موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کانادا به عنوان امن‌ترین کشور جهان برای سفر در سال ۲۰۲۴ شناخته شد

کانادا به عنوان امن‌ترین کشور جهان برای سفر در سال ۲۰۲۴ شناخته شد

کشور کانادا (Canada)، طبق گزارش شرکت برکشر هاتاوی ((BHTP) Berkshire Hathaway Travel Protection) که در اواخر سال 2023 منتشر شد، به‌عنوان امن‌ترین کشور جهان برای مسافران در ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ رتبه‌بندی می‌شود. پس از کانادا، کشورهای سوئیس، نروژ، ایرلند و هلند، جزو 5 جایگاه برتر قرار دارند. این در حالی است که کانادا، در سال گذشته در رتبه ششم این لیست قرار داشت و با 5 پله صعود، رتبه اول را به عنوان امن‌ترین کشور برای سفر در سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرده است. شرکت BHTP، خاطر نشان کرد که معیارهایی مانند آب‌وهوای کانادا، نرخ پایین جرم و جنایت، عدم تبعیض جنسیتی و نژادی و عوامل دیگر در این رتبه‌بندی نقش دارند.

کانادا امن‌ترین کشور دنیا برای سفر در 2024

در این گزارش، از داده‌های نظرسنجی از 1702 مسافر، رتبه‌بندی ایمنی سفر وزارت امور خارجه (State Department’s travel safety ratings)، اطلاعات شاخص صلح جهانی (Global Peace Index)، میانگین نمرات GeoSure Global شهرهای بزرگ هر کشور برای فهرست‌بندی کشورهای برتر برای سفر در سال 2024 استفاده شده است.

لیست امن‌ترین کشورها در سال 2024

در ادامه 15 کشور  امن جهان را به ترتیب رتبه در این گزارش، می‌بینیم:

لیست شهرهارتبه در 2024
کانادا (Canada)1
سوئیس (Switzerland)
2
نروژ (Norway)
3
ایرلند (Ireland)4
هلند (Netherlands)5
انگلستان (United Kingdom)6
پرتغال (Portugal)7
دانمارک (Denmark)8
ایسلند (Iceland)9
استرالیا (Australia)10
نیوزلند (New Zealand)11
ژاپن (Japan)12
فرانسه (France)13
اسپانیا (Spain)14
برزیل (Brazil)15

همچنین شرکت برکشر هاتاوی اعلام کرده است که این نظر سنجی، در بین گروه‌های مختلف بر اساس سن و درآمد، نتایج متفاوتی داشت اما با این حال، در بیشتر موارد، کانادا در بین چهار کشور برتر برای سفر، لیست می‌شود. برای مثال، در میان نسل Y یا هزاره‌هایی (Millennials یا Generation Y) که به نظرسنجی BHTP پاسخ دادند، کانادا از نظر ایمنی کلی سفر، پس از کشورهای نروژ، سوئیس و بریتانیا در رتبه چهارم و در میان نسل Z، در رتبه اول قرار گرفت. برای افراد با درآمد خانوار بیش از 200000 دلار، کانادا، پس از کشور پرتغال، در رتبه دوم و در میان افرادی که بیش از 25000 دلار در سال برای سفر هزینه می‌کنند، پس از کشورهای هلند، مجارستان، بریتانیا، باهاما و پرتغال در رتبه ششم جا داشت.

برای خواندن متن کامل گزارش BHTP در 2023-2024 و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فاکتورهای این رتبه‌بندی‌، اینجا کلیک کنید. چنانچه قصد دارید درباره ویزای توریستی کانادا بیشتر بدانید، مطلب ویزای توریستی کانادا را مطالعه کنید.

منبع خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال