موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

سفر به آمریکا برای ما ایرانی‌ها دشواری‌های خاص خودش را دارد، اما هنوز هم می‌توان با استفاده از روش‌های فرعی، برای دریافت ویزای توریستی ایالات متحده اقدام کرد. سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا یکی از همان روش‌های فرعی است که این روزها در میان علاقه‌مندان به ایالات متحده محبوب شده. دومینیکا، جواهری در قلب جزایر کارائیب، هم به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود و هم به‌عنوان یکی از دورازه‌های ورود به آمریکاست.

دومینیکا از شهرت بین‌المللی بالایی برخوردار است و نباید این کشور (the Country of Dominica) را با جمهوری دومینیکن (Dominican Republic) اشتباه گرفت. دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهایی همچون بریتانیا، سوئیس، سنگاپور، هنگ کنگ، روسیه، ایتالیا، فنلاند، فرانسه و غیره سفر کنند، اما برای ورود به آمریکا با پاسپورت این کشور، نیاز به تهیه ویزاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا، با ما همراه شوید.

ویزای توریستی B-1/B2

 

از آن‌جایی که پاسپورت کشور دومینیکا یکی از بهترین و معتبرترین پاسپورت‌های جهان است، باعث می‌شود که دارندگان آن به‌عنوان یک شهروند بین‌المللی (global citizen) محسوب شوند. نکته جالب در مورد دومینیکا این است که پاسپورت آن، در بین سایر پاسپورت‌ها رتبه 32 را دارد و با در دست داشتن آن می‌توان به 145 کشور جهان سفر کرد.

برنامه شهروندی دومینیکا (Dominica citizenship Program)، در سال 1993 ارائه شد. از جمله دلایلی که سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا توصیه می‌شود، شرایط مطلوب دریافت حق شهروندی این کشور با هزینه 100 هزار دلار است.

ضمناً دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند با ترکیب ویزاهای B-1 و B-2 با یکدیگر، برای تفریح، درمان، تجارت و سرمایه‌گذاری وارد ایالات متحده شوند. البته، طبق اطلاعات سایت ivisa.com، بسته به ملیت افراد، ممکن است که یک مصاحبه در سفارت ایالات متحده انجام شود. طبق اطلاعات سایت globalcitizensolutions.com، سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا از چند مزیت اصلی برخوردار است که عبارتند از:

  •  امکان اخذ تابعیت دومینیکا برای همه اعضای خانواده (ظرف 3 تا 4 ماه) و سفر با آن‌ها به آمریکا
  • امکان اخذ پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به اقامت در خاک آن
  • امکان مسافرت بدون ویزا به 145 کشور جهان (از جمله ایالات متحده)
  • مسافرت بین‌المللی بدون مالیات
  •  امکان دریافت تابعیت دوگانه و قانونی

انواع ویزای آمریکا با پاسپورت دومینیکا

دریافت ویزای B1/B2 برای ورود شما به ایالات متحده از طریق دومینیکا ضروری و اجباری است. ضمناً علاوه بر داشتن ویزای B1 و B2، باید پاسپورت معتبر هم داشته باشید. ویزاهای B1 و B2، ویزاهای چندگانه برای مسافرت و ورود رسمی به ایالات متحده هستند که برای اهداف گردشگری، تجاری و پزشکی صادر می‌شوند. اگر به‌دنبال کار و یا اقامت دائم در ایالات متحده هستید، این ویزاها برایتان مناسب نیستند.

ویزای توریستی B-1/B2 یا The B-1/B-2 visitor Visa، برای افرادی است که قصد دارند به‌صورت موقت برای تجارت و سرمایه‌گذاری (B-1) و یا برای گردشگری و درمان‌های پزشکی (B-2) از دومینیکا به ایالات متحده سفر کنند. به‌طور کلی، ویزای B-1 دومینیکا به مقصد آمریکا برای مسافرانی است که می‌خواهند در کنفرانس‌های علمی و یا پروژه‌های تجاری شرکت کنند.

برای این‌که درک بهتری از جزئیات ویزاهای B1/B2 داشته باشید، جدولی را با استفاده از اطلاعات سایت boundless.com، تهیه کرده‌ایم که عبارت است از:

ویزای آمریکاهزینه پرونده دولتی زمان انتظار برای مصاحبه
زمان مجاز اقامت در آمریکا پس از دریافت ویزا
B1/B2
(B visa)
160 دلارفعلا 2 ماه

حداکثر تا 6 ماه
(قابل تمدید تا یک سال)

شرایط دریافت ویزا برای دارندگان پاسپورت دومینیکا و سفر به آمریکا

اگر برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا می‌خواهید ویزای B1/B2 دریافت کنید، باید به آفیسر سفارت‌خانه ثابت کنید که واجد شرایط ویزای ایالات متحده هستید. شرایط دریافت ویزای ایالات متحده، مطابق با قوانین مهاجرت و مقررات ملیتی ایالات متحده (INA) یا the U.S. Immigration and Nationality هستند.

بخش 214 از بند b مقررات INA، اعلام می‌کند که هر متقاضی ویزاهای B-1/B-2، به‌صورت پیش‌فرض یک مهاجر تلقی می‌شود. بنابراین، متقاضی باید با ثابت کردن چند مورد نشان دهد که مهاجر نیست؛ این موارد عبارتند از:

  • هدف از سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا چیست؟ یک ملاقات کاری، گردش و تفریح و یا درمان؟
  • قصد دارید برای مدت زمان مشخصی در ایالات متحده بمانید یا خیر؟
  • ارائه مستندات مربوط به تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌ها در مدت زمانی که در ایالات متحده اقامت دارید
  • پس از سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا چه ضمانتی برای برگشتن شما در پایان مسافرت وجود دارد؟

با تمامی این اوصاف، بعضی از کارمندان و اعضای خدمه کشتی‌هایی که در محدوده the Outer Continental Shelf کار می‌کنند، ممکن است تحت شرایط خاص برای دریافت ویزای B-1 قرار بگیرند. ضمناً طبق قوانین مهاجرتی آمریکا ممکن است بعضی از اتباع خارجی واجد شرایط دریافت ویزای B نباشند.

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا با ویزای B1/B2

7 مرحله درخواست ویزای آمریکا با پاسپورت دومینیکا

پیش از این‌که بخواهیم به‌سراغ 7 مرحله مهم دریافت ویزای B آمریکا با پاسپورت دومینیکا شویم، لازم است که چند نکته کاربردی را به‌یاد داشته باشید. برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا باید چند مدرک اصلی را آماده داشته باشید که عبارتند از:

  •  درخواست ویزای غیر مهاجرتی آنلاین (فرم DS-160)
  •  گذرنامه یا پاسپورت معتبر دومینیکا برای سفر به ایالات متحده که تاریخ اعتبار آن حداقل 6 ماه و یا بیشتر از مدت اقامت در نظر گرفته‌شده در آمریکا باشد. به‌ازای هر یک نفر اضافه‌تر، یک درخواست جدید باید برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا ثبت شود

علاوه بر همه این موارد، باید یک نامه مربوط به قرار مصاحبه هم ارائه دهید که اصطلاحاً Interview appointment Letter نام دارد. همچنین بهتر است که مدارک مربوط به مصاحبه ویزای غیر مهاجرتی را هم به‌همراه داشته باشید. هرچند که آفیسر پرونده ممکن است هیچ مدارکی را از شما درخواست نکند.

مرحله اول: تعیین نوع ویزا

نوع ویزای خود برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را مشخص کنید. با در نظر گرفتن هر کدام از ویزاهای B1 و B2، بررسی شرایط و مدارک مورد نیازشان، خودتان را برای یک مسافرت به آمریکا آماده کنید.

مرحله دوم: تکمیل فرم DS-160

دستورالعمل فرم DS-160 را با دقت مطالعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را در آن قرار دهید. تمامی اطلاعات باید صحیح و دقیقا باشند و پس از ارسال فرم نمی‌توان در آن تغییر ایجاد کرد. اگر به کمک نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک وکیل مهاجرتی و یا یک مترجم کاربلد مشورت بگیرید.

 فرم DS-160

مرحله سوم: ساختن یک پروفایل برای ویزا

پیش از سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا لازم است که از سایت ustraveldocs.com ، دیدن کنید و یک پروفایل برای خود بسازید. پس از تکمیل پروفایل (شامل اطلاعات شخصی، نوع ویزا و غیره)، مبلغ پرداختی برای ویزا را بپردازید. پس از انجام تراکنش و پرداخت، از صفحه تایید یا the confirmation page، پرینت بگیرید.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه درخواست ویزا

حالا که پروفایلتان را ساخته‌اید و فرم DS-160 را تکمیل کرده‌اید، هزینه اپلیکیشن یا درخواست را بپردازید. پراخت هزینه درخواست سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا را می‌توان با ارز محلی دومینیکا یعنی دلار شرق کارائیب (Eastern Caribbean Dollar) پرداخت کرد.

مرحله پنجم: تعیین وقت سفارت

پس از پرداخت هزینه درخواست، مجدداً به سایت ustraveldocs.com بروید و وارد پروفایلتان شوید. حالا به بخش برنامه زمان‌بندی یا schedule appointment بروید و پس از پاسخ به سوالات، وقت ملاقات را در یکی از مراکز Visa Application Centre یا VAC و سپس سفارت آمریکا تعیین کنید.  اکثر متقاضیان باید 2 قرار ملاقات داشته باشند: یکی در دفتر VAC و دیگری در سفارت آمریکا.

مرحله ششم: ارائه مدارک در تاریخ ملاقات

  • در روز قرار ملاقات با یکی از دفاتر VAC به این موارد دقت کنید:
  •  ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهه و بیشتر
  • برگه تاییدیه DS-160
  • ارسال عکس متقاضیان زیر 14 سال با توجه به شرایط وزارت امور خارجه (the Department of State)

مرحله هفتم: شرکت در مصاحبه

پس از قرار ملاقات در VAC برای گرفتن اثر انگشت و عکس، حالا باید در یک مصاحبه در سفارت ایالات متحده شرکت کنید. در تاریخ و زمان تعیین‌شده به سفارت ایالات متحده بروید و حداکثر 15 دقیقه قبل از شروع مصاحبه در آن‌جا حضور داشته باشید. حالا شما باید علاوه بر برگه تاییده قرار ملاقات و برگه تاییدیه DS-160، گذرنامه‌ای که بارکد VAC به آن اضافه شده است را هم به‌همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

  • پاسپورت معتبر که تاریخ آن تا 6 ماه پس از تاریخ بازگشت متقاضی، اعتبار دارد
  • یک عکس دیجیتال که با توجه به الزامات سفارت آمریکا و اخیراً گرفته شده است
  • مدارک مربوط به 5 سفر گذشته به ایالات متحده (در صورت وجود)
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  • مدارک مربوط به شغل، میزان دارایی‌ها و اطلاعات مربوط به اعضای خانواده

نکاتی مهم در مورد سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

دقت کنید که در حین درخواست برای ویزای B آمریکا مطمئن شوید که اهداف مسافرت شما با اهداف ویزاهای B1 و B2 مطابقت دارند. با توجه به قوانین سفارت آمریکا متقاضی نمی‌تواند بابت چند مورد مشخص برای ویزای نوع B درخواست دهد که عبارتند از:

  •  مطالعه و پژوهش (Study)
  •   استخدام طولانی مدت توسط یک شرکت آمریکایی
  •   ورود به خاک ایالات متحده به‌عنوان خدمه کشتی و یا هواپیما
  •  فعالیت در مطبوعات خارجی، حضور در رادیو و فیلم، روزنامه‌نگاری چاپی و ارتباط با سایر رسانه‌ها
  •   اقدام برای اقامت دائم آمریکا

سخن پایانی

کشور دومینیکا به‌دلیل ویژگی منحصربه‌فرد پاسپورتی که دارد، در بین علاقه‌مندان به مهاجرت مشهور شده است. دریافت پاسپورت این کشور، ربطی به مهاجرت به دومینیکا ندارد و ضمناً می‌توان با استفاده از آن به ایالات متحده سفر کرد. در این مقاله از پارسی کانادا به امکان دریافت ویزای B1/B2 با پاسپورت دومینیکا برای مسافرت به آمریکا اشاره کردیم و شرایط کلی آن را زیر ذره‌بین قرار دادیم.

اگر هنوز هم در مورد سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا سوال دارید و یا در مورد امور مهاجرتی، راهنمایی می‌خواهید، همین حالا با همکارانمان تماس بگیرید. مجموعه مهاجرتی پارسی کانادا برای امور مهاجرتی به تمامی کشورهای پیشرفته جهان در کنارتان ایستاده است!

سوالات متداول

برای اهداف تفریحی، کاری، تجاری، درمانی و غیر مهاجرتی می‌توان به آمریکا سفر کرد.

مجوز ESTA برای سفرهای 90 روزه است و جایگزین ویزای B (6 ماهه) محسوب می‌شود.

هزینه دریافت ویزای B1/B2 آمریکا 160 دلار است.

خیر؛ ویزای B1/B2 فقط برای مسافرت‌هایی است که تاریخ برگشت دارند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال