موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

فرصت دوباره دولت کانادا به متخصصان صنایع مواد غذایی و کشاورزی

فرصت دوباره دولت کانادا به متخصصان صنایع مواد غذایی و کشاورزی

به گزارش IRCC و به نقل از پارسی کانادا، دولت کانادا، قصد دارد از اول ماه ژانویه 2024، از طریق برنامه آزمایشی کشاورزی و غذایی کانادا (Agri-Food Pilot)، نیروی کار مجرب و متخصص موردنیاز خود را پذیرش کند. این برنامه به نیروی کاری که در این صنایع، تخصص و تجربه دارند، امکان دریافت اقامت دائم کانادا را می‌دهد.

همچین دولت کانادا، این برنامه را که در سال 2020 به عنوان یک برنامه آزمایشی سه ساله معرفی شده بود، تا 14 ماه می 2025 تمدید کرد. 

در پی تمدید این برنامه، دولت کانادا برای حمایت بیشتر از کارفرمایان و متقاضیان، از حذف سقف‌های سالانه یا محدودیت‌هایی که تعیین می‌کند که چه تعداد متقاضی می‌توانند برای یک شغل خاص، در این برنامه درخواست دهند، خبر داد. حذف این محدودیت‌ها، فرصت را برای متقاضیان واجد شرایط بیشتری، فراهم خواهد کرد تا درخواست دهند.

همچنین، دولت کانادا قصد دارد به طور مرحله‌ای و به مرور، تغییرات جدیدی را در این برنامه اعمال کند تا شرایط  شرکت در این برنامه، برای متقاضیان آسان‌تر شود، این تغییرات که در این دسته از اخبار مهاجرتی به آن می‌پردازیم عبارتند از:

  • اعضای خانواده متقاضیان برنامه پایلوت کشاورزی و مواد غذایی، می‌توانند برای مجوز کار آزاد کانادا (open work permit) بدون در نظر گرفتن سطح مهارت شغلی نامزدها، درخواست دهند.
  • اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، نامه‌ سازمان‌های اتحادیه را به جای نامه‌های کارفرما که تجربه کاری متقاضی را تأیید می‌کنند، می پذیرد.
  • متقاضیان مقیم کانادا، می‌توانند با داشتن پیشنهاد شغلی (با حداقل دستمزد) یا مدرک تحصیلی، برای برنامه مهاجرت کشاورزی اقدام کنند.
  • کارگران آسیب‌پذیری (اغلب شامل زنان، افراد معلول، جوان یا مسن‌تر و مهاجر) که در حال حاضر، با مجوز کار باز در کانادا کار می‌کنند، می‌توانند از تجربه کاری خود برای شرکت در این برنامه استفاده کنند.

چه مشاغلی برای این برنامه واجد شرایط هستند؟

متقاضیان واجد شرایط با داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در مشاغل زیر، می‌توانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند:

  • تولید فرآورده‌های گوشتی (قصابی‌های خرده فروشی و صنعتی‌، سرپرستان مزرعه و کارگران دام و فرآوری مواد غذایی)
  • تولید محصولات گلخانه‌ای از جمله تولید قارچ (سرپرستان مزرعه و کارگران دام و کارگران برداشت)
  • تولید دام به استثنای آبزیان (سرپرستان مزرعه و کارگران دام)

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و جزئیات این برنامه، مطلب پایلوت کشاورزی و غذایی کانادا را مطالعه کنید.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال