موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی کامل شهردار وینیپگ، اسکات گیلینگهام (Scott Gillingham)

معرفی کامل شهردار وینیپگ، اسکات گیلینگهام (Scott Gillingham)

اسکات گیلینگهام (Scott Gillingham)، سیاست‌مدار کانادایی و چهل‌وچهارمین شهردار وینیپگ، مرکز استان‌مانیتوبا در کاناداست. گیلینگهام از سال ۲۰۲۲ به‌سمت شهردار منصوب شد و رهبری شهر وینیپگ را برعهده گرفت. پیش از آن نیز، از سال ۲۰۱۴ تا قبل از انتصاب به‌عنوان شهردار، عضو شورای‌شهر سنت جیمز بود.

در این مقاله از پارسی کانادا به معرفی اسکات گیلینگهام و سوابق و افتخارات او پرداخته‌ایم. با ما تا انتها این مقاله همراه باشید و شهردار وینیپگ را بهتر بشناسید.

 «Scott Gillingham» شهردار وینیپگ کیست؟

گیلینگهام در شهر براندون در استان مانیتوبا به دنیا آمد. وی در مزرعه‌ای در نزدیکی کارمن بزرگ شد. در جوانی هاکی بازی می‌کرد. گیلینگهام مدرک دیپلم الهیأت از کالج هورایزن در ساسکاتون دارد و تحصیلات تکمیلی خود را برای کارشناسی‌ارشد الهیأت در دانشگاه منونایت کانادا به پایان رسانده‌است.

قبل از خدمت در شورای‌شهر، اسکات بیش از بیست سال به‌عنوان کشیش کار می‌کرد. آخرین پست وی در کلیسای جامعه گریس در هدینگلی بود. او و همسرش مارلا، سی سال است که ازدواج‌کرده‌اند و در سیلورهایتس زندگی می‌کنند. آن‌ها صاحب دو فرزند یک دختر به نام هانا و پسری به نام اندرو هستند.

گیلینگهام تا قبل از سال ۲۰۲۱ و تصمیم برای شرکت در انتخابات عضوی از حزب محافطه‌کار مترقی بود. در سال ۲۰۲۱ وی به‌صورت مستقل وارد انتخابات شهرداری شد و توانست به این منصب دست پیدا کند. در طی این سال‌ها، گیلینگهام با اجرای برنامه‌های اقتصادی و رفاهی بسیاری، باعث ترقی روزافزون وینیپگ حتی در دوران پاندمی شده‌است.

دستاوردها و اقدامات مهم اسکات گلینگهام

در انتخابات شهرداری، گیلینگهام با 5.27% آرا انتخاب شد و نزدیک‌ترین رقیب خود گلن موری را با بیش از 4000 رأی شکست داد.

در طول پنج سال و نیم ریاست کمیته مالی شورای‌شهر سنت جیمز، گیلینگهام به‌عنوان رهبر فرآیند بودجه نقشی مؤثر ایفا کرد. ایجاد برنامه چهار ساله بودجه متوازن بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳، یعنی در اولین روزهای شیوع پاندمی کرونا، باعث شد شهرداری وینیپگ بتواند با کاهش ۲۲۰ میلیون دلاری، درآمدها در دوران پاندمی را کنترل کند.

سوابق حرفه‌ای اسکات گیلینگهام

اسکات گیلینگهام اولین بار در سال 2014 به عضویت شورای‌شهر وینیپگ انتخاب شد و در سال 2018 مجدداً به‌عنوان نماینده بخش سنت جیمز انتخاب شد. رویکرد مشارکتی و مسئولانه اسکات مشخصه دوران او در شورای‌شهر بوده است.

گیلینگهام رئیس هیئت پلیس وینیپگ، رابط شورای روابط کار و شورای امور کهنه سربازان و نظامیان بوده است. خود گیلینگهام در ایجاد این منصب نقش داشت. به این ترتیب وی توانست وضعیت بسیاری از سربازان و نظامیان وینیپگ را بهبود ببخشد.

گیلینگهام به‌عنوان رئیس مشترک هیئت منطقه شهری وینیپگ و به‌عنوان نماینده شهر وینیپگ در هیئت مدیره استراتژی رقابت آمریکای شمالی نیز خدمت کرده است.

برنامه‌های آقای اسکات گیلینگهام برای شهر وینیپگ

گیلینگهام قصد دارد با تمرکز بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری و هزینه‌های خدمات شهری جذابیت وینیپگ را به‌عنوان مکانی برای زندگی، بازی، کار و سرمایه‌گذاری افزایش دهد. تمرکز وی تا حد زیادی روی برنامه‌های بلندمدت درباره امور مالی شهر است.

از جمله این برنامه‌ها بهبود حمل و نقل است. گیلینگهام قصد دارد 50 میلیون دلار برای تأمین هزینه تعمیرات اضافی جاده از هم اکنون تا سال ۲۰۲۶ سرمایه‌گذاری کند. وی همچنین به بلوار کناستون و تریل پیوس چیف توجه نشان داد. او در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت «این جاده‌ها مسیرهای تجاری شهر هستند و به منطقه‌ای منتهی می‌شوند که بیشترین شغل را در شهر ما فراهم می‌کند».

در راستای پیشبرد همین برنامه‌ها، گیلینگهام مالیات بر دارایی را تا 5.3% در سال آینده افزایش خواهد داد. همچنین سخت‌گیری در برابر جرم و جنایت و مجازات‌ها در دستور کار شهردار جدید وینیپگ است. او گفت قصد دارد عضو هیئت پلیس وینیپگ باشد تا بتواند نیروی پلیس وینیپگ را مسئول نگه دارد.

از دیگر برنامه‌های گیلینگهام، استخدام مشاور ارشد در زمینه بی‌خانمانی و ایمنی خیابان‌ها برای مقابله با اعتیاد و بی‌خانمانی، کمک به سازمان‌های اجتماعی، ایجاد ۲۷۰ واحد مسکن سریع، ارائه خدمات بهتر به افراد در شهرداری، اقتصاد محلی قوی‌تر، بهبود مرکز شهر و گسترش فضای سبز وینیپگ است.

سؤالات متداول

شهردار وینیپگ کانادا اسکات گلینگهام  نام دارد.

با درنظر گرفتن فعالیت‌های اقتصادی و بحث پذیرش اقلیت‌ها، گیلینگهام به‌شکل‌ی واقع‌گرایانه سعی در حل چالش‌های حاصل از این افزایش جمعیت دارد. برای مثال کمبود مسکن یکی از این معضلات است.

برنامه‌های بلندمدت اقتصادی مهم‌ترین بخش کمپین گیلینگهام هستند.

گیلینگهام تا سال ۲۰۲۶ شهردار وینیپگ خواهد بود.

جمع‌بندی

برای تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و مخصوصاً شهر وینیپگ را دارند، شناخت شهردار فعلی شهر و برنامه‌های آینده او مهم است. یک شهروند یا مهاجر باید در جریان اخبار مهم و جغرافیای سیاسی اجتماعی کشور مقصد باشد. تیم پارسی کانادا به هدف افزایش آگهی شما این مطلب را آماده کرده است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها