موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اولین زمستان کانادایی 2024 از راه رسید! راهنمای کامل برای تازه واردین

اولین زمستان کانادایی 2024 از راه رسید! راهنمای کامل برای تازه واردین

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، اولین زمستان کانادایی در سال 2024 از راه رسید! زمستان در کانادا ممکن است خیلی سخت و سرد باشد. دما در این فصل، گاهی به زیر صفر هم می‌رسد و خورشید خیلی زودتر از قبل غروب می‌کند. روزهای زمستانی در کانادا سرد و کوتاه هستند و همین موضوع می‌تواند روی خلق‌وخوی شهروندان و رفاه کلی آن‌ها تأثیر بگذارد. گاهی اوقات از زمستان‌های کانادا به‌عنوان “غم زمستانی” یا “Winter Blues” یاد می‌شود که در آن مردم، موجی از احساسات منفی را تجربه می‌کنند!

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله روانپزشکی کانادا به نام Canadian Journal of Psychiatry انجام شده است، حدود 15 درصد از مردم در کانادا غم زمستانی را تجربه می‌کنند، که شامل احساس نیاز به خواب بیشتر و گذراندن زمان بیشتری در تنهایی و به دور از دوستان و خانواده است.

در طول ماه‌های زمستان، پدیده‌ای که به نام اختلال عاطفی فصلی (SAD) شناخته می‌شود، بیش از همیشه به چشم خواهد آمد – وضعیتی که به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و با دوره‌های مکرر افسردگی در طول زمستان ظاهر می‌شود. حدود 2 تا 3 درصد از افراد در کانادا SAD را در فصل زمستان تجربه می‌کنند! تاثیرات تغییر فصل، به ویژه برای تازه واردان به کانادا که با چالش‌های غربت و سازگاری با محیط جدید دست و پنجه نرم می‌کنند و با اثرات منزوی کننده فصل زمستان مبارزه می‌کنند، عمیق‌تر است.

حتما بخوانید:
آب‌وهوای کانادا

راه‌های مبارزه با غم زمستانی!

در ماه‌های زمستان، دریافت ویتامین D و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از همیشه، ضروری است. کمیسیون سلامت روان کانادا مصرف مکمل‌های ویتامین D و حتی استفاده از لامپ‌های نور درمانی را توصیه می‌کند. این لامپ‌ها منعکس‌کننده نور طبیعی خورشید هستند و می‌توانند به تنظیم ریتم شبانه روز کمک کنند. با وجود چالش‌های موجود، استقبال از فضای باز در طول ماه‌های زمستان بسیار مهم است.

شرکت در فعالیت‌هایی مانند اسکی، پیاده روی با کفش‌های مخصوص برف یا حتی قدم زدن ساده در بیرون از خانه می‌تواند خلق و خوی شما را به میزان قابل توجهی بهبود دهد. ترکیبی از فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، تاثیر مثبتی بر سلامت کلی شما دارد.

علاوه بر این، حفظ عادات غذایی و سبک زندگی سالم، بسیار مهم است. ایجاد یک برنامه ورزشی منظم حتی در داخل خانه هم می‌تواند سطح اندورفین را در شما افزایش دهد، در حالی که حفظ یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، می‌تواند بر خلق‌وخو و سطح انرژی شما، تأثیر مثبت بگذارد. کشف سرگرمی‌های جدید هم می‌تواند در شما ایجاد حس موفقیت و شادی کند. همچنین می‌توانید با برنامه‌ریزی برای تعطیلات کوتاه، مانند تعطیلات آخر هفته، یکنواختی زمستانی را از بین ببرید.

در نهایت، سعی کنید خود را با خانواده و دوستان مشغول کنید. طبق گزارش انجمن سلامت روان کانادا، 52 درصد از کانادایی ها احساس اضطراب، افسردگی و انزوا را در طول فصول سرد و تعطیلات، گزارش داده‌اند. اگر غم زمستانی همچنان برای شما ادامه دارد و زندگی روزمره‌تان را تحت تاثیر قرار داده، به دنبال کمک و مشاوره از متخصصین این حوزه باشید. یک متخصص سلامت روان می‌تواند حمایت، راهنمایی و راه‌حل‌های مفیدی را برای کمک به مقابله با مشکلات فصلی به شما ارائه دهد.

سیستم ها و منابع پشتیبانی در کانادا برای تازه واردان

چه در حال تجربه اولین زمستان کانادایی خود باشید و چه خیلی ساده در این فصل احساس ناراحتی و غم می‌کنید، منابع متعددی در اختیار شماست. در ادامه چند مورد از آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید:

  • Warm Lines: خدمات مشاوره تلفنی در دسترس برای کسانی که فقط می‌خواهند با یک مشاور صحبت کنند.
  • انجمن سلامت روان کانادا (CMHA): خدمات مشاوره و برنامه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.
  • خدمات پیشگیری از خودکشی و پشتیبانی از بحران: درصورت داشتن افکار خودکشی یا وجود ناراحتی‌های روحی شدید می‌توانید با شماره تلفن رایگان 3553-277-866-1 در کانادا (3553-277-866-1 در کبک) تماس بگیرید.
  • حمایت از دانشجویان بین‌المللی: بسیاری از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها برنامه‌های متعددی مانند رویدادهای سلامت زمستانی، حمایت از بحران، مشاوره و برنامه‌های سازگاری فرهنگی ارائه می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی باید برای پشتیبانی مناسب به دفتر دانشجویی بین‌المللی دانشگاه خود مراجعه کنند.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال