موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استارتاپ های موفق کانادا

استارتاپ های موفق کانادا

کشور کانادا در زمینه اقتصاد جز کشور‌های پیشرو جهان به حساب می‌آید. در این میان حضور استارتاپ‌های موفق هم تأثیر بسزایی در این رشد داشته است. این کشور از مشاغل جدید و نوپا حمایت می‌کند و شاید این مسأله دلیل مهمی برای پیشرفت استارتاپ‌ها باشد. به طوری که در حال حاضر کانادا رتبه چهارم را در زمینه استارتاپ‌های موفق و کاربردی جهان دارد. خبر خوب برای کارآفرینان اینکه بودجه استارت‌آپ‌های کانادا در سال 2022 افزایش یافت که نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

استارتاپ‌های کانادایی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده‌اند و حتی با همتایان امریکایی خود در رقابت هستند. راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کانادا توسط کارآفرینان کانادایی یا افرادی است که قصد اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا را دارند.

استارتاپ های موفق کانادا

استارتاپ های موفق کانادا کدام هستند؟

ویزای استارتاپ روشی است که اقامت کانادا را برای دارندگان این ویزا فراهم می‌کند. در این روش فرد در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می‌تواند با راه‌اندازی استارتاپ همراه همسر و فرزندان خود در کشور کانادا زندگی کند.

در این مقاله، ما لیستی از ۵ استارت آپ برتر کانادایی را تهیه کرده‌ایم.

استارتاپ Maple

استارتاپ های موفق کانادا- استارتاپ Maple

استارتاپ Maple یک از بهترین استارتاپ های کانادا با درآمد بالا است.

تاسیسمکانتعداد پرسنلبنیانگذاران
2015تورنتو، کانادا11-50برت بلچتز، رکسانا زمان، استوارت استار

Maple یک استارت آپ در حوزه فناوری اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی است که در تورنتو، کانادا مستقر است. این شرکت بدون در نظر گرفتن زمان روز، بیماران را از طریق پلتفرم آنلاین خود با پزشکان متخصص دارای مجوز ارتباط می‌دهد. در دوران فراگیر شدن ویروس کرونا، این شرکت به مردم کمک کرد تا با دسترسی فوری به پزشک، در رابطه با مسائل بهداشتی خود راهنمایی دریافت کنند. استفاده آسان از این اپلیکیشن یکی از عوامل موفقیت آن است.

استارتاپ ApplyBoard

استارتاپ ApplyBoard

استارتاپ ApplyBoard پنلی برای ارتباط دانشجویان در سراسر جهان

تاسیسمکانتعداد پرسنلبنیانگذاران
2015واترلو، کانادا501-1000مارتین بصیری، ماسی بصیری، متی بصیری

ApplyBoard یکی از استارتاپ‌های موفق کانادا در حوزه نرم‌افزارهای آموزشی است. این پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کند و به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا برای تحصیل در خارج از کشور درخواست دهند. این استارتاپ بزرگترین پلتفرم در سراسر جهان است که همه دانشجویان را با یک روش به آموزش‌دهندگان وصل می‌کند. در حال حاضر، با ApplyBoard بیش از ۲۰۰۰۰۰ دانش‌آموز در سراسر جهان مسیر آموزشی خود را طی می‌کنند.

استارتاپ Loopio

استارتاپ های موفق کانادا-استارتاپ Loopio

استارتاپ های موفق کانادا-استارتاپ Loopio

تاسیسمکانتعداد پرسنلبنیانگذاران
2014تورنتو، کانادا101-250جعفر اویناتی، مت یورک، ذاکر همرج

Loopio یک شرکت نرم افزاری است که به طور خاص برای مدیریت سوالات امنیتی طراحی شده است. این استارتاپ موفق کانادایی به شرکت‌های بزرگ کمک می‌کند تا از درخواست‌های پرسشنامه امنیتی و موارد دیگر استفاده کنند و از این طریق همکاری با مشتریان را آسان‌تر می‌کند.

استارتاپ Borrowell

استارتاپ Borrowell بهترین استارتاپ های کانادا

استارتاپ Borrowell یکی از بهترین استارتاپ های کانادا در سال 2022

تاسیسمکانتعداد پرسنلبنیانگذاران
2014تورنتو، کانادا51-100ندرو گراهام، اوا ونگ

Borrowell یکی از بهترین استارتاپ‌های کانادا در حوزه تکنولوژی-مالی است که در حال حاضر در تورنتو واقع شده است. این شرکت به مردم کمک می‌کند تا امور مالی خود را بهتر مدیریت کنند.

Borrowell در زمینه رفع نیازهای مالی مانند حساب‌های بانکی، وام‌های شخصی، کارت‌های اعتباری، وام مسکن و بیمه نامه به کاربران کمک می‌کند. امتیاز این پلتفرم این است که با اعطای امتیاز امکان استفاده بهتر از امکانات را فراهم می‌کند، یعنی اگر شما امتیاز بالاتری داشته باشید اعتبار شما برای دریافت وام یا تخفیف بیمه نامه بالا می‌رود. این استارتاپ در سامانه خود براساس هوش مصنوعی راه حل‌های به مشتریان ارائه می‌دهد که مطابق با نیازهای آن‌ها باشد.

استارتاپ RVezy

استارتاپ های موفق کانادا - استارتاپ RVezy

استارتاپ RVezy کمپرهای متفاوتی را برای سفرها اختصاص می‌دهد.

تاسیسمکانتعداد پرسنلبنیانگذاران
2016اتاوا، کانادا51-100مایکل مک‌نات، توماس کولافا

RVezy یکی استارتاپ‌های موفق کانادا در حوزه سفر است و خدماتی در حوزه اجاره  RV در آمریکای شمالی را  فراهم می‌کند. این شرکت به کاربران خود این امکان را می‌دهد که برای سفر خود یک RV با قیمت مناسب اجاره کنند.

RVezy به کاربران خود اجازه می‌دهد تا RVهای خود را هم برای کسب درآمد اجاره دهند. این استارتاپ تاکنون بیش از ۲۳ میلیون دلار کانادا سرمایه جذب کرده است.

نکته
Recreational Vehicle که به اختصار RV نامیده می‌شود، وسیله نقلیه موتوری یا تریلر است که شامل محل زندگی طراحی شده برای اقامت است. انواع RV ها عبارتند از کمپرون، کالسکه، کاروان و کمپر کامیون.

سخن پایانی

برای راه اندازی استارتاپ موفق در کانادا قبل از هرچیز آشنایی با استارتاپ‌های این کشور لازم است. استارت‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف و در سال‌های اخیر در کانادا اجرا شده است. برخی از این استارتاپ‌ها داخلی و برخی دیگر با ویزای استارتاپ کانادا توسط مهاجرین انجام شده است. در این مقاله استارتاپ‌های موفق کانادا در سال‌های اخیر و در حوزه‌های متفاوت بررسی شدند. شما می‌توانید از این ایده‌ها برای توسعه کسب وکارتان الهام بگیرید.

سوالات متداول

براساس آمار سایت fundsquire در هر ساعت ۱۱ استارتاپ در کانادا متولد می‌شود و در سال این رقم به ۹۶۰۰۰ استارتاپ می‌رسد. به طوریکه در حال حاضر ۹۰۱.۷۹۴ کمپانی فعال در سال۲۰۲۱ وجود دارد.

به طور متوسط، ۹۶۰۰۰ شرکت جدید در سال وارد اقتصاد کانادا می‌شوند که حدود ۹.۴ درصد (نرخ تولد سالانه) از کل شرکت‌های کانادایی را شامل می‌شود. بیشترین نرخ تولد در بخش خدمات اسکان و غذا بوده است.

طبق گزارش TechCrunch، سودآورترین استارتاپ‌ها به ترتیب زیر هستند:

  • تجارت الکترونیک
  • افزونه‌های کروم
  • برنامه‌های موبایل
  • SaaS سازمانی

ایجاد یک استارتاپ به معنای ریسک کردن است. با این حال ۸۰ درصد از کسب و کارها سال اول را با موفقیت سپری می‌کنند.

guest
6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها