موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

با جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال آشنا شوید!

با جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال آشنا شوید!

شهر لیسبون، پایتخت کشور پرتغال است و به‌عنوان یکی از بهترین و دیدنی‌ترین شهرهای اروپا شناخته می شود. اگر قصد سفر به پرتغال را دارید یا می خواهید به این کشور سفر کنید، خوب است که جاذبه‌های دیدنی پایتخت پرتغال، یعنی شهر لیسبون رو بشناسید. لیسبون شهری پر جنب و جوش است که آب و هوایی دل انگیز، مناظر زیبا و آثار تاریخی زیبایی دارد. این ویژگی‌ها باعث شده که توریست‌ها از سراسر جهان، برای دیدن این شهر به پرتغال سفر کنند.

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

تصویری از جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در کشور پرتغال

این شهر هر ساله، مقصد جذابی برای بسیاری از توریست‌ها و بازدیدکنندگان سراسر دنیا است که تجربه فوق‌العاده‌ای از یک سفر بی‌نظیر به شهری اروپایی و زیبا را در زندگی‌شان به دست می‌آورند. با هر سلیقه‌ای که داشته باشید، بازدید از شهر لیسبون پرتغال شما را راضی می‌کند، چرا که جاذبه‌های دیدنی آن بسیار متنوع و گسترده است.

اگر شما هم یکی از طرفداران اخذ اقامت پرتغال و زندگی در شهر لیسبون هستید، توصیه می‌کنیم فرصت را از دست ندهید. زیرا در این مطلب از پارسی کانادا می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین جاذبه‌ های گردشگری شهر لیسبون آشنا کنیم.

لیستی از برترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

از آن‌جایی که شهر لیسبون در مجاورت رودخانه‌ی تاگوس گرفته، آب و هوایی معتدل و مطلوب دارد و برای پیاده‌روی و گردش، بسیار مناسب است. هنگام سفر به این شهر زیبا، حتماً سری به کافه‌ها، رستوران‌ها، آثار باستانی مهیج، کلیسا‌های معروف و موزه‌های خیره‌کننده آن بزنید. از سواحل پاک و آبی، هوای گرم و کوه‌های سر به فلک کشیده گرفته تا قدم زدن در باغ‌های انگور و بازار‌های دیدنی پر جنب و جوش، همه و همه شما را به سوی زیبایی‌های این شهر، جذب می‌کنند.

اگر قصد سفر چند روزه سفر به شهر جذاب لیسبون را دارید، قبل از گرفتن بلیط و رزرو هتل و پرواز، باید با مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید تا بتوانید در طول سفر به این شهر، برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر برنامه‌ریزی کنید. در ادامه مهم‌ترین جاذبه های گردشگری پرتغال که در شهر لیسبون قرار دارد را معرفی می‌کنیم:

  • کلیسای جامع لیسبون (Lisbon Cathedral)

کلیسای جامع لیسبون،که با نام (SE) نیز شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های پرطرفدار برای بازدیدکنندگان است. این کلیسا تاریخ جذابی دارد و به علت استفاده از سبک‌های مختلف معماری، ساخت آن سال‌ها به طول انجامیده است. تا اینکه نهایتاً در سال ۱۱۵۰، تکمیل و ساخت آن به اتمام می‌رسد. جالب است بدانید که تاکنون، چندین بار برای بازسازی قسمت‌های تخریب شده آن اقداماتی صورت گرفته است.

  • آسانسور سانتا جاستا (Santa Justa Lift)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر لیسبون یک آسانسور است! این آسانسور که سانتا جاستا نام دارد و جزء مکان‌های دیدنی لیسبون به‌حساب می‌آید و ظاهری زیبا و عجیب دارد. آسانسور سانتا جاستا در مرکز شهر است و نظر گردشگران را با ظاهر منحصر به فرد خود، جلب می‌کند. برخی عقیده دارند که ظاهر این آسانسور شبیه برج ایفل در پاریس فرانسه است و علت این امر آن است که معمار سازنده این آسانسور، فردی به نام رائول مسنیر دو پونسار (Raoul Mesnier du Ponsard) است که شاگرد معمار برج ایفل یعنی گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) بوده است. در حقیقت این آسانسور، چشم‌اندازی خارق العاده و بی‌نظیر از شهر را برای گردشگران فراهم می‌آورد و آن‌ها می‌توانند از فراز این سازه، کل شهر را تماشا کنند.

  • قلعه سنت جورج (St. George’s Castle)

در بالای تپه‌ای مشرف به شهر لیسبون یک قلعه تاریخی واقع شده که به نام سنت جورج شناخته می‌شود. دیدن این قلعه زیبا برای گردشگران در هر سنی جذابیت دارد و تفریح و گردش در اطراف آن بسیار رایج است. همچنین می‌توانید عکس‌های به یادماندنی و زیبایی را در کنار این قلعه بگیرید و به عنوان خاطره‌ای ثبت شده از سفرتان به پرتغال نزد خود نگه دارید.

قلعه سنت جورج، یکی از جاذبه های شهر لیبسون

قلعه سنت جورج، یکی از جاذبه های شهر لیبسون در پرتغال

  • برج تاریخی بلم (Belém Tower)

برج تاریخی بلم، دارای ۴ طبقه است و در امتداد رودخانه‌ی تاگوس قرار دارد و با نام برج سنت وینسنت (Saint Vincent) نیز شهرت دارد. احداث این برج به سال ۱۵۱۵ باز می‌گردد و قدمتی تاریخی دارد. جالب است بدانید که برج بلم، به‌منظور جلوگیری از حملات دشمنان به وجود آمده و جزء استحکامات نظامی شهر لیسبون به شمار می‌رود. در لیست میراث جهانی یونسکو نام برج بلم نیز به چشم می‌خورد و به شدت از آن محافظت می‌شود.

  • موزه ملی هنر باستانی (National Museum of Ancient Art)

یکی دیگر از مهمترین اماکن دیدنی شهر لیسبون پرتغال، موزه ملی هنر باستانی است که 3 طبقه مجزا دارد. این موزه، دارای آثار گران‌بها و ارزشمند بسیاری است که ساختمان آن در درون یک کاخ قرار دارد. شما می‌توانید در بازدید از این موزه، مجموعه‌ای فوق‌العاده زیبا از جواهرات، انواع طلا و نقره جات، مجسمه‌های قیمتی و نقاشی‌های بی‌نظیر را مشاهده کنید.

  • موزه شرق (Museum of the Orient)

اگر می‌خواهید به تاریخچه کشور پرتغال و ارتباط آن در آسیا و مشرق زمین پی ببرید، خوب است که به بازدید موزه شرق بروید. این موزه 2 طبقه، یادآور تاریخچه شهرهای آسیایی و تمدن غنی و کهن آن‌ها است. بنابراین اگر روزی به پرتغال سفر کردید، حتما در شهر لیسبون آن، به تماشای آثار ارزشمند کشورهایی نظیر ژاپن، ماکائو، میانمار و چین در این موزه باشکوه بپردازید.

  • موزه ملی کاشی (National Azulejo Museum)

در سفر به پرتغال حتما از موزه ی کاشی شهر لیسبون دیدن کنید چرا که این موزه، زیباترین کاشی‌های دوره‌های مختلف تاریخی را در خود جای داده و چشم مخاطبان را به سوی خود خیره می‌کند. این موزه در خیابان کان‌ونتو مادره د دئوس (Convento da Madre de Deus) است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

موزه ملی کاشی، یکی از جاذبه های شهر لیبسون

موزه ملی کاشی، یکی از جاذبه های شهر لیبسون در پرتغال

  • صومعه جیرونیموس (Jerónimos monastery)

در سال 1498 صومعه جیرونیموس که عبادتگاهی تاریخی و نمادی از قدرت و ثروت است، پایه گذاری شد. این صومعه در لیست میراث جهانی، به‌عنوان بنایی تاریخی و ارزشمند ثبت شده و هر ساله مورد توجه و بازدید علاقه‌مندان و توریست‌ها از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

  • موزه کالوست گلبنکیان (Calouste Gulbenkian Museum)

اگر به دیدن آثار تاریخی و باستانی علاقه‌ دارید، به شما توصیه می‌کنیم که از موزه کالوست گلبنکیان را از دست ندهید. این موزه در زمره ارزشمندترین موزه‌های پرتغال است که در شهر لیسبون واقع شده و مجموعه‌ای از آثار هنری تاریخی را به معرض نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید آثار نفیس و باارزشی از دوران باستانی مصر تا حدود قرن بیستم را در این موزه ببینید. جالب است بدانید که آثار هنری موجود در این موزه، در طی ۴ هزار سال و از کشور‌های مختلف جهان جمع‌آوری شده و تجربه خارق العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • پل معلق ۲۵ آوریل لیسبون (۲۵th April Bridge)

پل معلق ۲۵ آوریل که به عنوان نمادهای از شهر لیسبون است، بر روی رودخانه تاگوس احداث شده و مشابه با به پل گولدن گیت در سان فرانسیسکو است. این پل که دو کیلومتر طول دارد یکی از شاهکارهای صنعت پل سازی در جهان است و قدمت آن به سال ۱۹۶۶ باز می گردد. شاید بتوان یکی از جاذبه های گردشگری لیسبون را همین پل معلق زیبا دانست.

  • آکواریوم لیسبون (lisbon oceanarium)

در میان تمام مکان‌های دیدنی که برای لیسبون نام بردیم، باید به پربازدید‌ترین آن‌ها نیز اشاره کنیم که در دل اقیانوس آرام لیسبون است. شاید برایتان باورنکردنی باشد، ولی بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا که با نام پارک ملت نیز شناخته می‌شود، را می‌توانید در این شهر ببینید. آکواریوم لیسبون در بخشی از دریا قرار دارد و حسی خوب و کم نظیر را برایتان به وجود می‌آورد. دیدن ماهی‌ها و گونه‌های شگفت‌انگیز جانوران آبزی، تجربه جالب و خاطرات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

آکواریوم لیسبون؛ یکی از جاذبه های شهر لیبسون

آکواریوم لیسبون؛ یکی از جاذبه های شهر لیبسون در پرتغال

  • بنای یادبود عصر اکتشافات (Monument to the Discoveries)

بنای یادبود عصر اکتشافات، تندیسی سنگی است که در اسکله بلم (Belem) قرار دارد. این بنای سنگی، بر روی رودخانه تاگوس (Tagus) بوده و در حقیقت، نمایی از کشتی‌های دریانوردان پرتغالی را به تصویر می‌کشد. در قرن پانزدهم، دریانوردان پرتغالی برای اکتشاف سرزمین‌های ناشناخته از طریق دریا و با کشتی‌هایشان سفر می‌کردند. این بنای یادبود، برای بزرگداشت آن‌ها ساخته شده و پانصدمین سالگرد فوت ناخدا هنری (Henry the Navigator) را نیز تداعی می‌کند.

  • قلعه سینترا (Sintra)

با سفر به کشور پرتغال می توانید شاهد زیباترین صحنه ها و چشم اندازهای طبیعی در عمر خود باشید. یکی دیگر از زیبایی های وصف نشدنی کشور پرتغال، قلعه سینترا است. درست در کوه‌های سینترا، می‌توانید شاهد زیباترین قلعه‌های اروپا باشید. این محدوده تقریباً ۳۰ دقیقه از لیسبون فاصله دارد. در این مکان می‌توانید از کاخ مونسریت، کاخ پنا، کاخ سینترا و قلعه موورز دیدن کنید.

  •  هنر خیابانی

با وجود اینکه لیپسون شهر بزرگ و پایتخت کشور پرتغال است، اما آوازه اش به سبب هنر خیابانی خیره کننده‌اش است. آثار خیابانی شهرلیپسون را می‌توان در کوچه ها ساختمان و امتداد سواحل مشاهده کرد. آثار موجود در مکان‌هایی مانند سالتا آلفونیا (Santa Apolonia) و سواحل گالریا دآرت آربانا (Galeria de Arte Urbana) و کالکادا دا گلریا (Calçada da Glória) بسیار زیبا و دل‌انگیز هستند.

دیدن جاذبه های گردشگری شهر لیسبون با ویزای توریستی پارسی کانادا

در این مقاله با جاذبه های گردشگری شهر لیسبون در پرتغال آشنا شدید و بهترین مکان‌های دیدنی آن را شناختید. حال می‌دانید که پس از سفر به پرتغال و شهر لیبسون، باید برای گردش و تفریح به کجا بروید. اگر می‌خواهید به پرتغال سفر کنید، می توانید از راهنمایی‌ها و خدمات وکلا و مشاورین پارسی کانادا در خصوص نحوه اخذ ویزای توریستی پرتغال  استفاده کنید.

موسسه مهاجرتی پارسی کانادا؛ یکی از موسسات خوشنام و باسابقه در زمینه گردشگری و مهاجرت است که به شما کمک می‌کند تا سفری رویایی و زیبا به مناطق مختلف جهان داشته باشید. برای دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت به پرتغال یا سفر به این کشور، فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال