موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اداره مهاجرت کانادا، 2 برنامه مهاجرتی آزمایشی جدید معرفی کرد!

اداره مهاجرت کانادا، 2 برنامه مهاجرتی آزمایشی جدید معرفی کرد!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، در یک کنفرانس مطبوعاتی که اوایل امروز (7 مارس 2024) برگزار شد، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دو پایلوت جدید مهاجرتی جداگانه را اعلام کرد – یکی برای جوامع روستایی و دیگری برای جوامعی با اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کانادا. این درحالی است که این اداره اذعان کرده پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) به یک برنامه مهاجرتی دائمی تبدیل خواهد شد.

مارک میلر (Marc Miller) وزیر مهاجرت کانادا، در این کنفرانس مطبوعاتی، بر ارزش جوامع روستایی و اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کانادا تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که “مهاجرت منطقه‌ای نقش کلیدی در تقویت اقتصاد آنها ایفا می‌کند، به ویژه با کمک تازه واردان ماهر در ایجاد ارتباط بین مشاغل و کارفرمایان در جوامع دورافتاده که برای پیشرفت به آنها نیاز دارند.”

بر این اساس، IRCC توضیح می‌دهد که تصمیم برای معرفی این برنامه‌های آزمایشی جدید “به جذب و حفظ کارگران ماهر خارجی در جوامع اقلیت روستایی و فرانسوی زبان و نشاط اقتصادی و توسعه زبان فرانسه کمک می‌کند.” هر دو برنامه جدید آزمایشی در حال آماده‌سازی برای اجرا در پاییز 2024 هستند. اداره مهاجرت کانادا همچنین قبلاً گفته بود فرایند ثبت درخواست برای این دو برنامه در بهار امسال باز خواهد شد و اطلاعات تکمیلی آن را در ماه‌های آینده منتشر خواهد کرد. در ادامه می‌توانید مختصر اطلاعاتی درباره این دو برنامه بخوانید…

برنامه آزمایشی (pilot) مهاجرت به جوامع روستایی

به گفته IRCC، این برنامه آزمایشی راهی برای جبران کمبود نیروی کار در جوامع روستایی است و به مشاغل محلی کمک می‌کند تا کارگران مورد نیاز خود را پیدا کنند. تا کنون، دپارتمان مهاجرت کانادا جزییاتی در مورد این پایلوت ارائه نکرده است، به جز اینکه این برنامه هم مشابه برنامه مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا (RNIP)، به تازه‌واردان واجد شرایط اجازه می‌دهد تا اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. پس به گفته اداره مهاجرت کانادا مانند برنامه RNIP، این پایلوت نیز برای «تازه‌وارانی است که می‌توانند به جوامع روستایی کمک کنند تا کمبودهای شغلی حیاتی را جبران شود و می‌خواهند در این جوامع کوچک‌تر زندگی طولانی‌مدت کنند».

برنامه آزمایشی جدید به نام  Rural Community Immigration Pilot، قرار است جایگزین برنامه RNIP شود، زیرا عمر برنامه‌های آزمایشی حداکثر پنج سال خواهد بود. از زمان معرفی، RNIP به 11 جامعه مختلف در پنج استان – انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا -این برنامه توانسته برای تازه‌واردانی که می‌خواهند در این جوامع مستقر شوند و می‌توانند با مهارت و تخصص خود به این مناطق کمک کنند، اقامت دائم کانادا صادر کند. برای مهاجرت به کانادا از طریق RNIP، نامزدها باید انواع معیارهای واجد شرایط شخصی و سابقه کاری را داشته باشند.

در میان شرایط لازم برای RNIP، نامزدها باید یکی از موارد زیر را داشته باشند:

  • داشتن یک توصیه‌نامه از یکی از جوامع تعیین شده
  • داشتن یک سال سابقه کار مستمر در سه سال گذشته (معادل حداقل 1560 ساعت)

یا: 

  • فارغ‌التحصیل از یک موسسه آموزشی در جوامع تعیین‌شده باشند؛
  • یک پیشنهاد شغلی واقعی یا جاب‌آفر برای کار در یکی از جوامع تعیین شده داشته باشند؛
  • نمره زبان لازم برای شغل و مهارت موردنظر را داشته باشند؛
  • تمکن مالی کافی جهت زندگی و حمایت از خود و خانواده‌شان در کانادا را داشته باشند؛
  • قصد زندگی در جامعه تعیین شده را داشته باشند؛

برنامه آزمایشی (pilot) مهاجرت به جوامع فرانسوی زبان

برنامه آزمایشی جدید مهاجرت به جوامع فرانسوی زبان، با هدف کمک به توسعه اقتصادی و جمعیتی جوامع اقلیت فرانسوی زبان شکل گرفته است. این برنامه آزمایشی جدید نمونه‌ای از تاکید کانادا بر جذب مهاجرین فرانسوی زبان در سراسر کشور است. در این میان تمکرز اداره مهاجرت کانادا بر نامزدهای اکسپرس انتری که علاوه‌بر تخصصو مهارت، نمره زبان فرانسوی بالایی دارند نیز مشهود است. از آغاز سال 2024، IRCC دو قرعه کشی برای داوطلبان واجد شرایط فرانسوی زبان انجام داده است و در مجموع 9500 دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا (ITAs) در این قرعه‌کشی‌ها صادر کرده است.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال