موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

عمان مقرون به صرفه ترین کشور بدون مالیات برای مهاجرت

عمان مقرون به صرفه ترین کشور بدون مالیات برای مهاجرت

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از BNN Breaking، عمان به عنوان مقرون به صرفه‌ترین کشور معاف از مالیات برای نقل مکان در سال ۲۰۲۴ اعلام شد. در مطالعه اخیر انجام شده توسط ارائه دهنده بیمه مهاجرت، ویلئام راسل، عمان به دلیل برخورداری از امتیاز جابجایی ۷. ۹۲، به گزینه‌ای اصلی برای مهاجران تبدیل شده است. مقرون به صرفه بودن در هزینه‌های مسکن و آب و برق این کشور مقصدی را برای افرادی که به دنبال زندگی مقرون به صرفه و بدون مالیات هستند مناسب ساخته است. این مطالعه عمان را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای اجاره یا خرید آپارتمان و کاهش هزینه‌های ماهانه زندگی معرفی می‌کند.

امتیاز جابجایی چیست؟ و چه تاثیری بر مهاجرت دارد؟

امتیاز جابجایی شامل عوامل مختلفی مانند هزینه‌های پرواز، قیمت اجاره و قبوض آب و برق محاسبه شده است. مقرون به صرفه‌ترین کشور معاف از مالیات برای مهاجرت مهاجران برای نقل مکان، عمان است که امتیاز جابجایی 7.92 از 10 را کسب می‌کند. این کشور که در خاورمیانه واقع شده است، حدود 6.4 میلیون نفر جمعیت دارد. یک بلیط یک طرفه اقتصادی به شهر مسقط، پایتخت کشور، برای مهاجران حدود ۱۸۷ پوند (۲۲۷ دلار آمریکا یا ۲۱۴ یورو) از لندن و ۴۰۵ پوند (۴۹۲ دلار آمریکا یا ۴۶۴ یورو) از نیویورک هزینه خواهد داشت.

به طور متوسط، عمان ارزان‌ترین کشور برای خرید یا اجاره آپارتمان و همچنین مقرون به صرفه‌ترین کشور از نظر هزینه‌های ماهانه (به استثنای اجاره) است. این کشور همچنین سومین کشور ارزان قیمت برای قبوض ماهانه آب و برق است که حدود ۸۳ پوند (۱۰۳ دلار آمریکا یا ۹۶ یورو) هزینه دارد. متوسط حقوق ماهانه خالص در عمان حدود ۱۷۷۵ پوند (۲۲۰۵ دلار آمریکا یا ۲۰۵۱ یورو) است. یعنی با مهاجرت به عمان و کار در عمان حداکثر هزینه ماهانه ۸۳ پوند است. تیم ویلئام راسل مقاصد معاف از مالیات محبوب را بر اساس عوامل هزینه جابجایی مانند پرواز‌ها، اجاره بها و صورت‌حساب‌های آب و برق رتبه‌بندی کرده است تا مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشور‌های جهان بدون مالیات را برای نقل مکان به این سال نشان دهد.

سایر کشورهای مقرون به صرفه بدون مالیات

پس از عمان، کشور‌های دیگری مانند کویت، بحرین و امارات در لیست برترین کشور‌های مقرون به صرفه معاف از مالیات قرار گرفته‌اند. امارات متحده عربی، علیرغم اینکه به خاطر سبک زندگی مجلل خود شناخته می‌شود، با هزینه‌های ماهانه زندگی در حدود ۳۵۹۰ درهم و متوسط حقوق خالص ماهانه حدود ۱۳۰۱۵ درهم در رتبه چهارم این لیست قرار دارد. با این حال، جایگاه عمان به عنوان کشوری که کمترین هزینه‌های زندگی ماهانه را ارائه می‌دهد و سومین کشور ارزان قیمت برای قبوض ماهانه آب و برق با حدود ۳۸۶ درهم، آن را متمایز کرده است.

منبع خبر: BNN Breaking

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال