موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دعوت استان کبک از 90 نیروی کار خارجی برای اپلای دائمی

دعوت استان کبک از 90 نیروی کار خارجی برای اپلای دائمی

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CIC NEWS، استان کبک کانادا در دور جدید انتخابات پذیرش مهاجر، برای 90 نفر داوطلب متقاضی مهاجرت از بین مهاجران اقتصادی از طریق سیستم Arrima دعوتنامه صادر می کند.

اداره مهاجرت استان کبک کانادا (MIFI) تحت «برنامه نیروی کار متخصص» (RSWP) از بین داوطلبان مهاجری که فرم ابراز علاقه (EOI) را در پورتال ثبت نام Arrima تکمیل نمودند دعوت خواهد کرد.

در آخرین دور انتخابات از بین متقاضیان، دو گروه داوطلب که دارای شرایط زیر بودند دعوت شده بود:

  • متقاضیانی که دارای یک جاب آفر معتبر بودند.
  • افرادی که به عنوان دیپلمات، افسر کنسولی، نماینده سازمان ملل یا نماینده هر سازمان بین دولتی به همراه کارکنان آنها در این استان (کبک) فعالیت و اقامت داشتند.

گفته می شود این چهارمین قرعه کشی سال 2021 است که توسط استان کبک برگزار می شود. قرعه کشی های دیگری نیز در تاریخ های 26 ژانویه، 30 مارس و 29 آوریل 2021 برگزار شده است.

در حال حاضر از بین 476 نامزد دعوت شده است تا در سال 2021 درخواست برای انتخاب اقامت دائمی این استان را ارسال کنند.

برنامه های مهاجرتی کبک بر اساس معیارهای انتخاب و فرآیندهای متمایز از طریق برنامه های مهاجرت کانادا مدیریت می شود و در نهایت، تصمیم گیری در مورد درخواست های مهاجرتی به عهده اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است.

 

دعوت استان کبک از 90 نیروی کار خارجی

 

سیستم Arrima

در این سیستم متقاضیان بالای 18 سال که دارای شرایط نیروی متخصص کبک هستند با دانش زبان مناسب می توانند در این برنامه که Arrima نامیده می شودثبت نام کنند. ابتدا باید در سیستم ابراز علاقه پروفایل خود را در Arrima ایجاد کنند تا از این طریق در گروه متقاضیان قرار بگیرند و شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهند.

 


سیستم «Arrima» در سال ۲۰۱۸ به عنوان مدیریت متقاضیان «RSWP» و ساده سازی سیستم دریافت درخواست‌ها معرفی شد.

 

سپس MIFI واجد شرایط ترین نامزدها را بر اساس سایر معیارها، نیازهای فعلی نیروی کار در بازارهای استانی و توانایی بالقوه فرد برای ادغام در جامعه کبک دعوت می کند.

افرادی که برای انتخاب دائمی دعوت می شوند ، معمولاً 60 روز فرصت دارند تا درخواست مهاجرت کامل ، پرداخت هزینه های لازم و سایر اسناد مورد نیاز را ارائه دهند.

برنامه های آتی مهاجرت در کانادا

استان کبک و دولت فدرال متعهد شده اند که اهداف مهاجرتی خود را برای سالهای آینده نیز افزایش دهند. در سال 2021، کبک قصد دارد از 47،500 تازه وارد استقبال کند. در همین حال، کانادا قصد دارد تا طی سال آینده از بیش از 400000 مهاجر تحت برنامه های مختلف مهاجرتی که دارد استقبال کند.

منبع: cicnews

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها