موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بیشتر تازه واردان کانادا برای اقامت، آتلانتیک را انتخاب می‌کنند!

بیشتر تازه واردان کانادا برای اقامت، آتلانتیک را انتخاب می‌کنند!

به گزارش CICNews و به نقل از پارسی کانادا، اداره آمار کانادا (Statistics Canada) داده‌هایی را در مورد نرخ ماندگاری تازه واردان در استان‌های مختلف طی یک سال و ۵ سال پس از ورودشان به کانادا منتشر کرده است.

این گزارش نشان داد که نرخ ماندگار شدن مهاجران در آتلانتیک کانادا (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، و نیوفاندلند و لابرادور) در حال افزایش است در حالی که این نرخ در استان‌های دشت‌نشین ساسکاچوان و‌مانیتوبا کاهش یافته است.

این داده‌ها از پایگاه داده مهاجرت ۲۰۲۲ (IMDB) می‌آیند. این پایگاه داده «نرخ ماندگاری مهاجران استانی و منطقه‌ای را از طریق پرونده‌های مالیاتی مهاجرانی که در استان یا منطقه‌ای که مهاجر قصد زندگی در کانادا را داشته، بررسی می‌کند».

نرخ‌های ماندگاری پنج ساله با استفاده از داده‌های پرونده مالیاتی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و داده‌های نرخ یک ساله که در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل شد.

آنتاریو بالاترین نرخ کلی ماندگاری را دارد

آنتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا بالاترین نرخ‌های ماندگاری را پس از ۵ سال برای تازه‌واردانی که در سال ۲۰۱۶ وارد شده‌اند دارند، یعنی این استان‌ها آمار بیش از ۸۴ درصد نشان دادند. نرخ ماندگاری انتاریو ۹۳.۱ درصد بود.

این مطالعه اشاره می‌کند که ساسکاچوان و منیتوبا کاهش شدیدی را در نرخ ماندگاری برای تازه‌واردانی که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ وارد شده‌اند، تجربه کردند. در ساسکاچوان، نرخ ۱۴ درصد (از ۷۲.۲ درصد به ۵۷.۹ درصد) و نرخ منیتوبا با ۱۱ درصد کاهش از ۷۵.۱ درصد به ۶۴.۱ درصد کاهش یافته است.

همین روند در نرخ‌ ماندگاری یک ساله برای این استان‌ها مشخص بود. در منیتوبا، نرخ ماندگاری یک ساله از ۷۸.۴ درصد برای تازه واردان پذیرفته شده در سال ۲۰۱۶ به ۷۴.۹ درصد برای افرادی که در سال ۲۰۲۰ پذیرفته شده بودند، کاهش یافت.

ساسکاچوان کاهش بیشتری داشت و از ۷۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶۴.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید که ۱۱.۱ درصد کاهش داشت.

در سواحل شرقی کانادا، نیوبرانزویک، و جزیره پرنس ادوارد (PEI) هر دو، افزایش ماندگاری مهاجرانی که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته شدند را گزارش کردند. نیوبرانزویک به بالاترین نرخ ماندگاری پنج ساله خود با ۵۶ درصد رسید. جزیره پرنس ادوارد همچنان با ۳۰.۹ درصد کمترین میزان ماندگاری را در کانادا دارد.

بیشترین کارگران ماهر در آتلانتیک کانادا اقامت دارند

بیشترین نیروی کار ماهر در آتلانتیک کانادا اقامت دارند

نرخ بالای حفظ نیروی کار ماهر در استان‌های آتلانتیک را می‌توان به راه‌اندازی برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا (AIP) در سال ۲۰۱۹ مرتبط کرد. پس از راه‌اندازی AIP، نوا اسکوشیا افزایش قابل توجه ۴۲.۴ درصدی را از ۲۱.۵ تجربه کرد. درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶۳.۹ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید.

نیوبرانزویک شاهد نرخ حفظ نیروی کار ماهر 65.8 درصد در سال 2020 بود و نیوفاندلند و لابرادور شاهد افزایش 18.7 درصدی بین سال‌های 2016-2020 بودند که از 31.3 درصد به 50 درصد رسید.

چرا این آمار اهمیت دارد؟

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که حفظ مهاجران، بر کمبود نیروی کار منطقه‌ای تاثیر گذار است. اکثر تازه واردان در شهر‌های بزرگ در انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا مستقر می‌شوند، که این به خاطر مهاجر‌پذیر بودن این جوامع است.

به این معنی که برخی از استان‌های دیگر کانادا، از جمله مناطق روستایی، ممکن است برای حفظ نیروی کار قوی تلاش کنند. برای تشویق تازه واردان به اسکان در این مکان‌ها، اکثر استان‌ها و مناطق (به استثنای کبک و نوناووت) برنامه‌های نامزد استانی (PNPs) دارند تا مهاجرانی را جذب کنند که به بهترین وجه برای نیاز‌های نیروی کار محلی مناسب هستند.

از طریق PNP، دولت‌های استانی نامزد‌های مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) را برای وضعیت اقامت دائم معرفی می‌کنند.

این مطالعه نشان داد که مهاجران ماهر، مانند کسانی که از طریق PNP وارد می‌شوند، نرخ ماندگاری پنج ساله پایین‌تری داشته‌اند یعنی از ۷۹.۶ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۷۱.۵ درصد برای پذیرش در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته‌اند.

با این حال، مهاجرانی که از طریق کلاس تجربه اکسپرس اینتری کانادا (CEC) یا از طریق برنامه آزمایشی پرستار خانگی (caregiver pilot program) وارد کانادا شده‌اند، نرخ ماندگاری بسیار بالایی داشتند. به عنوان مثال، مشخص شد که caregivers‌هایی که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته شده‌اند، دارای نرخ ماندگاری ۹۴.۹٪ اند در حالی که نامزد‌های CEC دارای نرخ ماندگاری ۸۸.۱٪ بودند.

منبع: cicnews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال