موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

افزایش تمکن مالی و شرایط جدید دولت کانادا برای دانشجویان در 2024

افزایش تمکن مالی و شرایط جدید دولت کانادا برای دانشجویان در 2024

به گزارش سایت IRCC و به نقل از پارسی کانادا، آقای مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، اعلام کرد که از اول ماه ژانویه 2024، مبلغ تمکن مالی متقاضیان اخذ استادی پرمیت، از 10 هزار به 20635 دلار کانادا افزایش خواهد یافت. این تغییرات، برای درخواست‌های جدید مجوز تحصیل ارائه شده در اول ماه ژانویه ۲۰۲۴ یا بعد از آن، اعمال خواهد شد.

کشور کانادا، به دلیل داشتن سیستم آموزشی باکیفیت، جامعه چند فرهنگی و فرصت‌های کار پس از فارغ‌التحصیلی، یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است دارند. اما این در حالی است که دانشجویان بین‌المللی این کشور، با چالش‌های جدی مانند کمبود مسکن مناسب مواجه هستند. در همین راستا، دولت کانادا قصد دارد تغییراتی را برای حمایت بیشتر از دانشجویان بین‌المللی اعمال کند که در این دسته از اخبار مهاجرتی به آن می‌پردازیم.

تمکن مالی برای متقاضیان استادی پرمیت (که در حال حاضر دو برابر میزان فعلی شده است)، از اوایل دهه 2000، هیچ تغییری نداشت. این در حالی است که هزینه‌های زندگی در کانادا، در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و دانشجویان بین‌المللی پس از ورود به این کشور، اغلب با چالش‌های مالی مواجه می‌شوند. بنابراین دولت کانادا، قصد دارد با افزایش میزان تمکن مالی برای دانشجویان بین‌المللی، به آن‌ها کمک کند تا آمادگی بیشتری برای زندگی در این کشور داشته باشند.

همچنین دولت کانادا اعلام کرد که یک چارچوب جدید برای شناسایی مؤسسات آموزشی که خدمات و پشتیبانی باکیفیتی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند، ایجاد کرده است. این چارچوب جدید، شامل معیارهایی از جمله ارائه کیفیت آموزش و امکانات رفاهی مناسب از جمله مسکن برای حمایت بیشتر از دانشجویان بین‌المللی است.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا

سایر شرایط جدید دولت کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

همچنین مارک میلر، علاوه بر افزایش تمکن مالی برای متقاضیان استادی پرمیت، به روزرسانی‌هایی نیز ارائه کرد:

1- تمدید اجازه کار در حین تحصیل به صورت نامحدود تا 30 آوریل 2024

این سیاست به دانشجویان بین‌المللی که به صورت حضوری در حال تحصیل در کانادا هستند و درخواست مجوز تحصیل (Study Permit) خود را از ۷ دسامبر ۲۰۲۳ ارائه کرده اند، اجازه می‌دهد در طول ترم تحصیلی، بیش از ۲۰ ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند. همچنین دولت کانادا، در حال بررسی گزینه‌های دیگری مانند افزایش ساعات کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی به ۳۰ ساعت در هفته است.

2- تمدید سیاست محاسبه زمان تحصیل آنلاین برای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

برخی از دوره‌های آنلاین تا سپتامبر ۲۰۲۴ برای واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در کانادا اعتبار دارند.

3- عدم تمدید مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPs)

در پاسخ به کمبود نیروی کار در کانادا، در دوران همه‌گیری و پس از آن، یک سیاست موقت، در 3 نوبت، برای ارائه یک مجوز کار 18 ماهه اضافی به دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل انقضای مجوز کار اولیه، ارائه شد. دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی که تا 31 دسامبر 2023 منقضی می شود، واجد شرایط درخواست هستند. با این حال، این سیاست موقت، تمدید نخواهد شد.

در مجموع، این سیاست‌ها به دانشجویان بین‌المللی کمک خواهد کرد تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی، در کانادا بمانند و به کاهش کمبود نیروی کار در این کشور کمک کنند.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال