موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مجوز کار برای تولیدکنندگان فیلم و تلویزیون در کانادا

مجوز کار برای تولیدکنندگان فیلم و تلویزیون در کانادا

دولت کانادا اهمیت اجازه دادن به کارکنان تلویزیون و فیلم برای ورود سریع و موثر به کانادا را به رسمیت شناخته‌ است، زیرا ورود آن‌ها در ایجاد مشاغل در کشور و جذب سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه حیاتی است. ​

به گزارش پارسی کانادا، به نقل از CIC NEWS، تهیه‌کنندگان تلویزیون و فیلم می‌توانند پرسنل ضروری را از طریق مجوز کار تولید فیلم و تلویزیون به کانادا بیاورند. ​

مجوز کار برای تولیدات تلویزیونی و فیلم در کانادا

شرکت‌های تولیدکننده فیلم خارجی و کانادایی، در صورتی که نشان دهند حضور نیروی خارجی برای تولید ضروری است، می‌توانند پرسنل موردنیاز خود را از طریق ورک پرمیت تولید فیلم و تلویزیون کانادا (TV and Film Production Work Permit Category)، به این کشور بیاورند.

حتما بخوانید:
ورک پرمیت کانادا

طبق این خبر، متخصصانی که با این مجوز کار به کانادا می‌آیند، از دریافت LMIA معاف هستند. (هدف از LMIA اطمینان از این مساله است که استخدام کارگران خارجی تاثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا خواهند داشت.) البته اگر چه از دریافت LMIA معاف هستند ولی باید تمام شرایط لازم از جمله گرفتن ویزای اقامت موقت (TRV)، را برای اخذ اقامت موقت داشته باشند.

برای دریافت مجوز کار باید شرایط لازم را داشته باشید یکی از ایین شرایط داشتن نامه حمایت از تولید (letter of support from the production) است. این نامه شامل دارای اطلاعات زیر است:

  • نام و اطلاعات تماس برای تولید
  • عنوان محصول، استان‌ها یا مناطقی در کانادا که تولید در آن‌ها انجام خواهد شد و تاریخ‌های پیشنهادی تولید
  • نام متقاضی مجوز کار برای تولید،
  • بیانیه‌ای که تأیید می‌کند که فرد و موقعیت موردنظر، برای تولید آن فیلم، ضروری هستند
  • جزئیات سود اقتصادی قابل‌توجه برای کانادا از تولید تلویزیون یا فیلم

درصورتی‌که وضعیت نیروی کار خارجی به صورت اتحادیه‌ای (unionized) باشد، نامه‌ای از سوی اتحادیه صنفی لازم است که به‌طور کلی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • توضیحات اتحادیه یا صنف
  • عنوان کار و مکان‌های مربوط به تولید تلویزیون یا فیلم
  • نام متقاضی مجوز کار
  • بیانیه‌ای برای رسیدگی افسر، مبنی‌بر اینکه اتحادیه یا صنف بر این عقیده است که کار موردنظر مشمول قرارداد جمعی است و هیچ اعتراضی به کار تبعه خارجی در سمت مشخص شده برای شرکت مشخص شده ندارد
  • امضای نماینده ارشد سازمان
  • تاریخ امضا

چه افرادی بازدیدکنندگان تجاری در صنعت سرگرمی در نظر گرفته می شوند:

سه دسته اصلی از افرادی که در صنعت سرگرمی کار می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان یک بازدید کننده تجاری در نظر گرفته شوند:

تهیه کنندگان فیلم (Film producers) که برای کار بر روی یک فیلم، برنامه تلویزیونی یا مستند وارد کانادا می شوند . این محصول باید کاملاً خارجی باشد.
پرسنل ضروری (Essential personnel) که وارد کانادا می شوند تا در یک فیلمبرداری با سرمایه خارجی کار کنند. این افراد باید برای مدت کوتاهی وارد کانادا شوند که معمولاً بیش از دو هفته نیست.
هنرمندان اجرا (Performing artists)، که در یک رویداد، جشنواره یا کنسرت اجرا می کنند. افرادی که در این دسته قرار میگیرند باید برای زمان محدودی وارد کانادا شود.

در برخی موارد، متقاضیانی که به دنبال کار در صنعت سرگرمی در کانادا هستند، در صورتی که به عنوان بازدیدکننده تجاری، شرایط لازم را داشته باشند، به مجوز کار (work permit) نیاز ندارند .

در نهایت افسر مهاجرت است که تصمیم می گیرد که آیا متقاضی به عنوان بازدید کننده تجاری اجازه ورود به کانادا را دارد یا خیر.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال