موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی شهر رجاینا (Regina) کانادا

معرفی شهر رجاینا (Regina) کانادا

رجاینا شهری زیبا، آرام و درحال توسعه با پتانسیل‌های اقتصادی فراوان در جنوب ایالت ساسکاچوان کانادا است. امروزه این شهر به دنبال طرح‌های افزایش جمعیت، از سراسر دنیا پذیرای مهاجر است. شهر رجینا دارای 3 دانشگاه معتبر است که رشته‌های متعددی مانند علوم پزشکی، مهندسی، رشته‌های هنری و… در آن‌ها برگزار می‌شود.

این شهر با بیش از 178 کیلومتر مربع وسعت، امکانات فراوانی در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد. و علاوه بر روش‌های مختلف مهاجرتی، به صورت ویژه از طریق برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان نیز مهاجر می‌پذیرد.

نامرجینا یا رجاینا (Regina)
پرچمپرچم شهر رجاینا کانادا
لقبشهر ملکه
جمعیت (آمار سال 2023)266,690
مساحت۱۷۹٫۹۷ کیلومتر مربع
زبان رسمی93.6% انگلیسی و مابقی فرانسوی
آب و هواقاره‌ای (تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خشک)
حزب حاکمحزب محافظه‌کار کانادا (Conservative Party of Canada)
شهردارSandra Masters
منطقه زمانیUTC−06:00
وبسایتwww.regina.ca

شهر رجینا کانادا یا رجاینا (Regina) کجاست؟

شهر رجینا مرکز (پایتخت) استان ساسکاچوان و در جنوب مرکزی آن واقع شده است. این شهر شانزدهمین شهر بزرگ در کاناداست که جمعیتی بالغ بر 266 هزار نفر دارد.

رجینا در سال 1880 توسط گروهی از اروپاییان مهاجر در این منطقه تاسیس گردید و به افتخار ملکه ویکتوریا «Regina» نامیده شد. کلمه رجینا در زبان لاتین به معنی ملکه است. رجینا در سال 1903 تبدیل به شهر شد و دو سال بعد به عنوان مرکز ایالت ساسکاچوان انتخاب گردید.

شهر رجینا کانادا روی نقشه

آب و هوای رجینا کانادا

شهر رجاینا یک شهر 4 فصل است که آب و هوای قاره‌ای دارد به گونه‌‎ای دارای بهار و پاییز معتدل و دلپذیر، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خشک است. این شهر آفتابی‌ترین پایتخت در کانادا است. بر اساس داده‌های هواشناسی، میانگین دما از 23 درجه سانتیگراد در تابستان تا -11 درجه سانتیگراد در زمستان است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم رجینا کانادا

شهر رجینا با جا دادن فرهنگ‌های مختلف در خود، به یک شهر زنده و پویا تبدیل شده است. جوانان محلی به فعالیت‌های هنری، موسیقی، و تئاتر علاقه زیادی دارند؛ قدیمی ترین ارکستر سمفونیک کانادا در شهر رجینا متولد شده که تا به امروز نیز به فعالیت خود ادامه داده است.

فرهنگ غذایی در رجینا از تنوع بالایی برخوردار است. غذاهای محلی و کانادایی، همراه با غذاهایی که مهاجران با خود به این شهر آورده‌اند، گزینه‌های متنوعی هستند که در فرهنگ غذایی این مردم شهر وجود دارد.

حمل‌ونقل و جابه‌جایی در شهر رجینا کانادا

قدیمی‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی در استان ساسکاچوان به شهر رجاینا تعلق دارد. اتوبوسرانی شهری رجینا از 100 اتوبوس تشکیل شده که برخی از آن‌ها به آسانسور‌هایی برای افراد با محدودیت توانایی در حرکت، مجهز است.

رجاینا بر روی بزرگراه ترنس کانادا (Trans-Canada Highway) قرار دارد و دو راه‌آهن، راه‌آهن اقیانوس آرام کانادا (Canadian Pacific) و راه‌آهن ملی کانادا (Canadian National) از آن عبور می‌کنند. در این شهر یک فرودگاه بین‌المللی نیز وجود دارد. در رجینا 6 شرکت حمل‌ونقل معمولی و خدمات چارتر و بیش از 100 شرکت باربری و حمل‌ونقل کالا فعالیت می‌کنند.

بهترین مناطق شهر رجینا کانادا برای زندگی

محله آرکوالا شرقی (Arcola East)

تصویری از محله آرکوالا شرقی (Arcola East)

محله آرکوالا شرقی (Arcola East) بزرگترین منطقه مسکونی در رجینا است که در سال 2014 توسط مجله «Canadian Business» به عنوان یکی از گران‌ترین مناطق برای زندگی معرفی شد. میانگین قیمت اجاره خانه در آرکوالا شرقی حدود 1200 دلار در ماه است.

یکی از زیباترین محله‌ها در شهر رجاینا محله روزمونت – مانت (Rosemont – Mount Royal) است که چندین پارک در آن واقع شده است. بهترین منطقه شهر رجینا برای دانشجویان، محله‌های جنوبی این شهر است؛ زیرا دانشگاه‌های رجاینا در بخش جنوبی شهر واقع شده‌اند.

اقتصاد شهر رجینا کانادا

بخش عمده اقتصاد شهر رجاینا در ابتدا به فعالیت‌های کشاورزی محدود بود که با گذر زمان بخش‌های مرتبط با استخراج منابعی مانند نفت و گاز و معادنی مانند سدیم توسعه یافت. امروزه چرخ اقتصاد این شهر از بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت فولاد، امور بیمه و… تشکیل شده است.

هر ساله مشاغلی که از سمت دولت محلی شهر رجاینا پر تقاضا هستند معرفی می‌شوند و افراد می‌توانند برای آن‌ها درخواست بدهند. این مشاغل معمولا مواردی مانند غریق نجات، آتش‌نشانی، افسر پلیس، راننده اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی یا مشاغل مربوط به حوزه سلامت است.

بهترین دانشگاه‌های شهر رجاینا

در رجینا کانادا 3 دانشگاه وجود دارد که رشته‌‎‌های متفاوتی مانند: علوم پایه، مدیریت، رشته‌های زیر شاخه هنر، علوم پزشکی و… در آن‌ها برگزار می‌شوند این دانشگاه‌ها به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه پلی تکنیک ساسکاچوان (Saskatchewan Polytechnic)
  • دانشگاه رجاینا (University of Regina)
  • دانشگاه ملل اول کانادا (First Nations University of Canada)

شرط ورود به هر کدام از این دانشگاه‌ها داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا مدرک تافل با حداقل نمره 86 است. میانگین هزینه تحصیل در دانشگا‌های رجینا به صورت میانگین در مقطع کارشناسی در اولین سال تحصیل حدود 22600 دلار کانادا است.

جاذبه‌های گردشگری رجینا

شهر رجاینا به عنوان پایتخت ایالت ساسکاچوان کانادا علاوه‌بر طبیعت پویا و پارک‌های زیبایی که دارد، جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفرحی فراوانی را نیز در خود جای داده است. در زیر برخی از معروف‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری رجینا را معرفی کرده‌ایم:

ساختمان قوه مقننه ساسکاچوان (Saskatchewan Legislative Building)

تصویر ساختمان قوه مقننه ساسکاچوان (Saskatchewan Legislative Building)

  • ساختمان قوه مقننه ساسکاچوان (Saskatchewan Legislative Building)

اولین ساختمانی که در ایالت ساسکاچوان به عنوان مرکز دولت فدرال تاسیس و مورد استفاده قرار گرفت ساختمان قانون گذار یا ساختمان قوه مقننه رجاینا است.

  • موزه سلطنتی ساسکاچوان (Royal Saskatchewan Museum)

این موزه بخش‌های مختلفی دارد که در آن می‌توان با مردم بومی باستانی ساسکاچوان آشنا شد یا با مشاهده بقایای دایناسور‌ها، در مورد آن‌ها اطلاعات مفیدی کسب کرد.

  • مرکز میراث RCMP (RCMP Heritage Centre)

این موزه مربوط به پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) است که در آن تاریخ، افتخارات و وسایل این نیروی پلیس در آن به نمایش گذاشته شده است.

  • خانه دولت رجاینا (Government House)

این ساختمان از سال 1945 محل سکونت و دفتر رسمی فرماندار رجینا است.

  • گالری هنری مک کنزی (MacKenzie Art Gallery)

این گالری هنری قدیمی‌ترین گالری هنری در استان ساسکاچوان می‌باشد که حدود 5000 اثر هنری در آن قرار دارد.

  • مرکز علمی ساسکاچوان (Saskatchewan Science Centre)

مرکز علمی ساسکاچوان بیش از 180 نمایشگاه علمی دارد که مکان خوبی برای گذراندن آخر هفته با خانواده است.

بهترین راه‌های مهاجرت به رجینا کانادا

برنامه‌های مهاجرتی و ظرفیت پذیرش مهاجر ممکن است در هر شهر و استان در کانادا متفاوت باشد. در ادامه بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا را به اختصار نام برده‌ایم:

  1.  دریافت ویزای کاری (Work Permit)
  2.  دریافت ویزای تحصیلی یا بورسیه تحصیلی (study permit)
  3.  شرکت در برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP)

برنامه مهاجرتی SINP یکی از بهترین فرصت‌ها برای مهاجرت به شهر رجاینا است که سه دسته افراد می‌توانند به آسانی برای آن اقدام کنند؛ این افراد شامل کارگران ماهر بین‌المللی (International Skilled Worker)، کسانی که قبلا تجربه زندگی در ساسکاچوان را داشته‌اند (Saskatchewan Experience) و کارآفرینان و مزرعه‌داران (Entrepreneur and Farm) هستند.

هزینه‌های زندگی در رجینا کانادا چگونه است؟

شهر رجاینا از نظر هزینه‌های زندگی در سطح متوسط در کانادا قرار می‌گیرد. در جدول زیر لیستی از هزینه‌های زندگی در شهر رجاینا کانادا را ارائه کرده‌ایم:

هزینه زندگی در رجاینا (قیمت‌ها به دلار کانادا)
میانگین هزینه ماهانه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره خانه5008
میانگین هزینه ماهانه زندگی یک فرد مجرد بدون احتساب اجاره خانه2360
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1322
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در حومه شهر950
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1437
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر2000
یک جفت کفش دو نایک125
هزینه یک مسیر بلیط وسایل نقلیه عمومی3.25
یک لیتر بنزین1.51
یک وعده غذا در رستوران گران قیمت21
3 وعده غذا برای دو نفر در رستوران متوسط80

رجاینا کانادا؛ تجربه یک زندگی با کیفیت در شهری کم‌جمعیت

شهر رجینا کانادا به دلیل جمعیت نسبتا پایین و قرارگیری در جنوب منطقه تجاری ساسکاچوان فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار ساکنان قرار می‌دهد. مالیات‌های پایین و قیمت‌های مناسب مسکن، فرصت خوبی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

تنوع آب ‌و هوایی در این شهر باعث می‌شود ساکنان آن 4 فصل سال را به طور کامل تجربه کنند و از هر فصل لذت ببرند؛ به علاوه دانشگاه‌های معتبر و مراکز آموزشی متعددی که برای ساکنان و مهاجران در نظر گرفته شده که امکان ادامه تحصیل برای افراد مختلف را فراهم می‌کند.

در صورتی که قصد دارید شهر Regina را برای مهاجرت انتخاب کنید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در وبسایت با کارشناسان متخصص تیم پارسی کانادا تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دیافت کنید.

سؤالات متداول

میانگین درآمد در شهر رجاینا حدود 85 هزار دلار کانادا در سال است. میانگین درآمد ساعتی در این شهر تقریبا 22 دلار کانادا است.

رجاینا به ‌عنوان آفتابی‌ترین مرکز ایالت در کانادا، یکی از مناسب‌ترین شرایط جوی برای ایرانیان را دارد، همچنین این شهر شرایط اقتصادی و کاری مناسبی دارد که برای مهاجرت بسیار مناسب است.

میانگین هزینه زندگی در رجاینا به مقدار کمی از متوسط هزینه زندگی در کانادا پایین‌تر است، به همین دلیل افرادی که در این شهر شغل مناسبی دارند و می‌توانند به خوبی کار کنند، به راحتی مقداری پس انداز نیز داشته باشند.

بصورت کلی برای مهاجرت به کانادا به کسب حداقل نمره 6 مدرک آیلتس نیاز دارید، اما برای دریافت ویزای تحصیلی نمره و نوع مدرک به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها