موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)؛ یکی از جزایر دیدنی حوزه آتلانتیک است که در شمال شرق کانادا قرار دارد. مرکز این استان، شهر شارلوت‌تاون (Charlottetown) است که بزرگترین و مهاجرپذیرترین شهر این استان به حساب می‌آید. بسیاری از افراد، برای مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد، این شهر را انتخاب می‌کنند. اگر قصد کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا زندگی (مخصوصا با خانواده) را دارید، برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. همچنین، با توجه به طبیعت روستایی این استان، می‌توانید در صنایع ماهیگیری و کشاورزی، جغرافیا، آب‌وهوا و سیستم‌ها حمل و نقل کار کنید. 

جزیره پرنس ادوارد، مزایای زیادی از جمله اقتصاد رو به رشد، اجتماع متمدن، فرصت‌های شغلی بسیار و سیستم آموزش خوبی دارد. شرایط منحصر به فرد این استان باعث شده تا افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این جزیره را برای کار و زندگی انتخاب کنند. اگر علاقه دارید به استان زیبای پرنس ادوارد مهاجرت کنید، با ما همراه باشید تا به معرفی این استان بپردازیم و روش‌ها، مراحل و شرایط مورد نیاز هر روش را برایتان شرح دهیم.

جزیره پرنس ادوارد، مزایای زیادی از جمله اقتصاد رو به رشد، اجتماع متمدن، فرصت‌های شغلی بسیار و سیستم آموزش خوبی دارد. شرایط منحصر به فرد این استان باعث شده تا افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این جزیره را برای کار و زندگی انتخاب کنند. اگر علاقه دارید به استان زیبای پرنس ادوارد مهاجرت کنید، با ما همراه باشید تا به معرفی این استان بپردازیم و روش‌ها، مراحل و شرایط مورد نیاز هر روش را برایتان شرح دهیم.

روش‌های مهاجرت از طریق برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد در سال 2001 برای رشد اقتصادی و برطرف کردن نیازهای بازار کار این استان طراحی شد. این استان در سال‌های اخیر به یک مقصدی عالی برای مهاجران، به خصوص افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، تبدیل شده است. برای مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد سه راه پیش روی شماست:

  •   اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد (PEI Express Entry)
  •   تأثیر نیروی کار (PEI Labour Impact)
  •  تأثیر کسب‌وکار (PEI Business Impact)

اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد

اگر علاقه‌مند به کار و زندگی در جزیره پرنس ادوارد هستید، باکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. کافی‌ست به عضویت اکسپرس انتری فدرال (Express Entry) درآیید.

همچنین باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های مهاجرتی زیر باشید و شغل شما نیز موردنیاز این استان باشد. سه دسته اصلی برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری عبارتند از:

درصورتی‌که در شغل خود، تخصص و سابقه کار کافی دارید، این برنامه ممکن است برای شما مناسب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه اسکیل ورکر کانادا را مطالعه کنید.

شرایط لازم برای اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال از طریق اکسپرس انتری مناسب افرادی است که دارای مهارت و سابقه کار در حوزه مشاغل فنی هستند. چنانچه فکر می‌کنید این برنامه مناسب شماست، صفحه اسکیل ترید کانادا را مطالعه کنید.

تجربه کار کانادایی برای افرادی مناسب است که حداقل یکسال سابقه کار در مشاغل مورد نیاز کانادا را داشته‌اند یا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، در این کشور به مدت 1 سال کار کرده‌اند. شرایط و نحوه مهاجرت از طریق روش تجربه کار کانادایی را در صفحه مربوط به آن، مطالعه کنید.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری فدرال

برای نامزد شدن از طریق پروفایل اکسپرس انتری، باید پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد و مشخصات خود را در آن وارد کنید و در‌صورت واجد شرایط بودن، پس از کسب نمره مورد نیاز، به عضویت استخر اکسپرس انتری (Express Entry Pool) در می‌آیید. پس از آن، امتیازی بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی یا CRS برای شما در نظر گرفته می‌شود.

هر چقدر امتیاز CRS بالاتری کسب کنید، شانس شما برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر است. حال اگر برای یکی از برنامه‌های استانی مثل برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد نامزد شده باشید، 600 امتیاز CRS به شما اضافه می‌شود.

علاوه‌بر اینکه لازم است پروفایل اکسپرس انتری فعال داشته‌باشید؛ خوب است بدانید پروفایل اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد، استخر و سیستم رتبه‌بندی آن متفاوت است.

در‌صورتی‌که شرایط بالا را دارید، برای اخذ اقامت از طریق اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد مراحل زیر را دنبال کنید:

1) به سراغ ثبت‌نام در سیستم ابراز علاقه‌مندی (EOI) جزیره پرنس ادوارد که مشابه سیستم اکسپرس انتری است بروید.

2) هنگام ساختن پروفایل، سؤالاتی از شما پرسیده می‌شود که به آنها جواب درست بدهید.

بله، هر زمان که بخواهید، تغییر اطلاعات واردشده برای شما ممکن است.

با توجه به اینکه اداره مهاجرت جزیره پرنس ادوارد اطلاعات وارد شده در پروفایل EOI شما را چک می‌کند، در صورت وجود هرگونه مغایرت، به مدت 2 سال نمی‌توانید درخواست اقامت بدهید.

3) با توجه به اطلاعاتی که در EOI وارد می‌کنید، امتیازی بر اساس معیارهای مهم به شما تعلق می‌گیرد. بالاترین امتیازی که می‌توانید کسب کنید 100 است و کمترین 67 است.

4) در گزینش دوره‌ای، افرادی که بالاترین امتیاز را گرفته‌اند برای درخواست نامزدی استانی دعوت می‌شوند که از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود. (در این مرحله با داشتن حداقل 67 امتیاز پذیرفته می‌شوید.)

5) سپس لازم است خودتان و کارفرمایتان فرم‌های مربوطه را پرکنید. (برای ثبت درخواست خود 60 روز فرصت دارید.)

6) در صورت موفقیت، یک نامزدی استانی دریافت می‌کنید که باید از طریق اکانت اکسپرس انتری خود آن را تأیید کنید. پس از تأیید نامزدی خود، 600 امتیاز CRS به شما اضافه می‌شود و احتمالا در گزینش بعدی اکسپرس انتری، دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

خیر لزوماً نیازی نیست ولی داشتن جاب آفر به بالا رفتن امتیاز اکسپرس انتری شما کمک می‌کند.

300 دلار کانادا

6 ماه

تأثیر نیروی کار (PEI Labour Impact)

این برنامه مناسب نیروی کار ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که مهارت و تجربه مورد نیاز بازار کار جزیره پرنس ادوارد را دارند. اگر پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی در جزیره پرنس ادوارد دارید و می‌خواهید از یک راه سریع اقامت دائم کانادا را بگیرید، تأثیر نیروی کار (Labour Impact) برنامه مناسب شماست. این برنامه شامل سه گروه است:

عکس از نیروی کار در مشاغل مختلف که نشان دهنده تاثیر نیروی کار در جزیره پرنس ادوارد است

الف) گروه اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص (Skilled Worker Stream)

این برنامه برای افرادی است که یک پیشنهاد شغلی خوب در جزیره پرنس ادوارد دارند یا در این جزیره شاغل هستند. متقاضیان باید یک شغل مهارت‌محور، سابقه کار مرتبط با آن و حداقل فوق دیپلم یا تحصیلات دانشگاهی داشته‌ باشند. برنامه اسکیل ورکر از دو طریق قابل پیگیری است:

  1.  اسکیل ورکر خارج از کانادا (Skilled Worker outside Canada) برای افرادی که پیشنهاد کار دائم و تمام‌وقت در این جزیره از طرف کارفرمای واجدشرایط دارند.
  2.  اسکیل ورکر در جزیره پرنس ادوارد (Skilled Worker in PEI) برای افرادی که مشغول کار و زندگی در این استانند و اجازه کار دارند.

ب) گروه نیروی کار مشاغل حیاتی (PEI Critical Worker)

این برنامه برای افرادی مناسب است که در حال حاضر در جزیره پرنس ادوارد استخدام شده‌اند و کارفرمای آنها مایل است اسپانسرشان شود تا اقامت دائم بگیرند.

ج) گروه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (International Graduate Stream)

کسانی که اخیرا در جزیره پرنس ادوارد فارغ‌التحصیل شده‌اند و در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر آن تحصیل کرده‌اند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

اخذ اقامت از طریق برنامه تأثیر نیروی کار

برای اخذ اقامت از طریق برنامه تأثیر نیروی کار، طبق مراحل زیر پیش بروید:

مراحل انجام کار دقیقا مشابه اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد است. می‌توانید از طریق سیستم ابراز علاقه‌مندی اقدام کنید؛ با این تفاوت که در مرحله آخر، باید با استفاده از گواهی نامزدی جزیره پرنس ادوارد، برای دریافت اقامت دائم خود از اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید.

بله. برای اخذ اقامت از هر سه راه معرفی شده، به پیشنهاد کاری نیاز دارید.

300 دلار کانادا

6 ماه یا کمتر

تأثیر کسب‌وکار (PEI Business Impact)

اگر در فکر گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری هستید، این برنامه می‌تواند برای شما مناسب باشد؛ زیرا جزیره پرنس ادوارد به دنبال جذب تاجران و کارآفرینان با تجربه و بامهارت‌ است. افرادی که قصد مهاجرت کارآفرینی را دارند، می‌توانند در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی این استان و ایجاد فرصت‌های شغلی موثر باشند. برنامه تأثیر کسب‌وکار تنها شامل افرادی که اجازه کار یا (Work Permit Stream) دارند، می‌شود.


از تاریخ سپتامبر 2018 دو گروه مالکیت کامل (PEI 100% Ownership Stream) و مالکیت جزئی (PEI Partial Ownership Streams) از این برنامه حذف شدند.

افراد دارای اجازه کار یا (Work Permit Stream)

این دسته از افراد قصد سرمایه‌گذاری تجاری در کشور کانادا را دارند. اگر جزو این دسته از متقاضیان هستید، لازم است در کانادا با داشتن مجوز کار موقت، مشغول به کار شوید تا در مورد کسب‌وکار مورد نظرتان بیشتر بدانید. پس‌از حداقل یک سال می‌توانید از طریق برنامه نامزدی جزیره پرنس ادوارد، برای اقامت دائم کانادا درخواست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ورک پرمیت کانادا را مطالعه کنید.

مراحل دریافت اقامت از طریق تأثیر کسب‌وکار

1- برای شرکت در این برنامه، ابتدا باید مطمئن شوید که واجد شرایط هستید.

2- در سیستم ابراز علاقه‌مندی (EOI) ثبت نام کنید و اطلاعات لازم را در سامانه وارد کنید تا پروفایلتان کامل شود.


پروفایل EOI شما به مدت 6 ماه فعال خواهد بود. بعد از کامل کردن پروفایلتان می‌توانید در آن تغییراتی ایجاد کنید؛ اما فقط تا قبل از این که برای ثبت درخواست اقامتتان دعوت شوید.

3- اگر موفق شوید، دعوتنامه‌ای برای درخواست اقامتتان از طریق ایمیل دریافت می‌کنید. این ایمیل شما را برای انجام مراحل بعدی راهنمایی می‌کند. برای ثبت درخواست اقامت فقط 60 روز فرصت دارید.

4- کارهای مربوط به درخواست اقامتتان را کامل کنید. تمامی فرم‌ها را پر کرده و اسناد پشتیبان را جمع‌آوری کنید. در این مرحله، باید هزینه درخواست اقامت را پرداخت کنید.

می‌توانید درخواست خود را به صورت حضوری، از طریق پست یا ایمیل ارسال کنید.

اطلاعات پستی موردنیازتان به صورت زیر است:

کانادا، جزیره پرنس ادوارد، شارلوت تاون، خیابان Euston، طبقه دوم، پلاک 94، اداره مهاجرت، صندوق پستی 1176، کد پستی: C1A7M8

5- اگر درخواست شما تأیید شود، برای مصاحبه حضوری به دفتر مهاجرت جزیره پرنس ادوارد دعوت خواهید شد تا در مورد پیشنهاد و برنامه تجاری خود گفتگو کنید.

6- پس از آن، یک قرارداد عملکرد (Performance Agreement) امضا می‌کنید. جزیره پرنس ادوارد ممکن است یک نامه پشتیبانی برای شما ارسال کند که می‌توانید از آن، برای گرفتن اجازه کار از اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید.

7- بعد از گرفتن اجازه کار، 30 روز فرصت دارید تا به جزیره پرنس ادوارد نقل مکان کنید و آن را به اداره مهاجرت این استان اطلاع دهید.

8- برای شما یک مأمور استقرار (Settlement Officer) در نظر گرفته می‌شود تا در اجرا و اداره‌کردن کسب‌وکارتان کمکتان کند و از شما گزارش پیشرفت کار را به طور منظم دریافت کند.

9- اگر شرایط قرارداد عملکرد و دیگر شرایط مورد نیاز را ایجاد کنید، برای اقامت در جزیره پرنس ادوارد نامزد خواهید شد و پس از آن می‌توانید برای اقامت دائم کانادا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

10 هزار دلار کانادا

6 ماه یا کمتر

امتیازبندی برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد

هنگامی که سیستم ابراز علاقه‌مندی جزیره پرنس ادوارد ثبت نام می‌کنید، بر حسب معیارهای خاصی ارزیابی می‌شوید و امتیازی به شما تعلق می‌گیرد. در نهایت متقاضیانی که بالاترین امتیاز را گرفته‌اند، شانس بیشتری برای دریافت نامزدی جزیره پرنس ادوارد خواهند داشت. در ادامه، به بررسی معیارها و حداکثر امتیازی که به هرکدام از آنها در هر روش تعلق می‌گیرد خواهیم پرداخت.

معیارها و حداکثر امتیاز هرکدام در سیستم اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد (آکاردئون)

فاکتوربا پیشنهاد کاربدون پیشنهاد کار
سن2020
زبان2020
تحصیلات1515
سابقه کار1520
اشتغال1510
سازگاری1515
حداکثر امتیاز100100

معیارها و حداکثر امتیاز هر کدام در برنامه تأثیر نیروی کار (آکاردئون)

فاکتوراسکیل ورکرنیروی کار حیاتیفارغ‌التحصیلان بین‌المللی
سن151525
زبان2020-
تحصیلات151535
سابقه کار2020-
اشتغال151520
سازگاری151520
حداکثر امتیاز100100100

معیارها و حداکثر امتیاز هر کدام در برنامه تأثیر کسب‌وکار

فاکتورماکزیمم امتیاز
سن20
زبان40
تحصیلات20
مالکیت تجاری یا تجربه مدیریت ارشد50
اظهارنامه عمومی35
سازگاری35
حداکثر امتیاز200

مراحل شرکت در برنامه جزیره پرنس ادوارد

به طور کلی می‌توانید با گذراندن 4 مرحله در برنامه جزیره پرنس ادوارد شرکت کنید:

  1.  انتخاب روش مهاجرتی: تصمیم بگیرید که واجد شرایط کدام روش مهاجرتی هستید.
  2.  ثبت نام در سیستم ابراز علاقه‌مندی: فرقی ندارد قصد مهاجرت کارآفرینی، کاری یا تحصیلی داشته‌باشید؛ در هر صورت به یک پروفایل EOI نیاز خواهید داشت. زیرا ارزیابی همه داوطلبان از همین طریق انجام می‌شود.
  3.  بارگذاری مدارک مورد نیاز: با توجه به روش مهاجرتی انتخاب شده‌تان لازم است مدارک و اسنادی را در پروفایل خود بارگذاری کنید.
  4.  درخواست اقامت دائم کانادا: زمانی که نامزدی استانی خود را دریافت کردید، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا نیز درخواست دهید.

مدارک لازم برای مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد

مدارک مورد نیاز شما تا حد زیادی به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. با این‌حال مدارک زیر در همه روش‌های مهاجرتی مورد نیاز خواهند بود:

  •  اصل و کپی پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  •  گواهی عدم سوءپیشینه
  •  اصل و کپی مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)
  •  مدارک معتبر سوابق کاری و سابقه بیمه
  •  نامه تمکن مالی معتبر صادره از بانک
  •  مدرک معتبر و مدت‌دار زبان انگلیسی یا فرانسوی (CELPIP, IELTS, TEF, TOEFL)
  •  عکس دیجیتالی
  •  گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  •  نتایج معاینه پزشکی
  •  مدارک تحصیلی (مانند ریزنمرات یا مدرک تحصیلی)
  •  پس از انتخاب راه مهاجرتی مناسب، ممکن است مدارک دیگری هم لازم داشته‌باشید. مانند:
  •  نامه پیشنهاد کاری (برای مهاجرت کاری به کانادا)
  •  طرح تجاری
  •  مجوز کار
  •  و…

هزینه مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد

همان‌طور که می‌بینید، هزینه مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد در جدول زیر آمده‌است. این هزینه‌ها تنها شامل هزینه‌های دولتی‌ست و باید هزینه وکیل و هزینه‌های جانبی دیگر را هم در نظر بگیرید.

هزینه مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد
بررسی پرونده مهاجرت + هزینه حق اقامت دائم1365 دلار کانادا
بررسی پرونده مهاجرت بدون حق اقامت دائم850 دلار کانادا
بررسی پرونده مهاجرت همسر + هزینه حق اقامت دائم همسر1365 دلار کانادا
بررسی پرونده مهاجرت همسر بدون حق اقامت دائم850 دلار کانادا
بررسی پرونده مهاجرت فرزند (1 فرزند)230 دلار کانادا

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد

با توجه به اینکه مهاجرت از طریق برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد، یکی از راه‌های سریع مهاجرتی محسوب می‌شود، پروسه تأیید درخواست اقامت شما درصورتی‌که همه شرایط دیگر محیا باشند، 9 تا 18 ماه زمان لازم دارد.

بعد از مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد چکار کنیم؟

اولین اقدامات شما در این استان ممکن است خرید یا اجاره خانه، پیدا کردن کار و افتتاح حساب بانکی باشد. اگر کارآفرین هستید پس از ورود به جزیره پرنس ادوارد، باید به اداره مهاجرت بروید و حضورتان در این جزیره را اطلاع دهید. در غیر این صورت، درصورتی‌که پیشنهاد کار داشته‌اید، لازم است هرچه زودتر مشغول به کار شوید. اگر محصل هستید، پس از انجام امور اداری مربوط به دانشگاه، باید نسبت به دریافت خوابگاه یا اجاره اتاق اقدام کنید.
همچنین، پس از مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد با چالش‌های زیاد و درعین حال جالبی روبه‌رو خواهید شد. برای مثال، با فرهنگ و قوانین جدیدی آشنا می‌شوید. در این حالت باید دوستان جدیدی پیدا کنید و به تقویت زبان انگلیسی خود بپردازید.

برنامه جزیره پرنس ادوارد کانادا و مهاجرت به حوزه آتلانتیک

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد، یکی از برنامه‌های مهاجرت به حوزه آتلانتیک است. این دو برنامه در کنار هم باعث جذب مهاجران زیادی از سراسر دنیا به جزیره پرنس ادوارد شدند. هدف هر دوی این برنامه‌ها در اولویت اول، کمک به رشد اقتصادی کشور کانادا است. همچنین از دیگر موارد قابل توجه برای مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد، می‌توان به فرهنگ ساحلی فوق‌العاده و صنایع پررونق کشاورزی، ماهیگیری و توریسم اشاره کرد. با این حال قادرید برنامه‌های استانی دیگر حوزه آتلانتیک مانند نوا اسکوشیا را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته‌باشید. ما در پارسی کانادا همواره در کنار شما هستیم تا مسیر مهاجرت شما را ساده‌تر کنیم.

سوالات متداول:

اکسپرس انتری جزیره پرنس ادوارد یکی از راه‌های مهاجرت به این جزیره است. جزیره پرنس ادوارد تنها یک نامزدی برای هر متقاضی در نظر می‌گیرد‌.

می‌توانید برای خودتان، همسرتان و فرزندانتان (که زیر ۱۹ سال سن دارند) درخواست دهید. اما برای دیگر اعضای خانواده این امکان وجود ندارد‌.

باید قبل از ثبت درخواست اقامت، یکی از یک برنامه‌های مهاجرتی را انتخاب کنید. تغییر برنامه مهاجرتی‌تان را پیش از دریافت نامزدی جزیره پرنس ادوارد امکان دارد، مگر اینکه از طریق یک برنامه نامزد شوید.

در این صورت نمی‌توانید از طریق اکسپرس انتری برای دریافت نامزدی استانی اقدام کنید. اما ممکن است شرایط دیگر برنامه‌های استانی جزیره پرنس ادوارد را داشته‌باشید.

بله. به عنوان مقیم دائم این کشور، حق زندگی، کار یا تحصیل در هر کجای کانادا را دارید.

هزینه‌های زندگی در جزیره پرنس ادوارد به موارد مختلفی همچون سبک زندگی و تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد که به طور متوسط در ماه 1400 دلار کانادا است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال