موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

وام‌های ارزان کانادا برای ساخت خوابگاه دانشجویی در مدارس و دانشگاه‌ها

وام‌های ارزان کانادا برای ساخت خوابگاه دانشجویی در مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش cimmigrationnews و به نقل از پارسی کانادا، مدارس و دانشگاه‌های کانادا می‌توانند در پاییز امسال برای وام‌های کم‌بهره و ارزان برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی بیشتر درخواست کنند.

آقای شان فریزر (Sean Fraser)، وزیر مسکن کانادا، روز دوشنبه 29 ژانویه 2024 اعلام کرد: “کانادا به مسکن دانشجویی بیشتری نیاز دارد و ما برای ساخت این خواب‌گاه‌های دانشجویی به آن‌ها کمک خواهیم کرد.”

این برنامه که از پاییز امسال اجرا می‌شود به موسسات تحصیلات تکمیلی در کانادا اجازه می‌دهد برای دریافت وام، تحت عنوان وام ساخت‌وساز آپارتمان اقدام کنند و با هزینه کمتری اقامتگاه دانشجویان بین‌المللی را آماده کنند. در این راستا، برنامه بودجه وام ساخت‌وساز آپارتمان با 15 میلیارد دلار اضافی در پاییز گذشته تکمیل شد و مجموع بودجه در دسترس را به 40 میلیارد دلار رساند.

دولت کانادا، در کنار طرحی که برای وام ارزان جهت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ارائه داده است، تصمیم دیگری برای رسیدگی به بحران مسکن اتخاذ کرده است که شامل تعیین سقف مشخص برای صدور مجوز تحصیلی (Study Permit) برای دانشجویان بین‌المللی است. این به این معنا است که انتظار می‌رود با اجرای این طرح، تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده حدود ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. (مشاهده متن خبر)

به‌طور کلی، اجرای این طرح می‌تواند یک خبر خوشحال کننده برای دانشجویان بین‌المللی باشد؛ چرا که می‌توانند از اقامتگاه و خوابگاه‌های با هزینه مناسب‌تری در زمان تحصیل خود در کانادا بهره‌مند شوند.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال