موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

IRCC آزمون انگلیسی PTE را برای مهاجرت به کانادا می پذیرد

IRCC آزمون انگلیسی PTE را برای مهاجرت به کانادا می پذیرد

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از cicnews از 30 ژانویه 2024، آزمون اصلی انگلیسی (PTE) برای همه لاین های مهاجرتی، به جز جریان مستقیم دانشجویی (SDS) قابل قبول است.

این خبر به این معنی است که نامزدهای برنامه مهاجرت استانی (PNP)، نامزدهای برنامه‌های اکسپرس اینتری (Express Entry) و کسانی که با اهداف دیگر (غیر از SDS) قصد مهاجرت به کانادا و در نتیجه نیاز به آزمون زبان دارند، اکنون می‌توانند در آزمون اصلی PTE شرکت کنند.

PTE Core چیست؟

PTE Core یک آزمون زبان مبتنی بر کامپیوتر با تاکید خاص بر اثبات توانایی عمومی مهارت زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا است. این آزمون مهارت‌های روزمره انگلیسی در صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن را در مدت زمان دو ساعت ارزیابی می کند. مراکز تست با بیش از 400 شعبه در سراسر جهان یافت می شوند.

طبق وب سایت پیرسون، این آزمون هم توسط انسان و هم توسط هوش مصنوعی نمره گذاری می‌شود تا خطر سوگیری را کاهش دهد. نتایج آزمون معمولاً در عرض دو روز اعلام می‌شود.

هسته PTE به سه بخش تقسیم می شود:

  • صحبت کردن و نوشتن (50 دقیقه)؛
  • خواندن (30 دقیقه)؛ و
  • گوش دادن (30 دقیقه).

PTE Core جایگزین آزمون قبلی PTE Essential است که سال گذشته برای مهاجرت به کانادا تایید شده بود. لازم به ذکر است که پیرسون (مانند سایر سازمان های تست زبان تایید شده) انواع مختلفی از آزمون ها را ارائه می دهد (یعنی PTE Academic). دقت کنید قبل از مهاجرت آزمون درستی را برای برنامه انتخابی خود تکمیل کرده باشید.

در زیر جدول مقایسه بین آزمون PTE Core با معیار زبان کانادایی (CLB) آورده شده است.

جدول مقایسه بین آزمون PTE Core با معیار زبان کانادایی (CLB)

پنج آزمون معتبر زبان برای مهاجرت

با اضافه شدن PTE Core، اکنون پنج آزمون زبان در مجموع توسط مهاجران و کسانی که به دنبال شهروندی کانادا (IRCC) هستند قابل قبول است، که شامل:

  • آزمون عمومی CELPIP (انگلیسی);
  • آموزش عمومی آیلتس (انگلیسی);
  • PTE Core (انگلیسی)؛
  • TEF کانادا (فرانسه)؛ و
  • TCF کانادا (فرانسه).

تمام این پنج آزمون توانایی زبان را در چهار مهارت ارزیابی می کنند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. بر اساس برنامه خاصی که نامزدها تحت آن درخواست می دهند، ممکن است لازم باشد معیارهای مختلفی را در این چهار مهارت رعایت کنند.

به عنوان مثال، متقاضیان مهاجرتی که تحت برنامه های مدیریت اکسپرس اینتری درخواست می دهند، بر اساس برنامه ای که انتخاب می کنند، به نمرات متفاوتی نیاز دارند. بر اساس برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا  (FSWP) نامزدها به حداقل سطح CLB 7 برای همه مهارت های زبانی نیاز دارند. با این حال، بر اساس برنامه اکسپرس انتری نیروی کار فنی فدرال (FSTP) نامزدها به حداقل سطح CLB 5 برای صحبت کردن و شنیدن، و حداقل سطح 4 برای خواندن و نوشتن نیاز دارند. علاوه بر این، داوطلبان تحت کلاس تجربه کانادایی (CEC) به حداقل سطح CLB 7 یا سطح 5 در تمام توانایی های زبانی، بر اساس سطح مهارت شغلی خود در طبقه بندی ملی شغل (NOC) نیاز دارند.

منبع: cicnews.com

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال