موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

 اداره مهاجرت کانادا شبکه‌های اجتماعی متقاضیان مهاجرت را بررسی می‌کند

 اداره مهاجرت کانادا شبکه‌های اجتماعی متقاضیان مهاجرت را بررسی می‌کند

به گزارش cicnews و به نقل از پارسی کانادا، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) اطلاعات موجود در درخواست متقاضی را بررسی کرده و آن را با حساب‌های کاربری او در شبکه‌های اجتماعی و پروفایل‌های عمومی‌اش مقایسه می‌کنند.

اگر اطلاعاتی که در درخواست مهاجرت خود ارائه می‌دهید، با چیزی که در اینترنت (مثل شبکه‌های اجتماعی) پیدا شود، متفاوت باشد، ممکن است درخواست شما ریجکت شود.

به عنوان مثال در طی بررسی پرونده‌ی یک متقاضی اخیر، فردی برای اقامت دائم اسکیل ورکر کانادا درخواست داده بود.

مسئول بررسی درخواست متوجه شد که او در فرم درخواست، هیچ اشاره‌ای به همکاری‌اش با یک شرکت خاص نکرده است، در حالی که در وب‌سایت آن شرکت، نام این فرد به عنوان مدیر اجرایی ذکر شده بود.

همچنین، پروفایل لینکدین فرد متقاضی نیز او را به عنوان عضو هیئت مدیره همان شرکت معرفی می‌کرد. با وجود اینکه به این فرد فرصت داده شد تا این تناقض را توضیح دهد، مسئول بررسی درخواست او را به دلیل ارائه نادرست اطلاعات مهم برای اقامت در کانادا غیرقابل پذیرش دانست.

دلیل این تصمیم این بود که فرد توضیح قانع‌کننده‌ای برای اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی درباره همکاری‌اش با آن شرکت ارائه نداده بود.

اهمیت صداقت در درخواست مهاجرت

ارائه اطلاعات نادرست در درخواست مهاجرت، مسأله‌ای جدی است که می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. افسران مهاجرت در این‌باره بسیار سخت‌گیر هستند و در صورت پیدا کردن چنین مواردی، درخواست شما رد خواهد شد.

عواقب اظهارات نادرست حتی فراتر از ریجکتی ویزای کانادا شما می‌شود. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در صورت کشف موارد جعل اسناد یا ارائه اطلاعات نادرست ممکن است:

  • شما را به مدت حداقل ۵ سال از ورود به کانادا منع کند
  • سابقه پنهان کاری و تقلب را به طور دائمی در پرونده شما ثبت کند
  • حق اقامت دائم یا شهروندی کانادا را از شما سلب کند
  • شما را به جرم تقلب تحت پیگرد قانونی قرار دهد
  • یا شما را از کانادا اخراج کند

تکمیل فرم‌ها و درخواست‌های مهاجرت می‌توانند پیچیده باشند. ممکن است شما با وجود دقت فراوان، ناخواسته مرتکب اظهارات نادرست شوید. متأسفانه، بی‌اطلاعی معمولاً نمی‌تواند دلیلی موجه برای اظهارات نادرست تلقی شود.

بنابراین، صداقت در ارائه اطلاعات در درخواست مهاجرت ضروری است. شما باید تمامی اطلاعات مرتبط، حتی اگر به نظر شما منفی هستند، را به طور کامل و دقیق در درخواست خود درج کنید.

نکات کلیدی برای اجتناب از اظهارات نادرست

  • همه چیز را شفاف و صادقانه بیان کنید.
  • اسناد و مدارک معتبر برای اثبات ادعا‌های خود ارائه دهید.
  • در صورت بروز هرگونه تغییر در شرایط خود، IRCC را به سرعت مطلع کنید.
  • در صورت نیاز، از کمک وکیل مهاجرت مجرب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که صداقت بهترین سیاست است. با ارائه اطلاعات دقیق و کامل در درخواست مهاجرت، شانس موفقیت خود را به طور قابل توجهی افزایش خواهید داد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال