موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سیدنی یا ملبورن؟ مقایسه زندگی در سیدنی و ملبورن

سیدنی یا ملبورن؟ مقایسه زندگی در سیدنی و ملبورن

هر ساله میلیون‌ ها نفر از سراسر دنیا با اهداف مختلف به کشور استرالیا سفر می‌کنند. چه هدف‌تان یک سفر گردشگری کوتاه باشد چه مهاجرت، شاید این سوال شما هم باشد: شهر سیدنی یا ملبورن؟  در ادامه این مطلب هم زندگی در سیدنی و ملبورن را زیر ذره بین برده ایم، تا در نهایت بتوانید یک تصمیم منطقی برای مهاجرت و یا سفر به استرالیا بگیرید. پس با ما همراه باشید. ت

وصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور استرالیا مطلب پیشنهادی زیر را بخوانید.

حتما بخوانید:
درباره استرالیا

مروری بر زندگی در سیدنی

برای پاسخ به سوال سیدنی یا ملبورن، از بررسی شهر سیدنی شروع می کنیم. سیدنی با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفربه عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین شهر استرالیا شناخته شده است. وضعیت آب و هوای معتدل این شهر، کیفیت زندگی، اقتصاد موفق، تنوع فرهنگی، زیبایی طبیعی و جاذبه های گردشگری سیدنی منجر به شهرت این شهر نزد همگان شده است.

برای مثال سواحل باندی که در فاصله ی 10 کیلومتری از شهر سیدنی است از جمله معروف ترین سواحل این کشور است. هر ساله همزمان با شروع سال جدید در این ساحل جشن بزرگی برگزار می شود و میلیون ها نفر برای حضور در این جشن در این ساحل زیبا جمع می شوند و به پایکوبی می پردازند.

شرایط زندگی در سیدنی و ملبورن

نمایی از شهر سیدنی استرالیا در شب

 هزینه زندگی در سیدنی

سیدنی گران ترین شهر استرالیا و همچنین از گران ترین شهرهای جهان محسوب می شود. حتی این عامل سبب شده از میان متقاضیانی که قصد اخذ اقامت استرالیا را دارند تعداد افراد کمتری این شهر را انتخاب کنند. برای مثال نیز هزینه ی برآورد شده به منظور اجاره یک خانه در این شهر معادل 3200 دلار در ماه می باشد، اگرچه زندگی در مرکز این شهر پرهزینه است با کمی جستجو در حومه ی شهر و مناطق سواحل شمالی امکان این وجود دارد که گزینه های مناسب تری پیدا کنید.

حتما بخوانید:
هزینه زندگی در سیدنی

حمل و نقل عمومی در سیدنی

همواره یکی از دغدغه های اصلی کسانی که به یک کشور جدید مهاجرت می کنند آگاهی از سیستم حمل و نقل و جابه جایی در آن می باشد. خوشبختانه سیدنی با برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته، این اطمینان را به شما می دهد که به راحتی می توانید در سطح شهر و اطراف شهر با استفاده از اتوبوس، قطار و یا قایق جا به جا شوید. برای استفاده از این خدمات کافیست به خرید یک کارت opal بپردازید و برای پرداخت کرایه ی خود، از آن استفاده کنید.

موقعیت کاری و اقتصادی در سیدنی

اقتصاد اصلی این کشور حول محور تولید، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و تحقیق، ارائه ی خدمات مالی و گردشگری می چرخد. و طبق محاسبات انجام شده از طریق تولیدات و خدمات خود سالیانه چیزی حدود 310 میلیارد دلار تولید می کند.

این شهر یک مرکز تجاری رقابتی در سطح جهانی می باشد. بیش از 90 درصد از بانک های بین المللی این کشور در سیدنی واقع شده اند. اگر شرایط کلی را می‌خواهید بدانید، مطلب پیشنهادی زیر را از دست ندهید:

تحصیل در سیدنی

از دیگر مزایایی که با زندگی در این شهر می توان به دست آورد تحصیل در دانشگاه های معتبر آن است. دانشگاه هایی مانند سیدنی و نیو ساوت ولز به ترتیب رتبه ی 46 و 49 را در لیست بهترین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند.

مردمان این کشور بسیار هنر دوست هستند و از این رو گالری های هنری و مکان های فرهنگی متنوعی در این شهر موجود است. برای مثال اپرا هاوس سیدنی محل برگزاری ارکستر سمفونی سیدنی و همچنین انجمن اپرای استرالیا است.

شهر سیدنی همواره میزبان جشنواره های متنوعی است. که از این میان می توانیم به جشنواره ی نور در سیدنی اشاره کنیم. این جشن از 15 ماه می شروع می شود و تا ماه ژوئن، به مدت 27 شب ادامه دارد. در این جشن با استفاده از بازتاب نور های رنگی بر ساختمان ها و همچنین پخش موسیقی، فضای شهر بسیار جذاب و دیدنی می شود.

جشنواره ی موسیقی روز نیز در اواخر ماه ژانویه شروع می شود. در این جشنواره، خوانندگان و گروه های موسیقی پاپ از سراسر جهان دور هم جمع می شوند و به روزترین آهنگ های خود را اجرا می کنند.

خیابانی در شهر ملبورن

ایستگاه خیابان فلیندرز در شهر ملبورن استرالیا

مروری بر زندگی در ملبورن

ملبورن با مساحتی بالغ بر 999 کیلومتر مربع، در جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این شهر حدود 5 میلیون جمعیت دارد و پایتخت ایالت ویکتوریا می باشد.

ملبورن قبل از کانبرا پایتخت کشور استرالیا بود. از این شهر به عنوان مهد فرهنگ و هنر یاد می شود.

ملبورن قطب فعالیت های اداری، فرهنگی و تفریحی در ایالت ویکتوریا می باشد و همچنین زادگاه صنعت فیلم سازی و سینما و سبک های مختلف رقص در کشور استرالیا است. برای اطلاعات بیشتر درباره این شهر، مطلب شهر ملبورن استرالیا را بخوانید.

وضعیت مسکن در ملبورن

در مورد وضعیت مسکن در استرالیا می توان گفت خانه‌، آپارتمان‌، سوئیت‌، خانه‌های جدید، خانه‌های قدیمی و یا هر گزینه اجاره‌ای که شما به دنبال آن هستید، به ‌وفور در ملبورن و اطراف ویکتوریا موجود است. انتخاب بین خانه یا آپارتمان برای اجاره در ملبورن، اولین گام هیجان‌انگیز زندگی جدیدی است که پس از دریافت اقامت استرالیا بر می دارید.

در استرالیا قوانینی وجود دارد که به هنگام اجاره ی خانه ملزم به رعایت آن ها هستید. کسانی که املاک خود را اجاره می‌ دهند، نیز دارای مقررات و قوانینی هستند. با داشتن اطلاعات کافی و درست در مورد مسکن در استرالیا مطمئنا می توانید تصمیمی درست و عاقلانه بگیرید. شما معمولا می توانید از بنگاه های معاملات ملکی که مثل ایران نمایندگی مالک را به عهده دارد، یا به طور مستقیم از صاحب خانه، خانه ای را اجاره کنید. همچنین برای تهیه مسکن می توانید از طریق برخی سایت های معتبر نیز اقدام کنید. این گزینه به شما این امکان را می دهد که از پرداخت هزینه های اضافی اجاره در ابتدای ورودتان به استرالیا معاف شوید. حسن دیگر انتخاب آنلاین مسکن در استرالیا در این است که می توانید قبل از ورودتان به استرالیا محل اقامتتان را معین و پس از خروج از فرودگاه به آن جا بروید. هزینه ی اجاره خانه در استرالیا به صورت هفته ای پرداخت می شود.

خانه ها در استرالیا شامل یونیت یا آپارتمان و ویلا یا پینت هاوس می باشد. اجاره خانه به عوامل مختلفی همچون موقعیت واحد در شهر تعداد خواب و نوع واحد بستگی دارد. به طور کلی خانه ها در استرالیا یا بدون اتاق خواب هستند که اجاره ی پایین تری دارد و یا دارای یک باغ و تعداد بیشتری اتاق خواب می باشند. همچنین برخی از خانه ها که تعداد اتاق خواب بیشتری دارند به صورت اشتراکی اجاره داده می شوند، در این صورت فرد می تواند از یک اتاق خواب به همراه بقیه ی امکانات آن خانه به صورت اشتراکی استفاده کند. این مدل اشتراکی بیشتر برای دانشجویانی که نمی خواهند هزینه ی زیادی کنند، مناسب است. به طور متوسط شما می توانید خانه ی مورد نظر خود را با 250 تا 500 دلار در هفته اجاره نمایید. اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی در ملبورن کشور استرالیا را در مطلب زیر مطالعه کنید:

حمل و نقل عمومی در ملبورن

با توجه به خدمات پیشرفته ی حمل ونقل عمومی در ملبورن، جابه جایی در این شهر بسیار راحت و مقرون به صرفه است. با توجه به وسعت بالای این کشور و فاصله ی زیادی شهرهای آن از همدیگر، بهترین راه استفاده از هواپیما می باشد. در سفرهای بین شهری نیز می توانید از قطار، اتوبوس، و یا تراموا استفاده کنید.

ساده ترین راه برای جابه جایی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خرید MYKY می باشد. در واقع با خرید اعتبار برای کارت خود دیگر نگران هزینه ی رفت و آمد و نداشتن پول نقد به همراه خود، نخواهید شد. برای رسیدن به فرودگاه، ارزان ترین و سریع ترین گزینه، استفاده از SkyBus است. به منظور تهیه ی بلیط یک طرفه ی آن بایستی حدود 18 دلار هزینه کنید.

تحصیل در ملبورن

از جمله دانشگاه های معروف می توان به ملبورن و موناش اشاره کرد. که به ترتیب با رتبه ی 36 و 80 در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. اگرچه ورود به این دانشگاه ها سخت می باشد اما در صورت قبولی و ورود به آن ها شانس خود را برای زندگی و داشتن یک کار حرفه ای افزایش می دهید.

جاذبه های گردشگری در ملبورن

چنان چه به دنبال آشنایی بیشتر با فرهنگ بومی مردم ملبورن هستید بازدید بنیاد میراثِ کوری Koorie Heritage Trust را به شما پیشنهاد می دهیم.

در صورتی که به موسیقی زنده علاقمند هستید می توانیم به شما این نوید را بدهیم که با حضور در کافه ی چری واقع در خیابان “ACDC” در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به طور رایگان به اجرای بهترین خوانندگان راک گوش دهید و لذت ببرید.

گالری ملی ویکتوری، بازار ملکه ویکتوریا، نمایشگاه اسکرین ورلدز، باغ‌ گیاه‌ شناسی سلطنتی، مرکز ویلر، کلیسای سنت پاتریک و معبد یادبود جنگ از جمله مکان هایی هستند که به شما پیشنهاد می شود در صورت حضور در ملبورن از آن ها دیدن کنید.

ملبورن نیز مانند سیدنی همواره میزبان جشنواره هایی در خود است. از این میان می توان به فستیوال مومبا که از بزرگترین جشنواره های ملبورن بوده و در ماه می برگزار می شود، اشاره کرد. در این جشنواره مردم با آتش بازی و اجرای نمایش، و موسیقی به رقص و شادمانی می گذرانند.
از دیگر جشنواره هایی که در این شهر اجرا می شود می توان به فستیوال بین المللی فیلم ملبورن، نویسندگان ملبورن و فستیوال هنری ملبورن فرینج اشاره داشت.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها