعی در جهان است

هوش مصنوعی (AI)

کانادا خانه برخی از مراکز تحقیقاتی پیشرو هوش مصنوعی در جهان است، از جمله موسسه Vector که مسئول تحقیقات درباره هوش مصنوعی است. اکوسیستم هوش مصنوعی در کشور کانادا توسط چندین غول فناوری از جمله گوگل، مایکروسافت و IBM نیز پشتیبانی می‌شود. بخش هوش مصنوعی در کانادا فرصت‌های سرمایه گذاری قابل توجهی را برای کارآفرینان خارجی با تمرکز بر پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing)، بینایی کامپیوتر (computer vision) و سیستم‌های خودمختار (autonomous systems) ارائه می‌دهد.

امنیت سایبری

امنیت سایبری یک موضوع مهم در عصر دیجیتال امروزی است. صنعت فناوری کانادا هم چندین شرکت دارد که بر ارائه راه‌حل‌های امنیت سایبری تمرکز کرده‌اند. بخش امنیت سایبری کشور کانادا، توسط شبکه نوآوری امنیت سایبری کانادا (Cyber Security Innovation Network)، پشتیبانی می‌شود. شبکه نوآوری امنیت سایبری به عنوان یک شبکه شخصی کانادایی برای حمایت از رشد اکوسیستم امنیت سایبری کانادا از طریق همکاری صنعت و دانشگاه اداره می‌شود. این شبکه به دنبال تقویت تحقیق و توسعه، افزایش تجاری سازی و حمایت بیشتر از توسعه استعدادهای ماهر امنیت سایبری در سراسر کانادا است. فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش شامل شرکت‌های متخصص در هوش تهدید سایبری، مدیریت هویت و امنیت نقطه پایانی است.

تجارت الکترونیک

بخش تجارت الکترونیک کانادا در سال‌های اخیر به سرعت در حال رشد بوده است و انتظار می‌رود فروش آنلاین تا سال 2025 به 108 میلیارد دلار کانادا برسد. اکوسیستم تجارت الکترونیک این کشور توسط چندین شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل‌های پرداخت، شرکت‌های لجستیک و بازارهای آنلاین پشتیبانی می‌شود. فرصت‌های سرمایه گذاری در این بخش شامل شرکت‌های متمرکز بر پردازش پرداخت، پلت فرم‌های تجارت الکترونیک و بازارهای آنلاین است.

سرمایه گذاری در بخش فین تک کانادا

صنعت فین تک مربوط به فناوری بلاک چین و بانکداری دیجیتال

فین تک یا فناوری مالی

صنعت فین تک (Fintech) کانادا نیز به سرعت در حال رشد است. بیش از 500 شرکت فین تک در این کشور فعالیت می‌کنند. این بخش توسط چندین طرح دولتی پشتیبانی می‌شود، از جمله Canadian FinTech Ecosystem Map، که اطلاعاتی در مورد چشم‌انداز فین تک در کانادا ارائه می‌دهد. فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش شامل شرکت‌های متمرکز بر راه‌حل‌های پرداخت، فناوری بلاک چین و بانکداری دیجیتال است.

فناوری سلامت

صنعت فناوری سلامت کانادا نیز با تمرکز بر راه‌‌حل‌های سلامت دیجیتال، پزشکی از راه دور و دستگاه‌های پزشکی در حال رشد است. این بخش توسط چندین مرکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها از جمله شبکه بهداشت دانشگاه تورنتو و موسسه Coastal Health Research Institute ونکوور پشتیبانی می‌شود. فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش شامل شرکت‌های متمرکز بر راه‌حل‌های سلامت دیجیتال، دستگاه‌های پزشکی و تجزیه و تحلیل سلامت است.

سخن پایانی

صنعت فناوری کانادا فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را برای کارآفرینان خارجی فراهم می‌کند. این کشور با نیروی کار بسیار ماهر، سیاست‌های حمایتی دولت و اکوسیستم نوآوری پررونق، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری در فناوری است. برنامه ویزای استارتاپ کانادا فرآیندی سریع را برای کارآفرینان خارجی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور هستند، فراهم می‌کند، در حالی که دولت کانادا مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های تحقیق و توسعه در کانادا انجام می‌دهند، ارائه می‌دهد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری کانادا در بخش‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی، امنیت سایبری، تجارت الکترونیک، فین‌تک و فناوری سلامت گسترده است. این بخش‌ها پتانسیل رشد قابل توجهی را برای کارآفرینان خارجی با تمرکز بر پردازش زبان طبیعی، بینایی رایانه، سیستم‌های مستقل، هوش تهدید، مدیریت هویت، امنیت نقطه پایانی، پردازش پرداخت، فناوری بلاک چین، بانکداری دیجیتال، راه‌حل‌های سلامت دیجیتال، پزشکی از راه دور و دستگاه‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

اگر کارآفرینی هستید که به دنبال یک مؤسسه مهاجرتی معتبر و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری کانادا هستید، ضروری است که به آنچه ما در این محتوا گفتیم، اشراف کامل داشته باشید. فراموش نکنید با رویکرد صحیح و تعهد به نوآوری، حوزه فناوری کانادا می‌تواند فرصت‌های رشد قابل توجهی را برای کارآفرینان خارجی فراهم کند. اگر هنوز سوالی دراین باره در ذهن دارید، فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. و حتما صفحه ویزای سرمایه گذاری کانادا را هم مطالعه کنید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال