موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

وقت سفارت کانادا؛ شرایط، مراحل و هزینه‌ها

وقت سفارت کانادا؛ شرایط، مراحل و هزینه‌ها

دریافت وقت سفارت کانادا، یکی از اصلی‌ترین مراحل اخذ انواع ویزای کانادا است. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا را دارید، باید برای انگشت‌نگاری و گرفتن عکس به سفارت این کشور مراجعه کنید. همچنین، روز و ساعت وقت ملاقات شما با مامور سفارت از قبل باید رزرو شود. لازم به ذکر است، درصورتی‌که متقاضی، مرحله انگشت‌ نگاری کانادا را انجام ندهد، درخواست او برای اخذ ویزای کانادا به جریان نمی‌افتد، بنابراین باید به این موضوع توجه کنید.

در ادامه این مطلب از پارسی کانادا با ما همراه باشید تا مواردی از جمله طریقه گرفتن وقت سفارت کانادا، مدارک لازم برای تعیین وقت، هزینه و غیره را بررسی و شما را با این روند آشنا کنیم.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

از آنجایی که کانادا هیچ سفارتی در ایران ندارد، برای انگشت نگاری کانادا و گرفتن عکس، باید به سفارت این کشور در ترکیه (شهر آنکارا یا استانبول) مراجعه کنید. وقت سفارت کانادا به‌صورت آنلاین و حضوری گرفته می‌شود.


دریافت وقت فوری سفارت کانادا تنها به‌صورت آنلاین نیز ممکن است. در این روش متقاضی باید هزینه بیشتری بپردازد. در روش حضوری همان طور که از نامش پیداست، متقاضی به‌صورت حضوری به سفارت کانادا مراجعه کرده و وقت خود را رزرو می‌کند.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا شامل مراحل زیر است:

  • برای رزرو وقت سفارت کانادا به‌صورت آنلاین، باید به سایت VFS Gobal مراجعه کنید.
  • در صورت لزوم باید مدارک خود را ترجمه رسمی کرده و در سایت آپلود کنید.
  • سپس یک حساب کاربری در سایت VFS ایجاد کنید تا یک ایمیل تائیدیه برای شما ارسال شود.
  • در این مرحله، یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) را در کشورهای همسایه انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، سفارت یک نامه برای متقاضی یا وکیل او ارسال می‌کند.
  • بعد از دریافت نامه، متقاضی یک ماه فرصت دارد که به یکی از این مراکز (VAC یا VFS) برای انگشت‌نگاری مراجعه کند.

ساخت پروفایل در سایت VFS Gobal

معرفی دفتر VAC کانادا برای وقت سفارت

مراحل انگشت‌نگاری و گرفتن عکس بیومتریک در سفارت هر کشور انجام می‌شود. کشور کانادا انجام این مراحل را به کارگزاری‌های معینی که به آن‌ها وک (VAC) گفته می‌شود واگذار کرده است. وک مخفف عبارت Visa Application Centre است.

همانطور که قبلا گفتیم، به دلیل عدم وجود سفارت کانادا و کارگزار وک در ایران، اگر قصد اخذ ویزای این کشور را دارید باید برای انگشت‌نگاری به یکی از این مراکز در ترکیه (آنکارا و استانبول) یا امارات (ابوظبی و دبی) مراجعه کنید. بسیاری از مراکز صدور ویزا کانادا برای رفاه حال شما تورهای انگشت‌نگاری دارند. شما با استفاده از این تورها با کمترین هزینه به یکی از کشورهای مذکور مراجعه کرده و در نزدیک‌ترین محل به دفاتر VAC مستقر می‌شوید.

ساختمان سفارت کانادا در آنکارا

ساختمان سفارت کانادا در آنکارا

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر جدید به همراه پاسپورت‌های ۱۰ سال گذشته
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ با زمینه سفید
  • ارائه ترجمه سند ملکی
  • تکمیل فرم اطلاعات (فردی و خانوادگی)
  • ارائه مدارک رسمی تمکن مالی و گردش بانکی سه ماه گذشته
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • گواهی اشتغال به کار، آخرین فیش حقوقی و حکم بازنشستگی برای افراد شاغل و بازنشسته
  • ارائه مدارک دعوت‌کننده (درصورت‌ وجود)

همه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه‌شده و مهر رسمی داشته باشند. در صورت لزوم باید مدارک را در سایت بارگذاری کنید.

هزینه تعیین وقت سفارت کانادا

هزینه نوبت سفارت کانادا با توجه به نوع ویزا و سن متقاضی متفاوت و طبق جدول زیر است:

فاکتورهزینه
افراد بزرگ‌سال بالای ۱۴ سال۳۷۰ دلار کانادا
کودکان بین ۴ تا ۱۴ سال۲۰۰ دلار کانادا
کودکان کمتر از ۴ سال۱۵۰ دلار کانادا
بزرگ‌سال بالای ۸۰ سال۲۸۵ دلار کانادا

علاوه بر هزینه درخواست معمولی، هزینه بیومتریک 85 دلار کانادا برای هر نفر است. با این حال، خانواده‌هایی که با هم برای ویزای توریستی درخواست می‌کنند، حداکثر هزینه بیومتریک تا 170 دلار کانادا را باید بپردازند.

چه به صورت آنلاین درخواست دهید یا در یک مرکز درخواست ویزا (VAC)، کارکنان سفارت قبل از گرفتن اثر انگشت و عکس از شما می‌خواهند مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه بیومتریک را ارائه دهید.

هزینه بیومتریک شما شامل هزینه رسیدگی به برنامه در VAC نیز خواهد شد. VAC درخواست شما را بررسی و در‌صورت کامل بودن، آن را به دفتر ویزا ارسال می‌کند.

چه مدت بعد از تعیین وقت سفارت کانادا ویزا صادر می‌شود؟

معمولاً بعد از طی کردن همه مراحل انگشت‌نگاری و تحویل مدارک، ویزا در مدت یک ماه صادر می‌شود. طبق قوانین کشور کانادا، افراد بالای ۷۹ سال و زیر ۱۴ سال از انجام انگشت‌نگاری و بیومتریک معاف هستند. همچنین برای دریافت ویزای کانادا می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنید. در این روش متقاضی به یک آژانس مسافرتی وکالت می‌دهد تا کلیه امور مربوط به اخذ ویزا را انجام دهد؛ بنابراین بعد از صدور ویزا دیگر نیازی به مراجعه به کشورهای همسایه برای دریافت ویزا ندارید. استفاده از پیکاپ ویزای کانادا اخذ انواع ویزای کانادا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

آدرس سفارت کانادا در کشورهای مختلف همسایه

در جدول زیر آدرس و شماره تلفن‌های برخی از سفارت‌های کانادا کشور‌های همسایه را جمع‌آوری کرده‌ایم:

کشوروضعیت فعالآدرسشماره تلفنفکس
ترکیه (آنکارا)فعالCinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Turkey۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۰۰۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۱۲
ترکیه (استانبول)فعال209 Buyukdere Caddesi, Tekfen Tower – 16th Floor, Levent 4, Istanbul, Turkey۹۰۲۱۲۳۸۵۹۷۰۰۹۰۲۱۲۳۵۷۱۰۰۰
ارمنستان (ایروان)غیر فعال10 Vazgen Sargsyan St, Yerevan, Armenia۳۷۴۱۰۵۸۳۷۸۶

۳۷۴۱۰۵۶۷۹۹۰
گرجستان (تفلیس)فعال34 Rustaveli Avenue, Third Floor, Tbilisi, Georgia, 0108۹۹۳۲۲۹۸۲۰۷۲۹۹۵۳۲۲۱۸۲۰۵۲
روسیه (مسکو)فعال Starokonyushenny Pereulok, Moscow, 119002, Russia۷۴۹۵۹۲۵۶۰۰۰-
امارات (ابوظبی)فعالEmbassy of Canada in Abu DhabiAbu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall) West Tower 9th & 10th Floors۹۷۱۰۲۶۹۴۰۳۰۰۹۷۱۰۲۶۹۴۰۳۹۹
امارات (دبی)فعالJumeirah Emirates Towers 19th Floor – Sheikh Zayed Road – Dubai – United Arab Emirates۹۷۱۴۴۰۴۸۴۴۴۹۷۱۴۴۰۴۸۵۵۶
افغانستان (کابل)غیرفعالندارد۱۶۱۳۹۹۶۸۸۸۵-

آدرس سفارت کانادا در ایران

سفارت کانادا در تهران، خیابان مطهری، خیابان شهید سرافراز، پلاک ۵۷ قرار دارد که متاسفانه در حال حاضر، تعطیل و غیرفعال است. متقاضیان دریافت ویزا برای انجام کلیه امور مربوط به ویزا از قبیل تحویل مدارک و انجام چهره‌نگاری و انگشت‌نگاری، باید به سفارت کشور کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند.

سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده از این پس، سفارت این کشور در ترکیه، مسئول رسیدگی به امور مربوط به ایرانیان است.با این حال، با توجه به درخواست بالای ایرانیان در جهت انجام اقدامات دریافت ویزا، آن‌ها می‌توانند به دفتر سفارت‌های کانادا در کشورهای گرجستان و امارات نیز مراجعه کنند.

آسان‌ترین راه برای تعیین وقت سفارت کانادا

دریافت وقت سفارت یکی از مراحل اساسی در فرآیند مهاجرت به کانادا است. این فرآیند به‌صورت آنلاین و حضوری قابل انجام است، اما بهتر است به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، وقت را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا شامل پاسپورت معتبر، ترجمه رسمی اسناد شناسنامه و کارت ملی، عکس 3.5 در 4.5 با زمینه سفید، و مدارک دیگر متناسب با نوع ویزا می‌باشد. هزینه تعیین وقت سفارت نیز بسته به نوع ویزا و سن متقاضی متفاوت است برای دریافت اطلاعات بیشتر و تعیین وقت سفارت کانادا به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید با مشاوران پارسی کانادا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

با توجه به اینکه سفارت کانادا و دفاتر وک در ایران فعال نیستند، بهتر است وقت سفارت را به‌صورت آنلاین بگیرید.

بله وقت سفارت برای انجام انگشت‌نگاری بوده و الزامی است.

برای مراجعه به یکی از دفاتر VAC می‌توانید به کشور ترکیه یا امارات بروید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال