موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

تبدیل مجوز تحصیل کانادا به اقامت دائم!

تبدیل مجوز تحصیل کانادا به اقامت دائم!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند می‌توانند در حین تحصیل در کانادا یا پس از فارغ‌التحصیلی، برای اقامت دائم اقدام کنند. در این خبر که در تاریخ 8/بهمن/1402 منتشر شده است، اداره مهاجرت کانادا اظهار کرده است که گزینه‌های زیادی برای اخذ اقامت دائم کانادا ویژه دانشجویان بین‌المللی وجود دارد؛ البته مشروط بر اینکه شرایط لازم برنامه مورد نظر خود را داشته باشند.

البته که دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، تضمینی برای دریافت اقامت دائم ندارند. با این حال، آنها می‌توانند با آماده کردن شرایط خود از قبل از فارغ‌التحصیلی، شانس خود را افزایش دهند. کانادا راه‌های اقامت دائم زیادی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد؛ چراکه تحقیقات نشان داده کسانی که تحصیلات کانادایی دارند در بازار کار کانادا موفق‌تر هستند. این دانشجویان به‌عنوان نیروی انسانی آینده‌دار از افراد ماهر در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند برای رفع نیازهای بازار کار در کانادا مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، کارفرمایان کانادایی برای تحصیلات و تجربه کاری محلی که دانشجویان بین‌المللی در کانادا کسب می‌کنند ارزش بیشتری قائل هستند.

پس از اتمام تحصیلات در کانادا، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) اقدام می‌کنند. PGWP به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار آزاد می‌دهد؛ به این معنا که آنها می‌توانند تقریباً در همه جا و تقریباً برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

کدام دانشجویان، واجد شرایط تبدیل مجوز تحصیل در کانادا به اقامت دائم هستند؟

دانشجویان با داشتن شرایط زیر، ممکن است بتوانند ویزای PGWP یا کار پس از تحصیل در کانادا را بگیرند:

  • در یکی از موسسات آموزشی واجد شرایط (DLI) تحصیل کرده باشند
  • طول دوره تحصیل این افراد، در موسسات آموزشی واجد شرایط (DLI) حداقل 8 ماه بوده باشد
  • در پایان تحصیلات خود مدرک و گواهینامه معتبر دریافت کرده باشند
  • تحصیلات دانشجو در کانادا، به‌صورت تمام وقت بوده باشد
  • از موسسات آموزشی واجد شرایط (DLI) نامه تائیدیه دریافت کرده باشند

مزیت برتر PGWP این است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به واسطه آن تجربه کاری در کانادا را کسب کنند. این تجربه باعث می‌شود دانشجو واجد شرایط اقامت دائم باشد و آنها را نامزد رقابتی‌تری برای مهاجرت به کانادا می‌کند، زیرا بسیاری از مسیرهای مهاجرت به کانادا، امتیاز ویژه‌ای به داوطلبان دارای تجربه کاری کانادایی می‌دهند.

راهنمای اخذ اقامت دائم کانادا برای دارندگان مجوز تحصیل در کانادا

👈راه اول: درصورتی که شرایط بالا را دارید، می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری که یک سیستم مدیریت برنامه مهاجرتی است برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل استفاده کنید. در این سیستم سه برنامه مهاجرت اسکیل ورکر (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و استکیل ترید (FSTP)، پشتیبانی می‌شود. برنامه CEC یک مسیر اقامت دائم برای متقاضبانی است که در کانادا کار کرده‌اند. پس این گزینه، دقیقا همان چیزی است که دانشجویان بین‌المللی برای اخذ اقامت دائم کانادا به آن نیاز دارند. شرایط شرکت در این برنامه را می‌توانید در صفحه تجربه کار کانادایی با جزئیات کامل بخوانید.

👈راه دوم: تقریباً هر استان و منطقه‌ای در کانادا برنامه های استانی (PNP) خاص خودش را اجرا می‌کند. PNP به استان‌ها و مناطق اجازه می‌دهد تا افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا هستند و علاقه‌مند به اقامت در یک استان خاص هستند، معرفی کنند. بسیاری از برنامه‌های PNP به داوطلبانی که در کانادا تحصیل و کار کرده‌اند امتیاز ویژه‌ای می‌دهند.

👈راه سوم: داوطلبی که در کبک تحصیل کرده است و مایل هستند به طور دائم در این استان اقامت داشته باشند، ممکن است واجد شرایط مهاجرت تحت برنامه تجربه کبکی (PEQ) باشد. PEQ راه سریعی را برای فارغ‌التحصیلان خارجی و افراد دارای تجربه کاری در کبک فراهم می‌کند تا گواهی انتخاب کبک (QSC) را دریافت کنند، این گواهی گامی اجباری به سمت اقامت دائم کانادا و استان کبک است که توسط دولت فدرال داده می‌شود. جزئیات کامل‌تر درباره شرایط این روش را در صفحه تجربه کار کبکی بخوانید.

👈راه چهارم: برنامه مهاجرتی آتلانتیک گزینه‌ای برای دانشجویانی است که در نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور تحصیل کرده‌اند.

👈راه پنجم: پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا نیز به دانشجویان بین‌المللی که در جوامع روستایی و شمالی تحصیل کرده‌اند، اقامت دائم ارائه می‌کند.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال