موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شهردار ادمونتون: آمارجیت سوهی (Amarjeet Sohi)

شهردار ادمونتون: آمارجیت سوهی (Amarjeet Sohi)

آمارجیت سوهی؛ یک سیاستمدار کانادایی است که در تاریخ 26 اکتبر 2021، به‌عنوان سی و ششمین شهردار ادمونتون انتخاب شد. او متولد 8 ژوئیه 1964 در روستای Banbhaura در پنجاب هندوستان است که در 18 سالگی، به‌همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کرد و در شهر ادمونتون ساکن شد. سوهی در ابتدا به‌عنوان راننده اتوبوس استخدام شد و سپس به مجلس راه یافت و نمایندگی مجلس را بر عهده گرفت و اکنون نیز در مقام شهردار شهر ادمونتون در حال خدمتگزاری است. مردم ادمونتون خدمات وی را بسیار ارزشمند قلمداد می‌کنند و‌ او را مدافع حقوق خودشان می‌دانند. در ادامه این مقاله از پارسی کانادا، به بررسی زندگینامه، خدمات، وظایف و دستاوردهای شهردار ادمونتون می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی به بیوگرافی شهردار ادمونتون

جدول زیر نگاهی به بیوگرافی شهردار ادمونتون؛ آمارجیت سوهی است:

در این جدول، بیوگرافی شهردار ادمنونتون، آقای آمارجیت سوهی را آورده‌ایم.
نامآمارجیت سوهی (Amarjeet Sohi)
وفاداریملکه الیزابت دوم، پادشاه چارلز سوم
تاریخ انتصاب به‌عنوان شهرداری ادمونتون26 اکتبر 2021
محل تولدایالت پنجاب هند (Indian state of Punjab)
همسرسربجیت (Sarbjeet)
حزبحزب سیاسی مستقل
وب‌سایت

www.sohi.ca

خدمات آمارجیت سوهی قبل از شهرداری ادمونتون

آمارجیت سوهی کار خود را به‌عنوان راننده اتوبوس شهری در ادمونتون آغاز کرد. همین موضوع باعث شد تا دیدگاه منحصربه‌فردی به دست آورد و در طول دوران سیاسی خود، اغلب از مسائلی همچون حمل‌و‌نقل عمومی و مشکلات طبقه کارگر حمایت کند. فعالیت سیاسی سوهی از سال 2007 به‌عنوان عضو شورای شهر برای شهر ادمونتون آغاز شد. وی به دلیل تعهد به فراگیری، تنوع و عدالت اجتماعی شناخته شده است و تجربه و تعهد او به خدمات عمومی باعث شد تا ساکنین ادمونتون، او را به‌عنوان یک مدافع برای منافع خود بشناسند.

در سال 2015، آمارجیت سوهی در انتخابات فدرال کانادا شرکت کرد و به‌عنوان نماینده پارلمان (MP) برای ادمونتون میل وودز (Edmonton Mill Woods) نامزد شد و توانست نامزدی حزب لیبرال کانادا در مجلس عوام را به دست آورد و تا سال 2018، به سمت وزارت زیرساخت و جوامع در کابینه نخست وزیر جاستین ترودو، منصوب شد. سوهی به‌عنوان وزیر زیرساخت‌و جوامع، نقش مهمی در توسعه و اجرای طرح سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت، که هدف آن تامین مالی پروژه‌های مرتبط با حمل‌ونقل عمومی، زیرساخت‌های سبز و زیرساخت‌های اجتماعی در سراسر کانادا بود، ایفا کرد. کار او در این نقش بر بهبود زیرساخت‌های کانادا، ایجاد شغل و ارتقای کیفیت زندگی برای کانادایی‌ها متمرکز بود.

همچنین او از سال 2018 تا سال 2019 در سمت وزیر منابع طبیعی خدمت کرد و در نهایت در 18 اکتبر سال 2021 به‌عنوان سی و ششمین شهردار ادمونتون انتخاب شد. 

خدمات آمارجیت سوهی قبل از شهرداری ادمونتون

آقای آمارجیت سوهی، قبل از انتصاب به سمت شهرداری ادمونتون، خدمات زیادی به کشور کانادا کرده است.

افتخارات و دستاوردهای آمارجیت سوهی در طول فعالیت‌هایش

سوهی در طول مدت حضور در شورای شهر و شهردار ادمونتون، افتخارات و دستاوردهای متعددی دریافت کرده است که عبارت‌اند از:

  • جایزه خدمات عمومی رندی پالیودا در سال 2014 
  • جایزه مدافع بین‌الادیان در سال 2015
  • جایزه مرد افتخار و رهبری نمونه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و خشونت
  •  جایزه جایزه دستاورد مادام‌العمر ریس در سال 2015

آینده روشن ادمونتون با رهبری آمارجیت سوهی

در این مقاله در مورد آمارجیت سوهی، شهردار ادمونتون صحبت کردیم و خدمات و افتخارات وی را شرح دادیم. همان‌طور که گفتیم، او در سمت‌های مختلفی خدمت کرده و در میان مردم کانادا به‌عنوان یک مهاجر سیاستمدار، بسیار محبوب است. همچنین وی اولین اقلیت سیاسی است که توانست در سمت شهردار در کشور کانادا مشغول به کار شود. افتخارات و خدمات سوهی بسیار با ارزش و نزد مردم ادمونتون قابل‌ستایش است. 

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال