موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

صدر اعظم آلمان در زمینه مهاجرت – آلمان به زنان شاغل بیشتری برای مقابله با کمبود نیروی کار نیاز دارد

صدر اعظم آلمان در زمینه مهاجرت – آلمان به زنان شاغل بیشتری برای مقابله با کمبود نیروی کار نیاز دارد

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از  خبرگذاری روییترز، آلمان در حال افزایش نیروی کار در بخش زنان است.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان در آخرین سخنان خود گفت که آلمان باید نیروی کار خارجی بیشتری را جذب کند تا کار را برای زنان و افراد مسن آسان‌تر کند و از کمبود نیروی کار و بحران در سیستم بازنشستگی در سال‌های پیش رو جلوگیری کند.

شولز در یک گردهمایی شهروندی در نزدیک برلین، پوتسدام برگزار شد، گفت که دولت در حال حاضر سخت در حال جذب کارگران خارجی است تا “نمایش قدرت در بزرگترین اقتصاد اروپا را حفظ کنند”.

اولاف شولتز در گردهمایی جدید در برلین به مهاجرت زنان به آلمان اشاره کرد

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در حالی که در کنفرانس خبری در ساختمان صدراعظم در برلین، آلمان، 8 دسامبر 2022 صحبت می‌کند.

دولت آلمان ماه گذشته با افزودن برنامه هایی برای اصلاح قانون مهاجرت موافقت کرد. برلین به دنبال بالابردن ظرفیت بازار کار آلمان با افزایش کارگران مورد نیاز از خارج اتحادیه اروپا است.

صدر اعظم آلمان در مصاحبه ای که توسط گروه رسانه ای Funke منتشر شد، گفت که دولت خاستار افزایش سهم زنان در نیروی کار است. در حال حاضر، 72.1 درصد از زنان در آلمان مشغول به کار هستند، در حالی که این رقم در سوئد 85.3 درصد است. براساس این اخبار مهاجرتی در آینده نزدیک شاهد افزایش پذیرش درخواست زنان مهاجر برای کار در آلمان خواهد بود.

شولز گفت که با این برنامه ممکن است دولت دیگر مجبور به افزایش سن بازنشستگی تا قبل از پایان مأموریت خود در سال 2025 نباشد.

شولز گفت در صورت عدم اجرای این طرح افراد بیشتری باید تا سن رسمی بازنشستگی کار کنند. وی اضافه کرد: «ادامه کار تا سن بازنشستگی ممکن است برای بسیاری از مردم سخت باشد.”

اداره آمار آلمان هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل مهاجرت از اوکراین، احتمالاً جمعیت امسال با یک میلیون افزایش به 84 میلیون نفر خواهد رسید. در صورت بالا بودن سطح مهاجرت، این رقم تا سال 2070 به 90 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع خبر: خبرگذاری رویترز

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال