موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اجاره خانه در استرالیا

اگر قصد اجاره خانه در استرالیا را دارید، ابتدا باید از شرایط اجاره باخبر شوید. داشتن اطلاعات کافی درباره این موضوع به شما کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین محل را برای اجاره خانه و سکونت در استرالیا انتخاب نمایید.

اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا جزو مهم‌ترین اقداماتی است که پس از مهاجرت به این کشور انجام می‌شود. این موضوع برای افرادی که برای اولین بار به استرالیا سفر می‌کنند سخت خواهد بود. برای این که بتوانید زندگی بهتر و آسانی داشته باشید، باید یک محل مناسب و ایده‌آل برای اقامت اجاره کنید. مبلغ اجاره خانه‌ها بر اساس نوع شهر و فاکتورهای مختلف، کاملا متفاوت است.

اگر قصد اجاره مسکن در استرالیا را دارید، ابتدا باید از شرایط اجاره خانه در استرالیا باخبر شوید. داشتن اطلاعات کافی درباره این موضوع به شما کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین محل را برای اجاره خانه و سکونت در استرالیا انتخاب نمایید. در این مقاله از پارسی کانادا نحوه اجاره ملک در استرالیا و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را بررسی خواهیم کرد.

اجاره خانه در استرالیا

با دستیابی به اطلاعات نحوه اجاره خانه در استرالیا در این مقاله، بهترین مکان را انتخاب خواهید کرد.

شناخت انواع ملک، قدم قبل از دانستن شرایط اجاره خانه در استرالیا

قبل از اینکه از شرایط اجاره خانه در استرالیا مطلع شوید لازم است انواع ملک برای اجاره را به‌طور کامل بشناسید. شرایط و نحوه زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین شما با شناخت انواع ملک در استرالیا می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین خانه‌ها را برای اجاره کردن انتخاب نمایید. انواع ملک برای اجاره در استرالیا عبارت‌اند از:

1- خانه (house)

یکی از محبوب‌ترین املاک برای اجاره در استرالیا، خانه‌های دارای حیاط است. این خانه‌ها به‌صورت جداگانه و مستقل ساخته شده‌اند و به این امکان را می‌دهند که بتوانید در محیطی آرام و دور از حاشیه زندگی کنید. این نوع خانه‌های دارای حیاط، باغچه و محیطی بزرگ هستند و گزینه ایده‌آلی برای اجاره در استرالیا به شمار می‌روند.

2- تاون هاوس (townhouse)

تاون هاوس‌ها نوع دیگری از املاک اجاره‌ای هستند که شباهت زیادی به خانه‌های حیاط دار دارند. تنها فرق این خانه‌ها با هاوس در جمع‌وجور بودن آن‌هاست. تاون هاوس قیمت پایین‌تری نسبت به آپارتمان دارد و به‌صورت دو یا سه طبقه ساخته می‌شود. این نوع خانه‌ها طراحی شیک و مدرنی داشته و برای اجاره کردن مناسب هستند.

3- خانه‌های دوبلکس (Duplex)

خانه‌های دوبلکس از جمله مدرن‌ترین خانه‌ها برای اجاره هستند که طراحی متفاوتی با سایر املاک دارند. این نوع از منازل به‌صورت دو طبقه ساخته می‌شوند، اما در واقع یک واحد کامل هستند. محبوبیت این خانه‌ها روزبه‌روز بین سرمایه‌گذاران و خریداران ملک افزایش می‌یابد. این موضوع نشان دهنده جذابیت و زیبایی خانه‌های دوبلکس است.

4- برج‌های مسکونی (Residential Tower)

برج‌های مسکونی در واقع مجتمع‌هایی بزرگ با ساکنان زیاد هستند. این نوع آپارتمان‌ها قیمت بسیار زیادی دارند، اما به‌دلیل بهره‌مندی از امکانات متنوع و کاربردی برای اجاره کردن گزینه مناسبی هستند. اگر دنبال اجاره خانه‌هایی در قلب شهر هستید که امکانات منحصربه‌فردی داشته باشد می‌توانید برج‌های مسکونی را برای اجاره انتخاب نمایید.

5- خانه های نیمه مستقل (semi-detached house)

خانه‌های نیمه مستقل نوع دیگری از خانه‌های موجود در استرالیا هستند که اجاره داده می‌شوند. خانه‌های نیمه مستقل دارای یک دیوار مشترک با خانه کناری خود هستند. این نوع خانه‌ها به‌دلیل هزینه اجاره پایینی که دارند گزینه مناسبی برای اجاره کردن هستند.

6- خانه‌های ویکتوریایی (Victorian Era Homes)

خانه‌های ویکتوریایی به خانه‌هایی گفته می‌شود که در دوران حکومت ملکه بریتانیای کبیر ساخته شدند. در آن زمان خانه‌های ویکتوریایی محبوبیت زیادی داشته و تعداد این سبک از خانه‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کرد. خانه‌های ویکتوریایی دارای طراحی سنتی هستند و جزو خانه‌های قدیمی برای اجاره در استرالیا به شمار می‌روند.

مراحل و قوانین اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا برای مهاجران کار ساده‌ای نیست، اما اگر با مراحل و قوانین آن آشنا باشند سختی آن کمتر خواهد شد. در این بخش مراحلی را که برای اجاره خانه در کشور استرالیا طی می‌شود را برای شما شرح می‌دهیم.

اجاره ملک در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا، مراحل (یادگیری اصطلاحات، انتخاب مکان مناسب،جستجو حرفه‌ای و…) مختص به خود را دارد.

مرحله اول: اصطلاحات و زبان محلی را یاد بگیرید

مهاجران ابتدا باید با منطقه‌ای که قصد اجاره خانه در آن را دارند آشنا شوند. برای این کار لازم است اطلاعات کافی درباره زبان محلی و اصطلاحات رایج در آن داشته باشید. کسب اطلاعات کافی درباره موارد ذکر شده به شما کمک می‌کند که بتوانید جستجوی بهتری داشته باشید و در مدت‌زمان کوتاه‌تری یک مکان مناسب برای اجاره آپارتمان انتخاب نمایید.

به‌عنوان مثال آپارتمان در کشور استرالیا تحت‌عنوان «flat» و خانه‌هایی با فضای باز زیاد به‌عنوان «house» شناخته می‌شوند.

مرحله دوم: یک مکان مناسب برای اجاره انتخاب کنید

در قدم بعدی برای اجاره خانه در استرالیا باید زمانی را برای پیدا کردن مکانی مناسب اختصاص دهید. مناطق و شهرهای مختلفی در کشور استرالیا وجود دارد. بنابراین شما باید با توجه به سلیقه شخصی و همچنین بودجه‌ای که دارید یک مکان مناسب برای اجاره خانه انتخاب نمایید.

مرحله سوم: جستجو را به‌صورت دقیق و حرفه‌ای انجام دهید

پس از این که منطقه یا شهر موردنظر برای اجاره خانه را انتخاب کردید، نوبت به فرآیند جستجو می‌رسد. جستجوی شما ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما شما نباید خسته شوید. چون پیدا کردن آپارتمان یا خانه مناسب برای اجاره زمان‌بر است.

برای جستجو خانه برای اجاره در استرالیا از اینترنت، روزنامه‌ها یا آژانس‌های املاک استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌ها برای جستجوی حرفه‌ای استخدام فرد مجرب ارائه دهنده خدمات اجاره است. این فرد می‌تواند کمک بسیار خوبی برای جستجو و پیدا کردن خانه باشد.

مرحله چهارم: از آپارتمان‌هایی که پسندیده‌اید بازدید کنید

در مرحله بعدی از اجاره ملک در کشور استرالیا باید از خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که پسندیده‌اید دیدن کنید. برای این کار لازم است با آژانس‌های املاک تماس بگیرید و درخواست بازدید از خانه‌های پسند شده بدهید. در استرالیا معمولا خانه‌های اجاره‌ای توسط آژانس‌های املاک مدیریت می‌شوند. لذا بهتر است مدارک موردنیاز برای ثبت اجاره را همراه خود داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین شرایط اجاره خانه در استرالیا، بازدید مستأجر از آپارتمان است. پس شما باید با دقت کافی تمام اجزای خانه را مشاهده کنید. این کار کمک می‌کند که بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید و بهترین منازل را برای اجاره در استرالیا انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: مدارک احراز هویت خود را آماده کنید

این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد چون اجاره نامه باید به صورت دقیق و با توجه به مشخصات مستاجر نوشته شود. لذا شما باید تمام مدارکی که صاحب خانه یا نماینده آن درخواست می‌کند در دست داشته باشید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی
  • گواهی درآمد و صورت‌حساب بانکی در طی سه ماه گذشته
  • قرارداد اجاره قبلی (در صورت وجود)
  • جزئیات استخدام
  • ضامن (اگر صاحب‌خانه قبلی ندارید یا در خارج از کشور زندگی می‌کنند، یک کارفرما می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد)
  • پیش‌پرداخت (اگر خانه را تحویل نگرفتید، مبلغ به شما برگردانده می‌شود)

مرحله ششم: ثبت اجاره نامه

پس از این که تمام مراحل قبلی را با موفقیت انجام دادید، نوبت به ثبت قرارداد اجاره خانه است. در آژانس‌های املاک از شما خواسته می‌شود که مبلغی را به‌عنوان وثیقه پرداخت نمایید. پرداخت این مبلغ به‌منظور حفظ امنیت خانه و پرداخت خسارت‌های احتمالی توسط مستأجر دریافت می‌شود.

شما باید فهرستی از لوازم موجود در آپارتمان تهیه کنید تا دقیقا همان‌ها را موقع اتمام قرارداد تحویل دهید. اگر در طی اجاره یکی از لوازم خانه آسیب ببیند هزینه آن از وثیقه پرداختی کسر خواهد شد. موضوع بعدی در رابطه با مدت‌زمان اجاره خانه در استرالیا است.


اکثر اجاره‌هایی که در استرالیا تنظیم می‌شود 6 الی 12 ماهه است.

اجاره نامه باید به‌صورت کامل تنظیم شده و شامل موارد زیر باشد:

  • نام، آدرس، شماره تلفن و شماره ثبت نماینده (در صورت وجود)
  •  نام، آدرس و شماره تلفن صاحب‌خانه (فقط در صورت عدم استفاده از نماینده، شماره موردنیاز است)
  • نام تمام مستأجرین در قرارداد
  • آدرس محل اجاره
  • مبلغ اجاره به علاوه نحوه و زمان پرداخت اجاره
  • مبلغ وثیقه
  • چه کسی هزینه تامین و استفاده از آب را پرداخت می‌کند.
  • لیست تمام لوازم خانگی
  • شرایط اضافی مانند بند حیوان خانگی
  • تاریخ و امضای همه طرفین

سایت اجاره خانه در استرالیا

وب‌سایت‌های متعددی در زمینه اجاره خانه در استرالیا تخصص دارند و مجموعه وسیعی از خانه‌ها را برای انتخاب به متقاضیان پیشنهاد می‌کنند. برخی از این وب سایت‌های اجاره خانه عبارتند از:

  • realestate.com.au
  • domain.com.au
  • rent.com.au
  • reiwa.com.au
  • realestateview.com.au
  • property.com.au
  • homely.com.au
  • expatrist.com

این وب‌سایت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که املاک، آپارتمان‌ها و خانه‌های اجاره‌ای را در سراسر استرالیا جستجو کنند. کاربران می توانند نتایج جستجوی خود را بر اساس مکان، قیمت، تعداد اتاق خواب‌ها و معیارهای دیگر فیلتر کنند. برخی از وب‌سایت‌ها ویژگی‌های اضافی مانند تورهای مجازی را نیز ارائه می‌کنند.

هزینه اجاره ملک در استرالیا

اجاره ملک یا آپارتمان یکی از موارد مهمی است که به‌طور مستقیم روی هزینه زندگی در استرالیا تاثیر می‌گذارد. هزینه اجاره ملک در استرالیا به فاکتورهای مهمی همچون نوع خانه، منطقه شهری، مساحت خانه، مدت‌زمان قرارداد و … بستگی دارد.

با شناخت هزینه اجاره خانه در استرالیا، راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام منطقه برای انتخاب و اجاره خانه مناسب است. قبل از پرداختن به میانگین اجاره هفتگی در استرالیا در شهرهای مختلف آن، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد هزینه زندگی در این کشور بدانید، مطلب هزینه زندگی در استرالیا را مطالعه کنید.

به‌طور کلی میانگین اجاره هفتگی در استرالیا در شهرهای مختلف به‌صورت زیر است:

منطقه شهریمیانگین اجاره هفتگی برای یک واحد (دلار استرالیا)میانگین اجاره هفتگی برای خانه (دلار استرالیا)میانگین اجاره هفتگی برای خانه منطقه‌ای (دلار استرالیا)
سیدنی (Sydney, NSW)490600480
ملبورن (Melbourne, VIC)375445380
بریزبین (Brisbane, QLD)420480450
آدلاید (Adelaide, SA)360450320
کنبرا (Canberra, ACT)530675------
پرت (Perth, WA)390460450
هوبارت (Hobart, TAS)428500420
داروین (Darwin, NT)480600------
میانگین ملی (National Average)436499417

وظایف و مسئولیت‌های مستاجر و صاحب‌خانه در استرالیا

  • صاحب‌خانه مسئول مالیات بر دارایی و هزینه‌های خدمات (تعمیرات سقف، سرویس و تعمیر آسانسور، تعمیر و نگهداری محوطه، هزینه مدیریت و غیره) است در حالی که مستاجر مسئولیت پرداخت قبوض آب و برق را بر عهده دارد، مگر اینکه در قرارداد به گونه دیگری ذکر شده باشد.
  • در صورتی که منزل دارای استخر یا باغ را اجاره کنید، ممکن است هزینه‌های تعمیر و نگهداری در اجاره‌نامه لحاظ شود.
  • مستاجر موظف است مکان را قابل سکونت نگه دارد و از سالم بودن خدمات ضروری مانند آب و فاضلاب اطمینان حاصل کند.
  • اگر تعمیرات لازم توسط صاحب‌خانه به‌موقع انجام نشد، می‌توانید ترتیبی دهید که خودتان تعمیرات را انجام دهید و پس از آن صورت‌حساب را برای او ارسال کنید.
  • اگر می‌خواهید قرارداد را زودتر فسخ کنید، تا پایان مدت اجاره باید اجاره‌بها را پرداخت کنید. با این حال، ممکن است به شما اجازه داده شود با مشورت صاحب‌خانه بتوانید فردی را بیابید تا مدت باقیمانده را بر عهده بگیرد و وثیقه خود را پس بگیرید.
  • صاحب‌خانه نمی‌تواند با برداشتن وسایل شما از خانه، تعویض قفل‌ها یا قطع خدمات شما را بیرون کند. (به جز موارد نقض قرارداد، مثلاً آسیب رساندن به اموال، عدم پرداخت اجاره‌بها و غیره).

سخن پایانی

اجاره خانه در استرالیا به‌عنوان یکی از کارهای سخت پس از مهاجرت به استرالیا شناخته می‌شود. کیفیت زندگی و راحتی شما به محلی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. لذا پس از آشنایی با شرایط اجاره خانه در استرالیا، بهترین و مناسب‌ترین محل را برای اجاره خانه انتخاب نمایید.

این موضوع به قدری اهمیت دارد که افراد چندین روز را صرف پیدا کردن خانه یا آپارتمان مناسب برای اجاره می‌کنند. در این مقاله چگونگی اجاره ملک در استرالیا و نکات پیرامون آن را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع دارید کافی است با تیم پشتیبانی پارسی کانادا تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه اجاره ملک در استرالیا به فاکتورهای مهمی همچون نوع خانه، منطقه شهری، مساحت خانه، مدت‌زمان قرارداد و … بستگی دارد.

قیمت اجاره خانه در شهر ملبورن استرالیا به‌صورت میانگین 375 دلار در هفته است.

شرایط اجاره خانه در استرالیا به‌صورت 6 الی 12 ماهه است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها