موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استان ساسکاچوان برنامه مهاجرتی جدیدی را اعلام کرد

استان ساسکاچوان برنامه مهاجرتی جدیدی را اعلام کرد

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CICNEWS در استان ساسکاچوان کانادا برای رفع نیازهای بازار کار این استان در بخش‌های مهم برای مشاغلی که نیروهای آن به سختی پیدا می شوند (موسوم به Hard to fill Jobs) یک برنامه مهاجرتی به صورت رسمی ارائه گردید.

در پایلوت برنامه استانی ساسکاچوان، به کارفرمایان حاضر در این استان، این امکان را می دهد تا استعدادهای بین‌المللی را برای مشاغل خاص مورد تقاضا جذب کنند. مشاغل واجد شرایط تحت این پایلوت ممکن است به آموزش در حین کار نیاز داشته باشند. بخش‌هایی که بیشترین تقاضای نیروی کار را در ساسکاچوان دارند عبارتند از: بهداشت، تولید، کشاورزی، فناوری کشاورزی، ساخت‌وساز، مهمان‌داری و خرده‌فروشی. جزئیات بیشتر را می‌توانید در صفحه پایلوت کشاورزی و مواد غذایی کانادا بخوانید.

جرمی هریسون وزیر مهاجرت و آموزش شغلی در یک نشست رسانه ای گفت: «تقاضا برای نیروی کار در استان ما (ساسکاچوان) به شدت زیاد است و تنها با پروژه های اقتصادی قابل توجهی که اخیراً در ساسکاچوان اعلام شده است، افزایش خواهد یافت.» این برنامه مهاجرتی جدید به کارفرمایان کمک می‌کند تا دسترسی بهتری به گزینه‌های بین‌المللی برای استخدام نیروهای کار متخصص داشته باشند.

نیروهای کار خارجی که از طریق این روش مهاجرت به ساسکاچوان (SINP) کاندید شده اند، توسط کارفرمایان و جامعه ساسکاچوان حمایت خواهند شد. این پایلوت قرار است در دسامبر 2021 آغاز شود.

حتما بخوانید:  مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی ساسکاچوان

جیم بنس، رئیس و مدیر عامل Hospitality Saskatchewan در این نشست گفت: «این یک خبر بسیار مثبت برای مشاغل صنعت مهمان‌نداری در ساسکاچوان است. این پروژه برای جذب استعدادها طراحی شده است و یک برنامه عالی برای تمام بخش هایی است که در حال حاضر با چالش های جذب نیروی کار در استان مواجه هستند.

برخی از معیارهای واجد شرایط بودن نامزدهای این دوره عبارتند از:

از یک کارفرمای رسمی در ساسکاچوان، یک جاب آفر تمام وقت و دائمی و نامه تایید شغل SINP برای یک شغل واجد شرایط داشته باشید.

داشتن حداقل سطح مهارت زبان رسمی کانادا؛ حداقل شرایط تحصیلی و تجربه کاری را داشته باشیدکه شامل داشتن حداقل یک سال سابقه کار در همان شغلی که پیشنهاد شغلی است یا شش ماه تجربه کاری در آن شغل در ساسکاچوان می باشد.

 

guest
4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها