موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

10 شغل پرتقاضا در کلگری آلبرتا در سال 2024، کدام‌اند؟

10 شغل پرتقاضا در کلگری آلبرتا در سال 2024، کدام‌اند؟

به گزارش پارسی کانادا به نقل از immigration.ca، آلبرتا (Alberta)، چهارمین استان مهاجرپذیر کانادا است. اگر در یکی از کسب‌وکارهایی که در ادامه آورده شده است، تجربه و یا مهارت دارید، می‌توانید از طریق برنامه‌ استانی آلبرتا (AINP)، اقامت دائم دریافت کنید. کلگری (Calgary)، به‌عنوان یکی از شهرهای این استان، بالاترین نسبت مهاجران را در بین جمعیت خود دارد.

لیست 10 شغلی که در کلگری آلبرتا، بیشترین تقاضا را در سال 2024 دارند، عبارت‌اند از:

مشاغل پرتقاضا در کلگری آلبرتا در سال جدید

1. پرستاران (Registered nurses)

پرستاران در بسیاری از محیط‌ها، از جمله: بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز مراقبت، مراکز توانبخشی، مطب‌های پزشکان، کلینیک‌ها، سازمان‌های اجتماعی، خانه‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی و خصوصی به کار گرفته می‌شوند. آنها همچنین ممکن است خوداشتغالی را انتخاب کنند.

از نوامبر 2023، 330 لیست شغلی در وب‌‎سایت Indeed، برای پرستاران در کلگری، قرار گرفته است. طبق آمار سایت Job Bank سال 2024، این شغل با دستمزد متوسط 52 دلار در ساعت است.

2. رانندگان کامیون‌های حمل‌ونقل (Transport truck drivers)

رانندگان کامیون توسط شرکت‌های حمل‌ونقل، تولید، توزیع و جابه‌جایی به کار گرفته می‌شوند یا ممکن است خوداشتغالی را انتخاب کنند. در آلبرتا، طبق گزارش سایت Job Bank سال 2024، میانگین دستمزد، ساعتی 27 دلار بوده که بالاتر از میانگین ملی؛ یعنی 24 دلار است.

3. مدیران تجارت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی (Retail and wholesale trade managers)

مدیران خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مسئول برنامه‌ریزی، هدایت و ارزیابی عملیات کسب‌وکارهایی هستند که کالا یا خدمات را در سطح خرده‌فروشی یا عمده‌فروشی می‌فروشند. کمپانی Randstad، خاطرنشان می‌کند: ” این مدیران، با تجربه و سابقه‌ای که دارند، می‌توانند سالانه 175000 دلار درآمد داشته باشند.”

4. حسابداری و کارمندان مرتبط (Accounting and related clerks)

افراد شاغل در این حرفه، حساب‌ها، بودجه و سایر سوابق مالی را طبق رویه‌های تعیین شده محاسبه، تهیه و پردازش می‌کنند. 373 شغل برای این حرفه در سایت Indeed، لیست شده است.

5. مکانیک تجهیزات سنگین (Heavy-duty equipment mechanics)

این شغل وظیفه تعمیر، عیب‌یابی، تنظیم و نگهداری تجهیزات ساخت‌و‌ساز سنگین را برعهده دارد. شرایط کار معمولاً شامل: کار در محل ساخت‌وساز یا تأسیسات تعمیر و نگهداری شرکت ساختمانی است. دستمزد این حرفه در کلگری، از 20 تا 53 دلار متغیر است.

6. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار (Software developers and programmers)

متخصصان فناوری اطلاعات در شرکت‌های توسعه رایانه و بازی‌های ویدیویی، شرکت‌های مشاوره فناوری اطلاعات و واحدهای آیتی در بخش‌های دولتی و خصوصی به کار گرفته می‌شوند. دستمزد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در کلگری، 26.44 دلار است که به ساعتی، 64.33 دلار در ساعت نیز می‌رسد.

7. پزشکان عمومی و پزشکان خانواده (General practitioners and family physicians)

پزشکان معمولاً در مطب خصوصی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مشغول به کار می‌شوند. شرایط استخدام این دسته از مشاغل در استان آلبرتا، عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی
  • فارغ‌التحصیلی از یک دانشکده پزشکی تایید شده
  • دو تا سه سال آموزش دستیاری پزشکی خانواده
  • تکمیل آزمون های صلاحیتی شورای پزشکی کانادا
  • صدور مجوز توسط مرجع صدور مجوز استانی یا منطقه ای

میانگین دستمزد سالانه متخصصان پزشکی، براساس سایت Indeed، مقدار 261522 دلار است.

8. نیروهای کار ساختمانی (Construction trades helpers and laborers)

نیروهای کار صنایع ساختمانی در کمک به تاجران ماهر و انجام فعالیت‌های کارگری در معادن مشارکت دارند. کارفرمایان آنها معمولاً در شرکت‌های ساختمانی، مشغول به کار هستند. در این بخش به ویژه به‌دلیل کمبود مسکن در کانادا ، نیاز زیادی به این استخدام این مشاغل وجود دارد. طبق آمار سایت Job Bank در سال 2024، درآمد این شغل، از 23 تا 55 دلار در ساعت است.

9. مدیران منابع انسانی (Human resources managers)

مدیران منابع انسانی عمدتاً مسئول برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و ارزیابی عملیات بخش‌های منابع انسانی، پرسنل و توسعه و اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویه‌های مربوط به استخدام، آموزش و توسعه هستند. سایت Glassdoor، دستمزد پایه این مشاغل را بین 77 تا 108 هزار دلار در سال ارزیابی می‌کند.

10. آشپزها (Cooks)

آشپزها انواع غذاها را تهیه و طبخ می‌کنند و در رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سایر موسسات بهداشتی و غیره ارسال می‌کنند. کمبود بی‌سابقه آشپزها، شانس آن‌ها را برای یافتن شغل در کلگری تقویت افزایش داده است. سایت Indeed، تعداد 1114 شغل برای آشپزها در کلگری را اعلام کرده است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال