موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

%83 مسلمانان در کانادا می‌گویند این کشور مناسب آن‌هاست!

%83 مسلمانان در کانادا می‌گویند این کشور مناسب آن‌هاست!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، گزارشات جدید نشان می‌دهد جمعیت مسلمان کانادا که بیشتر آنها مهاجر هستند، وابستگی شدیدی به کانادا پیدا کرده‌اند و احساس می‌کنند، این کشور جای مناسبی برای مسلمانان است. طبق این گزارش مشخص شده است که 83 درصد از مسلمانان کانادا، به کانادایی بودن «بسیار مفتخر» هستند، در حالی که این رقم در کانادایی‌های غیرمسلمان 73 درصد است! این گزارش توسط گروه تحقیقاتی Environics، یک شرکت نظرسنجی و تحقیقاتی در تورنتو انجام شده است. سایر نتایج این گزارش شامل موارد زیر است:

  • مسلمانان به‌اندازه غیر مسلمانان در کانادا بر این باورند که هویت کانادایی آنها بسیار مهم است.
  • مسلمانان به اندازه غیرمسلمانان برای تنوع و ارتباطات بین فرهنگ‌ها ارزش قائل هستند.
  • داشتن هویت مسلمان و کانادایی بودن، در این افراد با غرور خاصی درنظر گرفته می‌شود.
  • مسلمانان تقریباً به‌طور کلی از مسیری که کشور کانادا در حال پیمودن است، رضایت دارند و این رضایت بیشتر از سایر کانادایی‌هاست!
  • اکثر مسلمانان در کانادا، هم مذهب (84%) و هم کشور کانادا (81%) را بخش‌های بسیار مهمی از هویت شخصی خود می‌دانند.
  • مسلمانان مهاجر کانادا بر این باورند که جامعه کانادایی به جای تبعیض قائل شدن برای آن‌ها، سعی در ادغام‌شان در جامعه کانادا دارد.
  • از هر ده مسلمان (90 درصد)، 9 نفر خوشبین هستند که دولت فدرال جدید، روابط بین مسلمانان و غیرمسلمانان را بهبود خواهد بخشید.

به طور کلی، مسلمانانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بزرگترین منبع غرور خود را به آزادی و تنوع فرهنگی در کانادا نسبت می‌دهند. جالب است بدانید، از هر ده مسلمان ساکن کانادا هفت نفر مهاجر هستند. از کل پاسخ دهندگان (مسلمان و غیرمسلمان)، 84 درصد معتقدند که با مسلمانان در کانادا بهتر از مسلمانان در کشورهای غربی رفتار می‌شود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 79 درصد از مسلمانان کانادایی در انتخابات فدرال سال 2015 رای دادند و حدود دو سوم آنها به حزب لیبرال کانادا که اکنون حاکم است، رای دادند.

یکی از جنبه‌های قابل توجه این گزارش این است که مسلمانان در کانادا معتقدند با آنها بهتر از سایر کشورها رفتار می‌شود. این در حالی است که نخست وزیر کانادا شخصاً برای استقبال از پناهجویان سوری در زمستان امسال به فرودگاه رفت. دیوید کوهن (David Cohen)، وکیل دادگستری، می‌گوید: «تفاوت نمی‌تواند آشکارتر باشد!»

پایان خبر – منبع: CICNews

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها