موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان کانادا

سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان کانادا

برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان که به کارآفرینی و مزرعه‌داری (Saskatchewan Entrepreneur and Farm) معروف است یکی از چندین روش مهاجرت به استان ساسکاچوان است که خود دارای سه روش است:

  • کارآفرینی (SINP Entrepreneur Category)
  • مزرعه داری ( SINP Farm Owner/Operator Category)
  • کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی (SINP International Graduate Entrepreneur Category)

از آنجایی که اکثر مخاطبان این برنامه مهاجرتی ایران هستند در این مقاله قصد داریم فقط برنامه کارآفرینی این روش جذاب مهاجرتی را به شما معرفی کنیم.

اگر حداقل 500 هزار دلار هزار دلار سرمایه و ۳ سال تجربه و سابقه مدیریت کسب و کار مرتبط دارید می‌توانید با این روش به استان ساسکاچوان مهاجرت کنید و بعد از مدتی اقامت دائم خود و فرزندان زیر ۲۱ سال را بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان چیست؟

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان یکی از شاخه‌های برنامه‌ی استانی ساسکاچوان (SINP) و زیر مجموعه روش های سرمایه گذاری در کانادا است که توسط این استان مدیریت می‌شود. این برنامه برای صاحبان کسب‌وکار با تجربه یا مدیران ارشد که می‌خواهند به این استان ساسکاچوان مهاجرت، طراحی شده است.

براساس این برنامه متقاضیان باید یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی یا یک کسب‌وکار موجود را خریداری کنند.

کارآفرین می‌تواند پس از حداقل ۶ ماه فعالیت در یک کسب و کار در این استان، برای اقامت دائم (PR) درخواست دهد. کاندیدا‌های علاقه‌مند ابتدا باید یک ابراز علاقه (EOI) از طریق پورتال آنلاین SINP ارسال کنند.

پس از ثبت نام در یک پروفایل، بر اساس سیستم رتبه‌بندی کارآفرین SINP به داوطلب امتیاز داده می‌شود. از کاندیدا‌هایی که بیشترین امتیازات رقابتی را داشته باشند دعوت می‌شود تا یک درخواست رسمی به این برنامه ارسال کنند.

برنامه کارآفرینی (سرمایه گذاری) ساسکاچوان

چرا در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان شرکت کنیم؟

شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان مزایا زیادی دارد که از جمله آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود محدودیت سنی
  • اخذ اقامت دائم
  • فرصت‌های شغلی متنوع
  • امکان استفاده از خدمات آموزشی و درمانی رایگان و سایر خدمات رفاهی
  • سوددهی زیاد و بهبود کیفیت زندگی
  • و غیره-

شرایط لازم برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان چیست؟

چنانچه قصد شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان را دارید، باید شرایط زیر را مد نظر داشته باشید:

شرایط لازمتوضیحات
پروفایل اکسپری اینتریخیر
وابستی به به استانخیر
پیشنهاد کارخیر
مهارت زبانداشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
سطح تحصیلاتداشتن مدرک فنی حرفه‌ای یا مدرک دانشگاهی (حداقل لیسانس)
تجربه کاری3 سال سابقه کار مدیریت کسب‌و‌کار یا تجربه کارآفرینی
نیاز به سرمایه‌گذاری200 هزار دلار کانادا برای داخل شهر رجینا یا ساسکاتون
300 هزار دلار کانادا برای خارج شهر رجینا یا ساسکاتون
دارایی خالص شخصی500 هزار دلار کانادا

یکی از شرایط بسیار مهم برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، تسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است. برای این منظور باید در آزمون زبان نمره قابل‌قبول را کسب کنید. کسب مدرک در هر سطح امتیازی متفاوت دارد:

  • کسب مدرک (CLB) در سطح 4، دریافت امتیاز 5
  • کسب مدرک (CLB) در سطح 5، دریافت امتیاز 10
  • کسب مدرک (CLB) در سطح 6 به بالا، دریافت امتیاز 15

سطح تحصیلات در این برنامه نیز از شرایط لازم و مهم است. چنانچه دارای مدرک فنی و حرفه‌ای باشید، 10 امتیاز و اگر دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های کشاورزی، تجارت یا علوم و فناوری باشید، 15 امتیاز دریافت خواهید کرد.

یکی از شرایط لازم برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، تکمیل فرم ابراز علاقه (EOI) است. همچنین متقاضیان باید دارای سابقه کار و سابقه مدیریتی (حداقل سه سال سابقه کار به‌عنوان مدیر بازرگانی یا کارآفرین) باشند و علاقه و توانایی خود را در این زمینه ثابت کنند.

فرد متقاضی باید منابع مالی کافی برای مالکیت و مدیریت فعال یک تجارت در ساسکاچوان را داشته باشد. البته میزان سرمایه‌گذاری در کانادا بستگی به محل کسب‌و‌کار پیشنهادی دارد و متفاوت است. اگر کسب‌و‌کار پیشنهادی در شهر رجینا یا شهر ساسکاتون واقع شده باشد، مبلغ سرمایه‌گذاری با خارج از این مکان‌ها، متفاوت خواهد بود.

همچنین متقاضی باید یک طرح کسب‌و‌کار (BEP) بنویسد و شرایط ایجاد کسب‌و‌کار خود را در آن به طور کامل توضیح دهد و معیارهای خاصی مانند ایجاد فرصت شغلی برای کانادایی‌ها را داشته باشد.

طرح تاسیس کسب‌وکار (business plan)

یکی دیگر از الزامات برنامه کارآفرینی کانادا دعوت شده‌اید، باید یک طرح کسب‌و‌کار (BEP) یا آماده و ارسال کنید و توضیح دهید که چگونه کسب‌و‌کار ساسکاچوان را تاسیس و در آن سرمایه‌گذاری می کنید. این طرح کسب‌و‌کار باید شامل موارد زیر باشد:

  • کسب‌و‌کاری را باید تاسیس کنید که با امتیازهای دسته‌بندی شده برای دسته کارآفرینی ساسکاچوان، یکسان باشد.
  • کل سرمایه‌گذاری شما 1 میلیون دلار کانادا یا بیشتر باشد، در غیر اینصورت باید حداقل یک‌سوم (33 درصد) از سهام یک تجارت در ساسکاچوان را دارا باشید.
  • به مدیریت روزانه کسب‌و‌کار خود تعهد داشته باشید.
  • درصورتی‌که در حال ایجاد یک کسب‌و‌کار جدید در رجینا یا ساسکاتون هستید، باید برای کانادایی‌ها یا ساکنان دائم شغل ایجاد کنید.

💡یک نکته مهم

در صورت داشتن شرایط بالا و موفق شدن در این برنامه، می‌توانید به‌صورت مستقل، برای خود یک کسب‌و‌کار جدید راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید کسب و کارهای موجود را بررسی و متناسب با شرایط خود یکی از آن‌ها را خریداری و مدیریت کنید. برای این‌کار می‌توانید به صفحه خرید بیزنس در کانادا مراجعه کنید.

مدارک لازم برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان باید مدارک زیر را تهیه و ارائه کنید. توجه داشته باشید که باید آن‌ها را به صورت خوانا و واضح در پروفایل خود آپلود کنید. این مدارک عبارتند از:

  • چک لیست سند SINP
  • مدارک هویتی (مانند گذرنامه و…)
  • مدارک سابقه کار و فرم ابراز علاقه
  • مدارک تحصیلی (مدارک فنی حرفه‌ای یا مدارک دانشگاهی)
  • مدارک زبان
  • فیش تسویه حساب
  • فرم‌های درخواست
  • اثبات وضعیت حرفه‌ای یا مجوز

مراحل کارآفرینی در ساسکاچوان: تکمیل فرم EOI، دریافت دعوتنامه و اخذ اقامت کانادا

3 مرحله مهم شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برنامه نامزد مهاجر ساسکاچوان (SINP) این فرصت را به نامزدها می‌دهد تا اداره کسب ‌وکار خود را در این استان به عهده بگیرند. اما برای شرکت در این برنامه باید سه مرحله را پشت سر بگذارید:

مرحله 1: تکمیل فرم ابراز علاقه (EOI) به برنامه نامزد استانی ساسکاچوان (SINP)

در این مرحله، مهاجران باید با ارائه اطلاعاتی مبنی بر دارایی‌ها، تجربه کارآفرینی و طرح تاسیس کسب‌و‌کار (BEP)، علاقه خود را به اقامت و راه‌اندازی کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری در کانادا به صورت آنلاین نشان دهند. در این مرحله نامزدهایی که امتیازات لازم را کسب کرده باشند و معیارهای مورد نیاز را داشته باشند، در گروه نامزدهای برنامه استانی پذیرفته می‌شوند.

مرحله 2: دعوت از کاندیداهای منتخب برای درخواست

پس از آنکه کاندیداها بر اساس امتیاز از سیستم EOI انتخاب و اولویت‌بندی شدند، کاندیداهای برتر(واجدین شرایط بر اساس بالاترین امتیاز) می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند. ارائه EOI پذیرش برنامه یا نامزدی را تضمین نمی‌کند. بعد از طی مراحل تایید نامزدها، برای آن‌ها نامه تایید کارآفرین از برنامه استانی صادر می‌شود. این نامه به معنی حمایت از درخواست متقاضی برای اقامت، کار و عملی کردن ایده تجاری به مدت 2 سال و به‌صورت قانونی در ساسکاچوان است.

مرحله 3: نامزد شدن توسط برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان

در این مرحله، متقاضی برای نامزد شدن توسط برنامه نامزدی استانی و دریافت اقامت دائم، باید شرایط توافقنامه عملکرد تجاری را که در بالا، مفصل شرح دادیم را داشته باشد.

لازم به ذکر است که داشتن شرایط مذکور، پیش از نامزدی و دریافت اقامت دائم برای تایید درخواست، ضروری است. پس از آن متقاضی می‌تواند با ircc یک توافقنامه عملکرد تجاری امضا کند و مجوز کار خود را دریافت کند. سپس اجازه راه‌ اندازی کسب‌و‌کار مربوطه در ساسکاچوان را دارد و می‌تواند به کارآفرینی در این استان مشغول شود.

هزینه مهاجرت با برنامه کارآفرینی در کانادا

همان‌طور که گفتیم کارآفرینی در ساسکاچوان، نیازمند داشتن یک سرمایه اولیه و یک سرمایه خالص است. همچنین، هزینه درخواست ویزا، وکیل، ترجمه مدارک، انگشت نگاری و هزینه مهاجرت به کانادا نیز جزء این موارد به حساب می‌آید که باید در نظر گرفته شود. به جدول زیر دقت کنید:

نوع هزینهمبلغ هزینه
سرمایه اولیه200 هزار دلار کانادا برای داخل شهر رجینا یا ساسکاتون
300 هزار دلار کانادا برای خارج شهر رجینا یا ساسکاتون
سرمایه خالص500 هزار دلار کانادا
درخواست ویزا155 دلار به ازای هر نفر
هزینه ترجمه مدارکمتغیر
هزینه انگشت نگاری کانادا85 دلار
وکیلمتغیر
هزینه‌های سفرمتغیر

آیا می‌توان با کارآفرینی در کانادا می‌توان اقامت دائم گرفت؟

کشور کانادا از افراد غیر کانادایی که درخواست اقامت در ساسکاچوان را دارند، دعوت و آن‌ها را برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال معرفی می‌کند. برای گرفتن اقامت دائم در گام اول، باید بوسیله SINP تایید شده باشید و پس از آن ویزای کارآفرینی کانادا را دریافت خواهید کرد و فعالیت خود را به‌عنوان یک کارآفرین شروع می‌کنید. در گام دوم پس از گذشت 6 ماه از اقامت موقت و فعالیت در زمینه مورد نظر خود، می‌توانید برای نامزدی استانی درخواست دهید و پس از آن برای اقامت دائم اقدام کنید، بنابراین با برنامه کارآفرینی کانادا می‌توانید اقامت دریافت کنید اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که جهت تایید درخواست خود باید شرایط مذکور بالا را در مورد آن صحبت کردیم را داشته باشید.

اقامت فرزندان و همسر

در برنامه رده کارآفرین SINP باید افراد وابسته به درخواست خود را، حتی اگر همراه شما به کانادا نیایند، فهرست کنید. همچنین باید قبل از صدور ویزا، اسامی وابستگان خود را به IRCC ارسال کنید. برای آشنایی با سیاست‌ها، خط مش‌های مربوط به افراد تحت تکفل با می‌توانید به سایت IRCC مراجعه کنید.

در حال حاضر، وابستگان همراه شما عبارتند از:

  • همسر
  • شریک مشترک حقوقی
  • فرزندان وابسته

توجه داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده شما که در درخواست SINP گنجانده نشده‌اند، بعد از آن نمی‌توانند به‌عنوان بخشی از درخواست شما برای اقامت دائم نامزد شوند. اگر می‌خواهید با این مشکل مواجه نشوید، باید برای دولت کانادا یک درخواست جداگانه ارسال کنید و تا زمان تایید منتظر بمانید.

💡نکته: اگر شما متقاضی اصلی هستید، ممکن است والدین، برادران و خواهران شما در درخواست SINP لحاظ نشوند.

مروری بر سیستم امتیازبندی کارآفرینی در ساسکاچوان

کارآفرینی در ساسکاچوان بر مبنای سیستم امتیازبندی است. این امتیازها براساس سه پارامتر و زیر مجموعه‌های آن محاسبه می‌شوند. این پارامترها عبارتند از:

سرمایه انسانی که خود شامل زیر مجموعه‌های زیر است:

  • سن
  • سفراکتشافی
  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
  • سطح تحصیلات
  • میزان دارایی خالص

تجربه کار بیزینسی، شامل:

  • تجربه کارآفرینی
  • میزان درآمد از کسب‌و‌کار
  • نوآوری

طرح تاسیس کسب‌و‌کار، شامل:

  • میزان سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کلیدی
  • در جدول زیر امتیازاتی که به متقاضیان بر اساس این فاکتورها تعلق می‌گیرد را آورده‌ایم:
فاکتورامتیاز
سن15
سفر اکتشافی15
مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه15
سطح تحصیلات15
میزان دارایی خالص15
تجربه کارآفرینی20
میزان درآمد از کسب‌و‌کار20
نوآوری10
میزان سرمایه‌گذاری20
سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کلیدی15
جمع کل160

مقایسه برنامه کارآفرینی ساسکاچوان با دیگر استان‌های کانادا

سه مورد از بهترین استان‌ها برای راه اندازی کسب‌و‌کار در کانادا و شرکت در برنامه کارآفرینی کانادا طبق جدول زیر است:

نوع سرمایهمناطق شمال غربیساسکاچوانبریتیش کلمبیا
سرمایه خالص برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در داخل مرکز استان500 هزار دلار500 هزار دلار600 هزار دلار
سرمایه خالص برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در خارج مرکز استان250 هزار دلار500 هزار دلار300 هزار دلار
سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در داخل مرکز استان300 هزار دلار300 هزار دلار200 هزار دلار
سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در خارج مرکز استان150 هزار دلار200 هزار دلار100 هزار دلار

استانداردهای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کانادا

قانون سرمایه‌گذاری کانادا (ICA) به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های خارجی را بررسی کند. با این کار مطمئن می‌شوند سرمایه‌گذاری توسط افراد خارجی، برای امنیت ملی کانادا ضرری نخواهد داشت. همچنین این قانون تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاری توسط افراد غیر کانادایی به نفع اقتصاد کانادا خواهد بود. علاوه بر آن، قانون موجود باعث ایجاد تعادل در سرمایه‌گذاری‌ها و ارتقای رونق اقتصادی و محافظت از کانادا در برابر عوامل خارجی می‌شود.

چراکه ممکن است برخی افراد سعی داشته باشند تا مالکیت داده‌های شخصی و حساس کانادا یا مالکیت و کنترل کالاها، زیرساخت‌ها و فناوری را جهت تحقق اهداف خود به دست آورند و به امنیت ملی این کشور، آسیب جدی وارد کنند.

چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای کارآفرینی مورد قبول دولت کانادا نیستند؟

مشاغل زیر برای برنامه کارآفرینی کانادا موردقبول نخواهند بود:

  • فعالیت‌های حوزه املاک شامل : خرید، فروش و اجاره املاک
  • کارگزاری املاک و مستغلات، کارگزاری بورس یا بیمه
  • کسب‌وکارهای خود اشتغالی که برای فعالیت نیاز به مجوز یا اعتبار دارند.
  • مشاغل مربوط به پرداخت وام روزانه، نقدینگی چک، تبدیل پول و دستگاه‌های خودپرداز
  • اتحادیه‌های اعتباری (credit union)
  • اقامتگاه‌های خانگی که خدمات جای خواب و صبحانه ارائه می‌دهند.
  • شرکت‌های تعاونی (Co-operatives)
  • کسب درآمد از سرمایه‌گذاری‌های غیرفعال
  • سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های تکمیل نشده مانند آپارتمان‌های کاندو که تکمیل آن به کارآفرینان برنامه استانی ساسکاچوان، بستگی دارد.

چه کسانی نمی‌توانند در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان شرکت کنند؟

متقاضیان برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، درصورتی‌که هر یک از ویژگی‌های زیر را داشته باشند، نمی‌توانند در برنامه کارآفرینی این استان شرکت کنند و ویزای کارآفرینی کانادا را دریافت کنند.

  • ارائه اطلاعات ناقص یا اشتباه در درخواست خود
  • داشتن درخواست پناهندگی در کانادا
  • اقامت غیرقانونی در کانادا یا هر کشور دیگری
  • داشتن سابقه کیفری
  • ممنوع الورود بودن به کانادا
  • بیماری جدی خود یا هریک از افراد خانواده تحت تکفل
  • صدور حکم حذف توسط اداره مهاجرت کانادا
  • و غیره

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان؛ راهی برای مهاجرت به کانادا!

در این مطلب هر آنچه را که باید در مورد کارآفرینی در ساسکاچوان بدانید (شرایط، مدارک، هزینه‌ها، اقامت همسر و فرزندان، دریافت اقامت دائم، مشاغل غیر قانونی و غیره) را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا و راه‌اندازی کسب‌و‌کار در این کشور را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید با مشاوران پارسی کانادا تماس بگیرید یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سؤالات متداول

مراحل شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، شامل ارسال فرم ابراز علاقه (EOI)، دعوت از کاندیداهای منتخب برای درخواست و در نهایت، نامزد شدن توسط برنامه نامزدی این استان می‌شود.

این برنامه می‌تواند راهی عالی برای ارزیابی ایده، به دست آوردن مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای شروع و رشد کسب‌و‌کار و توسعه یک طرح کسب‌و‌کار برای شما باشد. از مزایای این برنامه می‌توان به توسعه بازارهای جدید در قالب کالاها، خدمات و فناوری، افزایش راه‌های تولید ثروت، افزایش درآمد ملی و درآمدهای مالیاتی، نوآوری، ترویج خوداتکایی و افزایش فرصت‌های شغلی اشاره کرد.

فرد متقاضی به 500 هزار دلار سرمایه خالص، حداقل 300 هزار دلار برای کسب‌و‌کارهای واقع در شهر رجینا یا شهر ساسکاتون و حداقل 200 هزار دلار برای کسب‌وکارهای خارج از این شهرها نیاز دارد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال