موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا

استرالیا دومین اقتصاد بزرگ جهان را از لحاظ ثروت بعد از سوئیس دارد. استرالیا اقتصاد بسیار خوبی در بازار دارد به طوری که کل تولید ناخالص داخلی (GDP) آن حدود 1.69 تریلیون دلار است. اقتصاد بازار مرکب استرالیا به گونه ای تعریف می شود که در آن، هم بخش خصوصی و هم دولتی سهم تولید در آن دارند و از آن گاهی به عنوان اقتصاد دوگانه نیز یاد می شود. صنایع مختلف در استرالیا نقش عمده ای در تضمین ثبات اقتصاد این کشور دارند که در بخش های بعدی می خواهیم با آن ها آشنا شویم.

صنعت خدماتی استرالیا

صنایع خدماتی حدود 70 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. این صنعت روی اقتصاد استرالیا مسلط است و بیش از 79 درصد از نیروی کار در این قسمت مشغول به کار هستند. میزان درآمد در بخش خدمات هم خوب است. افراد با حرفه ها، فرهنگ ها و مهارت های مختلف در این بخش می توانند مشغول به کار شوند. هم چنین این صنعت با حوزه های دیگر مانند گردشگری، رسانه و سرگرمی، بهداشت و سلامت و آموزش و امور مالی مرتبط است.

صنعت گردشگری استرالیا

استرالیا به دلیل چشم انداز طبیعی زیبا ، مناطق ساحلی ، بیابان های سرخ و جنگل های بارانی یکی از جذاب و ایده آل ترین مقاصد برای گردشگری و مسافرت است. در سال 2017 بیش از 7 میلیون بازدید کننده برای دیدن سواحل شنی زیبا ، محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی خاص به استرالیا آمدند که در کل 38 میلیارد دلار استرالیا برای اقتصاد استرالیا سود داشت و تقریباً یک میلیون نفر در این زمینه اشتغال یافتند. تعداد زیادی از گردشگران از کشورهای چین ، سنگاپور ، ژاپن ، بریتانیا و ایالات متحده به این کشور سفر می کنند که این باعث می شود که گردش پول و ارز این کشور هم بالا برود.

بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا

صنعت مراقبت های بهداشتی استرالیا

براساس گزارش صندوق مشترک المنافع در سال 2017 ، بهداشت و درمان رتبه چهارم را در تولید ناخالص داخلی استرالیا به خود اختصاص داده و در رده دوم بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی در جهان قرار دارد. در حال حاضر ، 13 درصد از نیروی کار در این صنعت مشغول به کار هستند و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 15 درصد افزایش یابد. علاوه بر این ، با راه اندازی طرح ملی بیمه معلولیت  160000 شغل تمام وقت بوجود خواهد آمد. با انجام تحقیقات پزشکی و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی ، استرالیا به عنوان یکی از بهترین مکان برای انجام پژوهش های بالینی و تحقیقات پزشکی در نظر گرفته شده است.

صنعت رسانه و سرگرمی استرالیا

صنعت رسانه و سرگرمی 29.1 میلیارد دلار هزینه را به خود اختصاص داده است که از بازده مستقیم 17 میلیارد دلاری برخوردار بوده است. هفت درصد از آن بصورت آنلاین تولید می شود و 25.1 دلار توسط رسانه های آفلاین که ارزش افزوده بدست می آید توسط سرمایه و نیروی کار حدود 45000 کارگر تمام وقت بدست می آید که مستقیماً در این صنعت اشتغال دارند. هم چنین، تخمین زده می شود که تبلیغات 40 میلیارد دلار به اقتصاد کمک کند.

صنعت معدن استرالیا

صنعت معدن یک نیروی محرک برای اکتشاف زمین های دور افتاده و پیشرفت صنعتی با بیش از 120 میلیارد دلار استرالیا است که هم اکنون در پروژه های جدید سرمایه گذاری شده است. تولید ناخالص داخلی بدست آمده از از معدن برابر با 26 میلیارد دلار استرالیا در سه ماهه اول سال 2018 و 24 میلیارد دلار استرالیا در سه ماهه چهارم سال 2017 بوده است. طلا ، مس ، اورانیوم ، بوکسیت ، سنگ آهن ، نیکل ، سرب ، روی ، الماس و گاز طبیعی از عناصری هستند که صنعت معدن استرالیا در آنها بسیار فعالیت دارد. استرالیا یک از دارندگان معادن بوکسیت ، سنگ آهن ، سرب و روی در جهان است که حدود 245 میلیارد دلار استرالیا از صادرات در این بخش بدست می آورد. صنعت معدن در استرالیا بیش از ششصد شرکت بازرگانی دارد.

صنعت کشاورزی استرالیا

بخش كشاورزی، سه درصد از تولید ناخالص داخلی استرالیا را به خود اختصاص داده است. در سال 2017 ، کشاورزی به رشد 0.5 درصدی از تولید ناخالص داخلی کمک کرده است. این بخش بیش از 300000 نفر را استخدام کرده است و 60٪ از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. به طور کلی ، سالانه بیش از 50 میلیارد دلار و حدود 60٪ از تولیدات مزارع و کشاورزی صادر می شود که 14٪ از کل صادرات را تشکیل می دهد. محصولات صادر شده توسط این ملت شامل محصولات زراعی مانند میوه ، آجیل و سبزیجات است.

بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا

صنعت تجارت استرالیا

صنعت تجارت یکی دیگر از صنایع مهم استرالیا است. کشورهایی پیشرو که با استرالیا مشارکت می کنند عبارتند از چین (155 میلیارد دلار) ، ایالات متحده (64 میلیارد دلار) ، ژاپن (61 میلیارد دلار) ، کره جنوبی (32 میلیارد دلار) ، انگلیس (29 میلیارد دلار) . استرالیا همچنین محصولات اولیه مانند مواد معدنی شامل طلا ، گاز طبیعی ، سنگ آهن و همچنین کالاهای کشاورزی و محصولاتی مانند گوشت گاو ، پشم ، شکر و نخود به نیوزلند و سنگاپور صادر می کند.

استرالیا با داشتن بخش مالی پیشرفته و مدرن ، عملکرد و تجربه اقتصادی قوی ، این کشور را به مکانی خوب برای تجارت و گسترش کسب و کاری در جهان تبدیل کرده است. در سال 2015 ، بانک جهانی، استرالیا را از نظر سریع ترین مکان برای شروع یک تجارت یا کسب و کار نو پا، در رتبه اول قرار داد. ارزش این بخش از صنایع در استرالیا برابر با 1.7 هزار میلیارد دلار استرالیا بوده و 11 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی معادل 118 میلیارد دلار استرالیا را به خود اختصاص داده است که سرمایه گذاران را از داخل کشور، آسیا و از سراسر جهان جذب کرده است.

یکی دیگر از صادرات مهم کشور استرالیا ، خدماتی مانند آموزش است زیرا صدها هزار دانشجوی بین المللی برای دریافت آموزش های عالی به استرالیا می روند. استرالیا بیشترین واردات را در سفر و گردشگری (29 میلیارد دلار) و پس از آن وسایل نقلیه موتوری (21 میلیارد دلار) ، تجهیزات ارتباطی (12 میلیارد دلار) ، حمل و نقل بین المللی (9 میلیارد دلار) و نفت تصفیه شده (15 میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده است. دولت استرالیا همچنین با ایالات متحده ، نیوزلند ، سنگاپور ، تایلند ، شیلی ، مالزی ، کره ، چین و ژاپن قراردادهای تجارت آزاد دوجانبه دارد. این کشور همچنین امضا کننده مشارکت بین اقیانوس آرام و توافقنامه اقیانوس آرام است که روابط تجاری گسترده ای را ایجاد کرده است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها