موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا شد

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا شد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، صبح روز چهارشنبه، 26 ام جولای 2023، از تغییرات عمده‌ای در کابینه خود خبر داد که شامل 30 انتصاب جدید بود.

به عنوان بخشی از این تغییرات، به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNEWS، آقای مارک میلر (Marc Miller) که یکی از اعضای پارلمان کبک است، به عنوان وزیر جدید مهاجرت کانادا معرفی شد.

در نهایت، شان فریزر (Sean Freeze)؛ وزیر مهاجرت سابق کانادا، به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی منصوب شد. 

مارک میلر وزیر جدید مهاجرت کانادا

تصویری از مارک میلر وزیر جدید مهاجرت کانادا

سوابق تحصیلی و سیاسی مارک میلر

مارک میلر در 6 نوامبر 1973، در مونترال کبک به دنیا آمد. پدر او یک پروفسور تاریخ اهل نوا اسکوشیا و مادرش یک انگلیسی زبان از مونترال است.

میلر مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه مونترال (Universite de Montreal) گرفت و پس از اخذ مدرک حقوق در دانشگاه مک گیل، فارغ التحصیل رشته حقوق عمومی و مدنی شد.

ورود میلر به عرصه سیاست، زمانی آغاز شد که در سال 2015 به عنوان نماینده پارلمان (MP) برای Ville-Marie-Le Sud-Ouest-Île-des-Soeurs به نمایندگی از حزب لیبرال کانادا انتخاب شد. تعهد او به عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف‌ها در جامعه کانادا از همان ابتدا مشهود بود. میلر در طول مدت خدمت خود به عنوان نماینده مجلس بر مسائلی مانند حقوق بومیان، توسعه اقتصادی تمرکز داشت.

یکی از دستاوردهای قابل توجه میلر، حمایت او از حقوق بومیان بود. او نقش اساسی در پیشبرد اجرای اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی (UNDRIP) در قوانین کانادا داشت. تلاش‌های او برای ایجاد تفاهم و احترام بین جوامع بومی و دولت باعث شد که از  مورد احترام همه قرار گیرد.

در ادامه این خبر از سری اخبار مهاجرتی پارسی کانادا به بررسی برنامه‌های مهاجرتی کانادا در آینده می‌پردازیم.

برنامه‌های مهاجرتی کانادا در سال‌های 2023-2025

کمبود نیروی کار باعث شده است که دولت کانادا به مهاجرت به عنوان راهی برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور توجه کند. کشور کانادا هرساله، پذیرای 250000 مقیم دائم جدید بوده است. زمانی که ترودو قدرت را به دست گرفت، این رقم به 300000 نفر در سال و سپس 340000 نفر در سال، (قبل از همه‌گیری کوید 19) افزایش یافت .

به دنبال افزایش میزان قابل توجه جمعیت سالخورده در کانادا و نرخ پایین زاد و ولد، کانادا برای تقویت اقتصاد خود در نظر دارد 500000 مهاجر در سال 2025 را جذب کند. این طرح که منجر به جذب مهاجر به مناطق مختلف کشور، از جمله شهرهای کوچک و مناطق روستایی و همچنین جذب فرانسوی زبان‌ها در سراسر کشور می‌شود.

مارک میلر و چشم انداز مهاجرت به کانادا

مارک میلر به عنوان وزیر جدید مهاجرت کانادا، رویکردی جامعی نسبت به مهاجرت دارد و انتصاب او به عنوان وزیر جدید مهاجرت نویدبخش چشم‌اندازی تازه در مورد سیاست‌های مهاجرتی کانادا است.

به گزارش CIC NEWC، مارک میلر از زمان انتخاب شدنش به عنوان وزیر جدید مهاجرت کانادا، اظهارات اولیه خود را از طریق مصاحبه با RedFM Canada، رادیو CBC کانادا و اخبار بلومبرگ بیان کرده است.

طبق این گزارش، میلر می‌گوید: “مهاجرت از نظر کمک به ساختن کانادا، تبدیل آن به مکانی بهتر و شکوفایی اقتصاد این کشور، مهم است”.

میلر، در ادامه درباره اهمیت مهاجرت به این کشور تاکید می‌کند و اضافه می‌کند که مهاجرت به کانادا می‌تواند به کاهش جمعیت سالخورده این کشور کمک کند. از این رو، ثبات یا افزایش برنامه‌های مهاجرت به این کشور در طول زمان، از برنامه‌های اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگان کانادا (IRCC) است.

در همین راستا، مهاجران اقتصادی یکی از اولویت‌های کانادا بوده و خواهند ماند. وزیر مهاجرت جدید کانادا با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 60 درصد از مهاجرت به این کشور «مدیریت اقتصادی» دارد، به صراحت اعلام کرده است که قصد IRCC حفظ این سطح است.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال