موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

3 راه اخذ مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات که به کانادا می‌آیند!

3 راه اخذ مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات که به کانادا می‌آیند!

به گزارش پارسی کانادا و به نقل از CICNews، اهمیت حوزه فناوری اطلاعات قوی و پیشرفته را در ارتباط با اقتصاد و توسعه کانادا، نمی‌توان نادیده گرفت. بخش فناوری اطلاعات در کانادا بیشتر از این جهت که برای توسعه نوآوری، رشد و توسعه در آینده ضروری است، اهمیت دارد. به همین دلیل، استعدادهای فناوری اطلاعات در سراسر جهان به‌دنبال مهاجرت به کانادا هستند. این تقاضا از بسیاری جهات مشهود است، خصوصا در قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری که اخیرا تمرکز ویژه‌ای روی جذب استعدادهای مشاغل STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) داشته است. جزئیات این خبر را اینجا بخوانید.

جهت تسریع رسیدگی به تقاضای مهاجرت این قشر، گزینه‌های مجوز کار زیادی وجود دارد. در این خبر 3 نمونه از مهمترین آن‌ها را پوشش داده‌ایم، که عبارتند از:

  1. برنامه استعدادهای جهانی (GTS)؛
  2. انتقال درون شرکتی (ICT)؛
  3. توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA)؛

برنامه مهاجرتی استعدادهای جهانی

برنامه استعدادهای جهانی (GTS) یک مسیر مهاجرتی تعیین شده برای کمک به کارفرمایان کانادایی در جهت استخدام استعدادهای فنی خارجی است. از طریق GTS، کارفرمایان خاصی – چه آنهایی که به این برنامه معرفی شده‌اند و چه آنهایی که برای مشاغل خاص استخدام می‌شوند – می‌توانند سریعاً استخدام کارگران ماهر خارجی را پیگیری کنند. این امر می‌تواند به رشد شرکت آن‌ها کمک کند به گونه‌ای که به متقاضیان استخدام شده اجازه می‌دهد تا حدود دو هفته پس از تاریخ ثبت درخواست‌شان، شروع به کار کنند. این برنامه از طریق پردازش سریع درخواست‌های مجوز کار و ویزای اقامت موقت (TRV) انجام می شود.

با توجه به نیاز روزافزون به استعدادهای صنعت فناوری اطلاعات در سراسر کانادا، این برنامه می‌تواند به ویژه برای مهاجرینی که در کانادا حضور دارند و در حوزه‌های فناوری اطلاعات تخصص دارند نیز مفید باشد. زیرا بسیاری از مشاغل فنی واجد شرایط برنامه مهاجرتی GTS، شامل مشاغلی مانند مهندسی و طراحی نرم افزار، برنامه نویسی کامپیوتر، تحلیلگر سیستم اطلاعات و مدیریت سیستم‌های کامپیوتری/اطلاعاتی می‌شود.

💡نکته: کارفرمایان واجد برنامه GTS که به دنبال استخدام متخصصان فناوری اطلاعات هستند، ممکن است لازم باشد نامه ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را نیز برای نیروهای استخدامی خود صادر کنند. هدف از نامه LMIA تأیید این موضوع است که استخدام یک شهروند خارجی توسط یک شرکت کانادایی تأثیر منفی بر بازار کار این کشور نخواهد داشت.

انتقال درون شرکتی یا ICT

انتقال درون شرکتی یا ICT کانادا اشاره به مهاجرینی دارد که می‌توانند مجوز کار کانادا را بدون LMIA دریافت کنند. این امر در صورتی امکان پذیر است که تبعه خارجی حداقل به مدت یک سال در شرکتی در خارج از کشور مشغول به کار بوده باشد و به قصد کار برای شعبه سازمان خود در کانادا، به این کشور بیاید. در میان سه دسته‌ای که طبق آنها یک تبعه خارجی می‌تواند واجد شرایط مجوز کار ICT باشد، یکی به طور خاص برای افرادی تعیین شده است که “دانش تخصصی و اختصاصی” دارند. این دسته‌ای است که معمولاً به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا برای مجوز کار ICT واجد شرایط باشند.

توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک یا CUSMA حرفه‌ای

بر اساس CUSMA، برخی از اتباع ایالات متحده و مکزیک می‌توانند بدون LMIA، مجوز کار کانادا را دریافت کنند و به اتباع خارجی واجد شرایط این کشورها اجازه می‌دهد تا در کانادا (در بخش فناوری اطلاعات) سریعتر از سایر روش‌ها مشغول به کار شوند. کارگران در حدود 60 حرفه از طریق این توافق‌نامه آمریکای شمالی واجد شرایط مجوز کار حرفه‌ای CUSMA هستند. بسیاری از مشاغل واجد شرایط برای این مجوز خاص تحت CUSMA در بخش فناوری اطلاعات قرار دارند. به عنوان مثال می توان به تحلیلگران سیستم های کامپیوتری، طراحان گرافیک، نویسندگان نشریات فنی و مهندسین کامپیوتر اشاره کرد.

پایان خبر – منبع: CICNews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال