موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راه‌کارهای جدید کانادا برای دارندگان PGWP با تاریخ انقضای نزدیک

راه‌کارهای جدید کانادا برای دارندگان PGWP با تاریخ انقضای نزدیک

به گزارش CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، در 7 ماه دسامبر اعلام کرد که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را تمدید نخواهد کرد.

این در حالی است که IRCC، در سال‌های اخیر، به دلیل همه‌گیری کرونا و بعد از آن، به دلیل کندی پردازش مدارک و ایجاد وقفه در قرعه‌کشی Express Entry، مجوز کار پس از تحصیل را تمدید کرد تا دارندگان آن بتوانند در کانادا کار کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)، برای سه بار تمدید شد که آخرین تاریخ تمدید آن در 6 ماه آوریل، برای افرادی بود که مجوز PGWP آن‌ها تا پایان سال 2023، منقضی می‌شد. این تمدید، ارائه یک مجوز کار آزاد (open work permit) بود که برای 18 ماه اعتبار داشت. IRCC، خاطرنشان کرد افرادی که مجوز PGWP آن‌ها در 31 دسامبر یا قبل از آن منقضی می‌شود، هنوز هم واجد شرایط تمدید هستند.

خبر عدم تمدید PGWP، چه تاثیری بر نامزدهای اکسپرس اینتری دارد؟

این خبر، تأثیر قابل توجهی بر متقاضیان Express Entry خواهد گذاشت. چرا که برنامه Express Entry، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دارندگان مجوز PGWP است که در حال حاضر در کانادا هستند و می‌خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. از این‌رو، خبر عدم تمدید این مجوز توسط IRCC، برای بسیاری از افرادی که تاریخ انقضای PGWP آن‌ها نزدیک است و خواهان شرکت در برنامه Express Entry هستند، نگران کننده است.

برنامه Express Entry، بر اساس یک سیستم امتیازدهی است که متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری و سابقه مهاجرتی ارزیابی می‌کند. متقاضیان با بالاترین امتیاز، دعوتنامه‌ای برای درخواست (ITA) دریافت می‌کنند. متقاضیانی که هنوز دعوتنامه برای درخواست (ITA) دریافت نکرده‌اند و  PGWP آن‌ها منقضی شده است، ممکن است به زودی واجد شرایط کار در کانادا نباشند.

توقف ناگهانی قرعه‌کشی Express Entry که از 26 اکتبر تا 6 دسامبر به طول انجامید، فشار بیشتری را بر برخی از دارندگان PGWP در استخر Express Entry وارد می‌کند زیرا بدون ITA، نمی‌توانند برای دریافت اقامت دائم یا حفظ اقامت خود در حالی که IRCC در حال پردازش درخواست آن‌ها است، درخواست دهند.

اما اگر PGWP شما در حال انقضا است چه باید کرد؟

متقاضیان Express Entry در این وضعیت، چند گزینه برای ماندن در کانادا، در حالی که منتظر تصمیم نهایی IRCC در مورد درخواست خود هستند، دارند که عبارتند از:

  • درخواست ویزای بازدید کننده (Visitor Record): دارندگان PGWP، می‌توانند برای یک ویزای بازدید کننده درخواست دهند تا در کانادا بمانند. این ویزا معمولاً شش ماه اعتبار دارد. (اما ممکن است در موارد مختلف، متفاوت باشد.)
  • درخواست مجوز کار (Work Permit) جدید: دارندگان PGWP، می‌توانند برای یک مجوز کار جدید درخواست دهند. این کار می‌تواند شامل هزینه‌ها و زمان بیشتر برای پردازش، باشد.
  • درخواست مجوز کار بریجینگ باز (BOWP): اگر قبلاً برای اقامت دائم کانادا، درخواست داده‌اید، اما تصمیم نهایی را از IRCC دریافت نکرده‌اید، ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار بریجینگ باز (BOWP) باشید. این مجوز به این دسته از افراد اجازه می‌دهد تا در حالی که منتظر تصمیم IRCC هستند، در کانادا کار کنند. البته این امکان برای افرادی فراهم  است که از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی مانند اکسپرس اینتری کانادا، برنامه نامزد استانی کانادا (PNP)، برنامه نیروی کار ماهر کبک یا پایلوت کشاورزی و مواد غذایی کانادا درخواست داده‌اند.

پایان خبر

 

 

 

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال